Keir where is your mother..??tanya mama aeril.
She said to me that she was on her way..but wait a minute i will call her again..,kata keir.
Keir pun menjauhkan dirinya sedikit sambil meletakkan telefonnya di telinga.
Setelah beberepa minit,keir kembali dengan wajah yang sedih.
What wrong..??tanya aeril.
I'm sorry mum and mama..my mother can't make it tonight she had a big problems...but i dont know what is it..,balas keir.
Really...it was a really sad news..but it ok keir we all here..,balas mama aeril.
Yeah...,balas keir.
Malam itu berlalu dengan gelak ketawa yang menghiasi malam yang sunyi.
Malam ni mum nak kamu bertiga tidur sini boleh..sebab dah lewat malam ni..mum tak harap sangat dekat depa tiga ni nak bawa kamu tiga balik..,kata khai mum.
What mum seriously..,balas khai tidak percaya dengan kata-kata his mum.
But.................,balas kami bertiga panjang.
What wrong dont worry give me your parent number and i will call them for you.,balas khai mum.
No...it ok we will call them ourself dont worry..,balas alisa.
Are you sure...??,tanya khai mum.
Yeah....,balas alisa.
Emm mum kitorang minta diri kejap ehh nak call kitorang lunya parent..,kata maya.
Sure..sweetheart,balasnya.
Kami bertiga pun menuju ke dalam rumah untuk membuat panggilan.
Walaupun sukar tetapi berjaya memujuk untuk meminta kebenaran tidur di rumah khai mum malam ini.
So..macam mana??boleh tak??tanya keir.
Boleh..,balas mia.
Good..,kata khai.
Setelah sejam berlalu....
Kids..dah la tu mari kita masuk dalam mesti korang dah penat kan,kata khai mum.
Baik.......,balas kami berenam.
Alisa,mia dan maya masuk ke dalam rumah dengan langkah yang berat akibat keletihan...dah la nak kena melayan tiga orang beruk sampai tengah malam😤.
Mia..alisa..korang nak mandi tak..??tanya maya.
Of course la..busuk gila kut..,balas alisa.
Tapi korang nak pakai baju apa lepas mandi..takkam nak pakai balik dress ni..?balas maya.
Tadi aku dengar mum nak bagi kita baju..tapi tak tahu la betul ke dak..,balas mia.
Aku pun ada dengar juga..,kata alisa pulak.
Ketika mereka sedang leka berborak kedengaran ketukan di pintu bilik.
Yes..,kata alisa.
This is me aeril..i want to give you guys your clothes,kata aeril.
Owhh..jap...,balas alisa.
Alisa pun berjalan membuka pintu dan aeril pun melemparkan senyuman yang manis selepas melihat buah hatinya.
Alisa hanya berdiam diri tanpa membalas senyuman aeril kerana kepenatan.
Thanks..kata alisa sambil cuba untuk mengambil baju yang berada di tangan aeril.
YOU ARE READING
THE BAD LIAR
RomanceMengisahkan tiga gadis yang bersahabat karib dan tiga orang pelajar lelaki yang baru berpindah ke sekolah itu..apakah yang akan berlaku diantara mereka nantikan...dan megenai seorang gadis yang baru berpindah ke sekolah itu apakah pulak kisahnya.