SEBULAN KEMUDIAN ....
JAEMIN POV
DAH genap sebulan Haeri tinggalkan dunia ni . Genap sebulan jugalah aku lalui hari hari ni dengan penuh kesunyian dan kesedihan . Hanya tuhan je yang tahu ....
Telefon aku berbunyi nyaring . Aku segera mencapai telefon aku . Aku merenung skrin telefon .
Jungwoo hyung yang call .
" Hello , hyung . Kenapa tibe tibe call ni ."
" Hyung nak jumpa jaemin kejap boleh tak ? Kat rumah hyung ."
Aku dah lama tak jejak rumah tu , tempat Haeri dibesarkan dengan penuh kasih sayang .
" Nae , boleh . Jaemin otw ke sane ."
" Ha , Yelah . Bye ."
" Bye ."
Aku putuskan talian . Aku termenung jauh sekejap . Asal jungwoo hyung nak jumpa aku tetiba ? Ade bende penting ke ?
❤️😭❤️😢❤️😣
AKU merenung kertas yang diberikan jungwoo hyung tadi . Tu kertas yang Haeri tulis untuk aku . Tapi aku tak paham ape maksud die .
Cari kotak ..
Gali .....
Taman bunga ..
Bunga dendalion ...
Bunga ros ...
Utara ....Ape maksud Haeri . Aku pegang dagu aku sambil berfikir . Aish ... macam jawab soalan math plak !!
FLASHBACK ....
" Nah ambil ni ." Jungwoo serahkan sekeping kertas kepada aku .
Aku mengambil kertas tu lalu meneliti apa yang tertulis di situ .
" Ni Haeri yang tulis . Kat belakang kertas tu die ade tulis nama jaemin . So , hyung rase kertas ni untuk jaemin .
Hyung jumpa waktu kemas bilik Haeri tu ."Aku meangguk faham .
" Okeylah hyung . Jaemin balik dulu ." Aku bongkokkan sedikit badan aku lalu melangkah pergi meninggalkan jungwoo yang sedang berdiri di halaman rumah .
END OF FLASHBACK ....
Bile fikir fikir balik , aku rasa tulisan ni ade berkaitan dengan kenangan kami bersama . Aku jongketkan kerusi aku . Aku selitkan pensel di celah telinga .
Gaye acah acah budak pandai !!
" Cari kotak ...."
" Gali ...." aku fahamkan tulisan tu .Mungkin Haeri suruh aku cari kotak yang die tanam kat dalam tanah .
Tapi kat mana ?
" Taman bunga ...." Mungkinkah tu taman bunga yang kitaorang pernah pergi waktu tu .
Ye !! Aku rasa kotak tu ditanam di situ .
Dan aku pasti tulisan ni ialah lokasi dimana Haeri tanam kotak misteri tu . Macam cari harta karun plak !!
Aku ketawa kecil . Ape yang lawak pun aku tak tau . Hahaha !!!
❤️😍❤️😭❤️🤗
Pendek jer part ni .
Idea dah terbang entah kemana ikut burung layang layang ..Vote ye . ❤️❤️
YOU ARE READING
[ complete ] JAEMIN LOVE STORY
Fanfiction" Kau pesal ah . Sedap sedap mulut ko je panggil aku noob and nerd . Ko fikir ko sapa . Baru masuk sekolah ni nak tunjuk gangster !!" " Ape ?! Kau memang noob dan nerd kan ?" Jaemin jongketkan keningnya . " Kepala banang kau !!!" Aku hentak meja aku...