Bab 4

95 5 1
                                    

Korang dah habis beli ka??tanya khai kepada keir dan aeril.

Dah..kau tu yang lambat..,balas aeril.

Sorry la...orang ramai kut...tadi sebelum aku pi berapa orang ja tapi..elok-elok aku pi...fuhhh..ramai nak mampos..,kata khai.

Wei aku rasa jom la kita pi...ramai dok usya..lemas aku..macam tak pernah nampak manusia..,kata keir.

Tu la..aku pun naik meremang dah ni..macam cerita hantu pun ada..seram kut....,balas aeril.

Hai..tiba-tiba ada suara menyapa mereka...dan suara itu begitu dikenali..siapa lagi kan..

Korang..kenapa dari tadi asyik berdiri ja aku tengok..tak dak kerusi ehh..mai la join kitorang..banyak tempat kosong.,kata marissa.

Haah..banyak gila kut tempat kosong..,sambung qistina pulak.

Mesti la kerusi banyak...sapa nak duduk dengan korang semua..,kata keir sambil berbisik kepada aeril dan khai.Mereka hanya menahan tawa.

Jom la...jangan malu-malu..,kata marissa.

Ehh..tak pa la kitorang dah kenyang..,balas aeril.

Eleh...malu pulak..,kata maria.

Kenapa kitorang nak malu pulak...korang tu yang patut malu..,kata khai.

Haah..korang tu yang patut malu..korang tu perempuan..ada pulak ajak laki sekali duduk satu meja...,sambung keir seperti makcik-makcik.

Sorry la..tapi kitorang dah lambat nak pergi date ni...lagipun kitorang tak lalu makan tengok muka korang..,kata aeril.

Tu la...,sambung keir.

Korang kalau tak sudi tak pa..tapi jangan menyesal nanti..,kata maria.

Mesti budak tiga orang tu ada buat something dekat korang kan sampai korang taknak layan kitorang..,kata qistina.

Korang tu yang dah kenapa hah suka-suka hati ja tuduh diorang..??!!tanya khai.

Ala..macam la kitorang tak tahu diorang tu tergedik-gedik dekat korang kan..balas marissa.

Woi..!!kau jangan sampai aku naik angin..,kata keir.

Dah la...kitorang  dah malas nak layan orang macam korang..,kata aeril bengang

Lagipun kitorang takkan menyesal punya ahhh..,balas kier.

Jom guys..,ajak khai marah.

Jom....,balas aeril dan keir.Mereka pun berlalu pergi tanpa mempedulikan The Fiens.

Sampai di kelas,

Mereka masuk ke dalam kelas dengan perasaan yang marah dan muka yang masam tetapi cuba untuk dikawal...takut nanti diorang bertiga tahu mengenai ini..yelah nanti gaduh pulak jadi hal besar.

Asal korang lambat sangat..??tanya mia apabila ternampak kelibat mereka bertiga masuk ke dalam kelas.

Aku dan maya pun menoleh ke arah mereka dan mereka hanya tersenyum.

Haah..aku dah lapar ni...,balas maya pulak.

Sorry la tadi ada problems sikit...,balas khai.

Haah..tadi kat zoo ada beruk🐒 terlepas...💩,sambung aeril.

Tu la..dah la beruk-beruk kurang ajar..🐵,balas khai.

Yelah...yelah..apa-apa pun bagi dulu roti kitorang..,kata alisa.

Nah...,kata keir sambil menghulurkan plastik roti kepada kami bertiga.

Thanks..,balas kami bertiga.

THE BAD LIARWhere stories live. Discover now