AKU berjalan masuk ke dalam sebuah taman bunga sambil memegang kertas yang tertulis tulisan Haeri . Itulah taman bunga yang penuh memori manis bersama Haeri .
Aku duduk di kerusi yang disediakan di taman bunga tu . Sambil tu aku merenung kertas tu .
Cari kotak ...
Gali ....
Bunga dandelion ...
Bunga ros ...
Utara ...Aku menoleh ke kanan dan kekiri . Mata aku tertarik dengan bunga dendalion yang ditanam berdekatan .
Adakah dendalion ni yang dimaksudkan Haeri ?
Aku mendekati dendalion tu .Aku cuba tengok celah celah bunga tu kalau ade kotak di situ . Tapi tak de .
Bunga ros ....
Aku melangkah mendekati ros yang ditanam bersebelahan dendalion . Aku cuba cari kotak tu tapi tak jumpa .
Tinggal satu klu lagi .
Utara ?
Apa maksudnya ?
Aku dah mula bingungAku meng roll kan maga aku . Aku nampak sebuah papan tadi kecil yang tertulis utara .
Aku mendekati papan tanda tu . Aku mencangkung lalu mula menggali . Aku pasti kotak tu ade kat situ .
Aku betul . Aku lihat sebuah kotak bersaiz sederhana disaluti plastik jernih . Aku bersihkan tangan aku lalu berjalan ke rumah . Tangan aku memegang kemas kotak tu .
❤️🤗❤️🤗❤️🤗
AKU masuk ke dalam bilik aku . Aku duduk bersila di lantai lalu meneliti kotak tu . Dipenutup kotak tu tertulis ' to my sweetheart , NANA .'
Air mata aku mula mengalir . Saya jugak pompuan ni dengan aku . Hahaha !!!
Aku buka kotak tu . Aku lihat sebuah telefon , buku dan sekeping polaroid .
Aku ambil polaroid tu terlebih dahulu . Tu ialah polaroid yang kami tangkap bersama di taman bunga tu .Aku melihat belakang polaroid tu apabila perasan ade tertulis sesuatu disitu .
" Sayang , saranghaeyo !!"
- HAERI -Air mata aku mula mengalir laju .
Aku letakkan polaroid tu ke dalam kotak semula . Aku ambil telefon tu . Aku on kan telefon tu .
Telefon tu ade password .
Aku berfikir sejenak . Maybe die letak password sempena nama aku ?
Aku try . Aku tekan kekunci password .
JAEMIN .
Tapi salah .
Aku mengeluh .
Maybe nickname aku ?
NANA
Wei !! Berjaya !!
Yey !!
Aku kan pandai .
Tapi dalam handphone hanya ade Gallery dan camera je . Aku tekan gallery .
Ade satu video je dalam tu .
Aku tekan video tu .....
" Hai !! Jaemin sayang ." Kedengaran suara Haeri . Haeri duduk di hadapan kamera sambil tersenyum .
" Ni first time aku panggil kau sayang . Hahaha ."
" Aku buat video ni sebab , aku pun tak tahu . Naluri aku kata , aku akan tinggalkan kau satu hari nanti .
So , aku rakam video ni . Mana tau kau rindu aku kan ." Haeri ketawa kecil ." Haeri ....."
" Kau tau tak .... aku suka curi curi tangkap gambar kau tau . Maybe kau dah tengok album gambar tu ." Haeri menjuihkan bibirnya ke arah album gambar di dalam kotak tu .
" Oi !! Bile kau jumpa bende ni and waktu tu aku dah tinggalkan kau . Kau jangan lah nangis . Tak handsome prince charming aku ni nanti ."
" Kau tahu tak kenapa aku bagi klu macam tu . Ade sebab tau tak . Bunga dendalion , bunga dedalion yang menjadi penonton kisah kite ketika berada di taman bunga tu .
Bunga ros pula , kau yang hadiahkan untuk aku . Ia bermakna bagi aku walaupun ia hanya bunga yang boleh dipetik dimana mana .
Utara pula , piano . Piano , memori tu lah yang tak akan aku lupa sampai bile bile . Piano tu diletakkan di arah utara . Kau ingat kan ?."
" Video seterusnya !!"
" Ok lah Bye !!"
Skrin handphone jadi gelap .
Tapi video tu masih belum habis ." Korang semua , tengok tu prince charming kite bawa handphone pergi sekolah ." Haeri mendekatkan kameranya ke arah aku yang sedang sebok main phone kat belakang sekolah .
" Sayang , diam diam lah sikit ." Aku cubit pipi Haeri .
Ya tuhan !!
Rindu nya aku dengan gadis ni !!Skrin jadi hitam sekali lagi .
" Jeno !!!" Haeri panggil Jeno .
Aku menjongketkan kening . Aku buat muka bingung . Macam kenal je tempat kat dalam video ni ?
Bukankah ni rumah aku and kawan aku .
" YER !! Tengah datang lah ni ." Jerit jeno .
Kelihatan di skrin wajah jeno , Jisung dan Haeri . Die orang buat ape tu ?
" Ko ni lambat lah !!" Marah Jisung .
" Aduh !! Sorry lah !!"
" Dah tak payah gaduh !! Jaemin tengah tengok korang gaduh tu ! Sedih die nanti !" Haeri ketuk kepala Jisung dan Jeno .
" sekarang kitaorang tengah buat album gambar untuk jaemin kesayangan semua ." Haeri tersenyum .
" Jaemin !! Bile ko dapat album gambar ni , bukak cepat tau !! Cepat tengok !!" Arah Jisung .
Aku ambil album gambar tu . Aku selak satu persatu helaian . Ya tuhan . Aku sedih sangat !!
" Ha !! Mesti ko suke kan !!"
" Suke sangat ...." Aku lap air mata aku .
Skrin jadi gelap semula .
" Jaemin , badan aku tetiba sakit tau . Aku pun tak tau kenapa . Tadi aku muntah darah . Tapi jangan risau aku okey . Aku kan yeoja kuat ." Haeri terbatuk batuk .
" Haeri ...."
" Lupakan aku , ya ? Aku akan mati tak kama lagi ." Haeri terbatuk batuk sekali lagi lalu berbaring di katilnya .
Skrin jadi gelap .
Video tamat ." Haeri ... kau jahat ."
" Aku sayang kau . Aku tak kan lupakan kau sampai bile bile ..."
❤️😱❤️😱❤️😱
Terokkan ayat aku .
Hahaha !!
Boring lah cite ni !!
Sedihnye !!!
YOU ARE READING
[ complete ] JAEMIN LOVE STORY
Fanfiction" Kau pesal ah . Sedap sedap mulut ko je panggil aku noob and nerd . Ko fikir ko sapa . Baru masuk sekolah ni nak tunjuk gangster !!" " Ape ?! Kau memang noob dan nerd kan ?" Jaemin jongketkan keningnya . " Kepala banang kau !!!" Aku hentak meja aku...