Bab 1

443 6 0
                                    

Wei korang nak tahu tak ada budak baru nak masuk sekolah ni dengaq kata dia budak perempuan,kata seorang pelajar lelaki.

Yaka dari sekolah mana ehh..aku harap dia masuk kelas ni..lagi ramai lagi meriah..,balas pelajar di sebelahnya.

Tu la kan..baru syok..kalau lawa boleh jugak aku ngorat dia..,balasnya pulak.

Aku,Mia dan Maya hanya memandang satu sama lain...kerana tidak berminat untuk mendengar.

Weeii...cikgu maaaii jerit seorang pelajar sambil berlari masuk ke dalam kelas.

Assalamualaikum...kelas..,kata cikgu memberi salam.

Waalaikummussalam cikgu...,balas kami di dalam kelas.

Ok kelas,mari kita sambung balik bab 8 bukak buku sekarang..kata cikgu amira.

Cikgu..panggil seorang budak perempuan sambil mengangkat tangannya.

Ya kenapa,tanya cikgu amira.

Cikgu bukan ada budak baru ka??tanya pelajar itu.

Owhh..ada tapi dia bukan kelas kita dia kelas 4Y,jawab cikgu amira

Owhh..yaka ingatkan dia kelas ni,balas pelajar itu.

Tak pa nanti kamu boleh berkenalan dengan dia dekat kelas sebelah,kata cikgu amira.

Aku,maya dan mia hanya jadi pendengar dan tidak berminat untuk mengambil tahu..biaq la kat dia buat apa nak sibuk buat apa..kerana..kami lebih suka bertiga lebih mudah.

$kringgggggggg$rehat$

Guys nak makan dak??tanya aku kepada mia dan maya.

Tak kut aku malas la...dah la cikgu bagi banyak gila kerja rumah...,jawab mia

Maya bersetuju dengan mia..banyak gila kut dia bagi ada dalam 5 page nak kena hantar esok..gila ka apa.

Tu la aku pun malas nak makan,jawab aku.

Assalamualaikum,tiba-tiba ada satu suara menegur membuatkan kami terkejut dan maya apa lagi dia menjerit la...bukan boleh terkejut sikit.

La,cikgu ni terkejut kami,kata mia pada cikgu hassan yang masih berdiri di situ memandang kami.

Tak cikgu bukan sengaja...ni...kamu tak rehat ka??tanya cikgu hassan.

Tak kut cikgu kami banyak kerja rumah nak kena buat,jawab aku.

Kalau macam tu cikgu nak minta tolong kamu hantar buku cikgu kat pejabat boleh tak??tanya cikgu hassan.

Kami bertiga hanya mengganguk dan bangun dari meja untuk membantu cikgu hassan.

Wow cikgu banyak gila buku..,kata maya.

Ni ada buku kelas 5B jugak...tu yang banyak sikit,balas cikgu hassan.

Awat cikgu tak suruh budak kelas ni tadi cikgu??,tanya Mia ingin tahu.

Haaiih..kamu ni macam tak tau budak sekolah ni..bila cikgu panggil semua habis lari..macam cikgu ni hantu pulak,balas cikgu hassan sambil mengeluh.

Kami hanya tergelak kecil..ala..kesiannya kat dia..hahaha...

Nasib baik la kamu pun tak lari..tapi nampak tadi ada muka yang pucat jugak,kata cikgu hassan.

THE BAD LIARWhere stories live. Discover now