Bab 2

199 5 3
                                    

Mia pov,

Ketika dalam perjalanan,

Nama kau apa??tanya pelajar lelaki itu ingin tahu.

Hamba allah..,jawab mia ringkas tidak berminat untuk menjawab.

Owhh..jual mahal..ok I like it..kata pelajar lelaki itu dalam hati.

Saya tahu kita semua hamba allah..tapi tak kan la saya nak panggil kau hamba allah pulakkan..balasnya.

Panggil la bukan ada masalah apa pun..,,balas mia.

Pelajar itu memandang mia dengan muka yang tidak puas hati..

Haiihh nama aku Mia..mia ariana,jawab mia.

Owh..ada nama rupanya..ingatkan baru nak panggil hamba allah tadi...and by the way nama aku Keir..keir arash...,jawabnya..

Mia hanya memandangnya dengan riak wajah yang selamba.

Sebenarnya aku nak ucap thanks dekat kau dengan kawan-kawan kau...kata keir.

Kenapa...??kami bukan buat apa pun..balas mia.

Yelah kau dengan kawan-kawan kau dah separuh mampos tolong kami bertiga..,balasnya.

Tak ada apa pun..balas mia.

Assalamualaikum cikgu,saya nak minta kunci stor bawah dekat cikgu boleh??tanya mia ketika mereka sampai di bilik guru.

Boleh....tapi make sure kamu kunci balik stor tu ok..balas cikgu itu.

Baik cikgu,jawab mia.

Jom..kita pi dekat depa tah-tah mampos dah apa depa semua..,kata mia.

Hahahaaha...kau ni funny and cute  la..sebab tu aku suka usya kau..balas keir tanpa perasan yang dia telah membongkarkan rahsianya sendiri.

What....??apa kau kata tadi..??tanya mia takut-takut dia tersalah dengar.

Ehh..mana ada aku kata apa..aku kata kau funny tu je..balas keir selepas perasan akan tindakan bodoh mulutnya sebentar tadi..mulut-mulut asal kau terlepas cakap tadi ehhh....kata keir dalam hati.

Owhh..ok..,balas mia..maybe dia salah dengar kut..

Kenapa..??kau ada dengar apa-apa yang lain ka??sengaja ingin menguji sejauh mana mia dengar..

Ehh..mana ada dengar apa-apa tu je lah yang aku dengar....balas mia teragak-agak..takut dia yang tersalah dengar buat malu je..

Betul ke??tapi kenapa aku tengok reaksi kau macam dengar benda lain ehh...balas keir.

Iisshhhh mana ada...dah la jom...,jawab mia ingin menahan malu.

**********************

Isshhhh mana la mia ni...asal lambat sangat??tanya aku kepada maya.

Manakah aku nak tau..kau ni pun..kalau aku tau dia lambat macam ni dah lama aku pergi kantin beli aiq untuk hilangkan haus ni tau tak..balas maya.

Ishhh kau ni tak payah la nak cakap kuat sangat sakit telinga aku tau..balas aku.

Hahahahahahahaaha...tiba-tiba ada suara yang sedang mengetertawakan kami berdua..aku dan maya terus memandang mereka dengan riak wajah yang binggung...

Korang ni apasal...??tanya maya marah.

Tak la..korang ni cute la...gaduh macam budak-budak tau tak,balas lelaki yang bernama khai itu.

THE BAD LIARWhere stories live. Discover now