Bab 19

443 46 8
                                    

Empat bulan sudah berlalu,

“ Rongie betul ke Rongie nak stay kat sana ni? Nak emma temankan Rongie tak? Rongie kan baru lepas bersalin ni, ” tanya Ms. Park sambil menarik bagasi Chorong.

Chorong yang sedang menggendong Hyemi tersenyum manis.

“ Eomma, relakslah. Rongie pandailah jaga diri Rongie. Lagipun kan Rongie bawak Bomi, ” jawab Chorong.

“ Auntie jangan bimbanglah. Saya akan jaga Chorong ni macam saya jaga diri saya sendiri, ” kata Bomi.

“ Kalau macam tu, takpelah. Eomma hanya mampu berdoa jelah untuk kamu berdua, jaga diri ye, Rongie, Bomi. Bye my grandson, Hyemi, ” kata Ms. Park lalu kiss dahi Hyemi yang sedang lena tidur.

Chorong kiss pipi Ms. Park lalu menyalam eommanya.

“ Anyeong eomma. Jaga diri and your bisness, ” kata Chorong.

Ms. Park senyum lalu menganggukkan kepalanya.

Bomi menyalam Ms. Park lalu memasukkan bagasi Chorong ke dalam bonet. Kemudian, mereka berdua masuk ke dalam Porshe Boxster merah milik Bomi.

Mereka saling berlambai tangan dan dalam sekelip mata kereta porshe merah itu hilang daripada pandangan mata Ms. Park.

“ Bye Rongie, ” ujar Ms. Park perlahan lalu masuk ke dalam rumahnya.

🌸🌸🌸🌸🌸

Chorong memandang ke luar tingkap.

Tiga tahun sudah berlalu, tetapi Chorong masih tidak mahu balik ke Korea. Dia lebih selesa dan tenang duduk di Jepun. Dia malas nak berdepan dengan wartawan-wartawan yang tak habis-habis lagi bercerita pasal dirinya.

Chorong mengeluh perlahan.

“ Bomi, aku nak jalan-jalan ngan Hyemi jap tau, nanti aku balik. Kau nak aku belikan apa-apa tak? ” tanya Chorong.

“ Okey. Nanti, kau belikan daging. Stock daging dah habis tu, ” jawab Bomi yang khusyuk menonton tv.

“ Nae, ” jawab Chorong.

Kemudian, Chorong mendekati Hyemi yang sedang bermain dengan anak patungnya. Chorong tersenyum.

“ Hyemi, jom temankan mummy jalan-jalan, ” kata Chorong.

Hyemi pantas menghulurkan kedua-dua belah tangannya. Chorong senyum lalu mendukung anaknya.

“ Adui. Anak mummy ni dah beratlah, ” kata Chorong lalu kiss pipi Hyemi.

Hyemi ketawa.

“ Hyemi gurau je lah mummy, ” jawab Hyemi.

“ Ohh. Usik mummy ye, ” kata Chorong lalu mencubit pipi Hyemi lembut.

“ Jom kita jalan-jalan, ” kata Chorong lalu mereka berjalan kaki ke taman permainan yang berdekatan.

Memandang hari sudah pun petang, jadi taman permainan tersebut penuh dengan budak-budak yang riuh bermain.

“ Hyemi nak main playground ke? ” tanya Chorong.

Hyemi pantas menganggukkan kepalanya.

“ Okey. Jom mummy temankan, ” kata Chorong lalu mereka mendekati buaian.

© revenge user Where stories live. Discover now