**
Guys..Ni last part..
Jadi...
Berseronoklah bila baca! Nih, Ira bagi video orang prank jadi hantu. :>
Hahahahaha...-------------------------------------------
Aaaaa!!!!!!!!!!
Iqbal dan yang lain terdengar jeritan Daniellyia. Dengar saja jeritan tu Shazwan berlari keluar dari bilik. Iqbal juga turut keluar. Tinggal Maizatul dan Haiqal saja dalam bilik.
"Haiqal, saya tengokkan apa yang berlaku kat sana." baru saja Maizatul bangun, Haiqal pegang tangan Maizatul. Terasa tangan Haiqal begitu sejuk.
"Haiqal?" apabila Maizatul menoleh ke belakang. Dia terkejut melihat seorang perempuan memegang tangannya. Muka perempuan itu nampak sangat mengerikan. Matanya berdarah, mulutnya berulat dan mukanya banyak kesan lebam biru. Haiqal dah kena rasuk!
.
.
.
."Kenapa tu Daniellyia?" soal Shazwan bila sahaja sampai.
"Nampak lipas... Hehehehe... Sorry.. Buat korang semua takut..." Daniellyia tersengih sengih.
"Dia buat orang terkejut." kata Siti.
Aaaaaaaa!!!!
"Tu suara Maizatul kan?" pantas Daniellyia berlari ke bilik tidur. Yang juga turut berlari ke bilik. Iqbal tahan Daniellyia dari buka pintu.
"Jangan buka. Biar saya yang buka." Iqbal buka pintu bilik. Dia lihat Maizatul ketakutan dan duduk dekat atas lantai.
"Kenapa ni Maizatul?" soal Iqbal.
"Tt... Tu!" Maizatul tunjuk atas syiling. Haiqal berada di syiling atas Iqbal. Haiqal lompat ke bawah. Iqbal berundur ke belakang. Haiqal mara ke hadapan.
"Iqbal hati hati!" jerit Siti. Haiqal terus cekik Iqbal.
"Aku benci kau Iqbal!" suara Haiqal sudah lain. Suaranya begitu serak. Shazwan cuba menahan Haiqal daripada cekik Iqbal. Daniellyia, Siti dan Maizatul bantu Shazwan. Tapi Haiqal seperti terlalu kuat.
"Kau yang buat aku macam ni! Kau buat aku jadi macam ni Iqbal!" jerot Haiqal.
"Nurul.. Aku.. Minta maaf..." tersekat sekat nafas Iqbal.
"Kau patut mati! Kau buat aku bunuh diri! Semua salah kau!" jerit Haiqal lagi.
"Tolonglah lepaskan dia! Dia tak bersalah!" Kata Siti yang cuba lepaskan tangan Haiqal daripada cekik Iqbal. Haiqal tolak semua kawan kawan sampai Daniellyia terjelompok dekat lantai. Shazwan tolong Daniellyia untuk bangun. Iqbal tak dapat bernafas lagi. Haiqal senyum jahat. Iqbal pejam matanya. Haiqal lepaskan Iqbal. Iqbal terlatar baring diatas lantai. Siti terus pergi arah Iqbal. Iqbal akhirnya dapat bernafas.
"Kau keluar dari badan suami aku!" jerit Maizatul. Haiqal tetap senyum jahat. Haiqal mara ke arah Maizatul. Maizatul berundur ke belakang.
Shazwan pukul kepala Haiqal guna buku tebal. (buku tebal macam... Apa apa jelah buku tebal) Haiqal jatuh pengsan. Maizatul pandang muka Shazwan."Serious? Tadi dia dah ke hospital, sekarang awak pukul dia?"kata Maizatul.
"Awak dalam bahaya kan? Saya lagilah panic."ujar Shazwan. Shazwan lihat Siti dan Daniellyia bantu Iqbal.
" Ish, dia ni. Nak laki orang mati kut. " kata Maizatul perlahan.
YOU ARE READING
Dendam Nurul✔
HorrorPertama, ni bukan cerita saya. Cerita ni kepunyaan kawan saya Lya. Cerita ni dalam buku kawan saya dan cerita tu dah nak dekat 2 tahun kut. Jadi saya dengan niat saya nak share cerita dia dalam wattpad. Cerita ni tentang tiga pasangan suami isteri t...