shopping mall

289 25 4
                                    

hani dan sena pergi ke shopping mall hari Ahad lalu utk meluangkan masa.

'wehh sena kita nak tengok cerita apa nie?' tanya aku kpd sena

'citer ape yg best? tu citer polis evo tu macam best jer haa amek ygtulaa.' kataa senaa

'sure? okey kita tgk cerita tu.' kataku lalu pergi membeli dua tiket wayang  .

'wehh cerita tu pukul 2 japgi,awal lagi nie jom pegi makan dluyy aku lapar laa.' rengekku.

'ha jom aku pn lapar,  kita makan western food oky.' kata sena

di restoran western food

'wehh tu ada meja kosong tuu jom duduk situ' katakuu lalu menarik tangan sena.

tiba ii aku ternampak seorang yg aku kenal dengan seorang mamat .

'ehh tu bkn gf yuta ker wehh  ? dia dgn sapa tuu? yuta pergi kem kan? sapa laki tuu ? macam ii soalan aku bagi kat send hahaha  .

'eh kaunie banyak betul soalan. aku nk jwb yg mna pn tktahu . oh haa tu gf yuta laa si hyeonji tuu . haa kalau kau nak tahu  , hyeonji tu curang auu dekat yutaa . dia ada bf lain haa tula bf diaa . aku tau pn dri kawan hyeonji tuu . hyeonji tu mainkan yuta jerr, yuta yg amek srs hubungan diorg .' terang sena .

'oooo hbstu kau tkbgtahu yuta kerr  ? berapa lama dhh hyeonji tu curang  ?'tanyaku

'aku bkn tknk bgtahu tp aku tkod nk bgtahu . nnti tkpasal iu gduh pulak. dh dkat lima bulan rsanya hyeonji curang . yuta dgn hyeonji tu pn bry enam bulan . so lps sebulan dia cpl dgn yuta dia cpl dgn laki tu pulakk .' terang sena lagi

'Ooooo.' tujer aku mampu balas sbb waiter dtg amek order  .

skip

kitaorang act jumpak banyak kali dahh hyeonji tu kat mall harituu  . dekat restoran  , dekat Cinema, and dekat kedai kasut.

balik rumah

Lepas mandi , aku turun ke bwah utk makan malam  .

"omma,omma masak apa? " tanyaku

"harini omma buad sup daging jerr . abang kamu nak makan. " kata omma.

"abang nak makan  ? eiu mengada ii diatuu " kataku

haa aku ada seorang abang yg 5 tahun tua dari aku  . nama diaa jungkook  . Dia skrgni kerja sbgai doktor.

tiba ii abang aku muncul dri belakang.

"haa mengata orang latuu ." terkejut aku dia tiba ii dtg.

'ehh kauni tkreti bg salam dluy ker tiba ii terjah terus 'bebelkuu

"dahlaa jgn nak brgaduh nnti tkder saper makan malam niee  . ha Hani pegi hidang makanan ii tuu nnti appa kamu balik tkhidang apalagi. "bebel ommaku pulaa .

skip 

lepas dua bulan aku sekolah dekat sekolah tu  .

'Nak bgtahu ker tknk aehh? kalau bgtahu, agak ii dia prcya takk  ?'kataku sorang ii.

act, aku tkbgtahu yuta lagi pasal gf dia tuu  . dua bulan aku smpan . niat nak bgtahu tp tkut pn adaa timetuu so aku lupakan dluy .

'hoi pompuan,kau termenung apaaa?  sampai mana dahh? china? thailand? ' jerit sena.

aduh diani kacau line btul aku tgh fikir niee  . act kami mmg macamnie  , jenis cakap tkberlapik, jenis terus terang jer tkder nk lindung ii bagai . so aku tkamek haty dengan apa yg si sena ni kata  .

'tkder apalaa aku tgh brfikir jerr. Fikir mcmmana nk masak tomyam  . Abg aku suruh aku buat tomyam dekat dia . dia nak aku buat sndiri tkboleh tny omma aku . sbbtu aku fikir nie . aku ingat nak wasabi banyak ii dekat tomyam tuu hahahaha .' tipukuu .

'hekk elehh kauni ada ii jer  . dahhlaa jom balikk aku nak blik cept ni ptg nnti ada latihan kan. ' kata sena

keesokkannya aku mmg dah tekad nak bgthu yuta pasal gf dia tuu . aku pn suruh yuta naik rooftop time blik sekolah.

'hy hani, ada ape nk jumpa aku nie . kenapa tkcakap kelas jer tdi , tkpun blik bleh call aku kan ' kata yuta. macam ii diani aku suruh dtg pn byk songeh.

'erm bndani pnting aku tkboleh cakap kat kelas and tkboleh cakap kat telefon.' terangku  .

'haa apadia cakaplaa' kata yuta pulaa .

' macamnie haritu ........... ' aku pun ceritalaa pasal gf dia tuu .

' apa kau merepek nie  ? kau baru hbs mkan kerepek kerr  ? takkan la hyeonji nk buat mcmtu  , aku kenal dia sangat laa  . dah lapan bulan kami cpl dia tkprnh pn curang dgn aku ' marah yutaa  . ehh diani memangla kau tktahu dia curang ngn kau dah dia sorok  .dahla sukahati kata aku makan kerepekk  . muka jer handsome kaya bagai mulut ngn otak mcm itikk .

'aku cakap benda betul itu yg aku nampak . sena pn nampak timetuu .' terangku lagi .

oky smpai sini dluy sis update . sambungannyer nnti k nk bg gempak sikit hahahahaah  . 🌸💙

Youre MineWhere stories live. Discover now