Bab 6

71 4 0
                                    

Setelah selesai pembelian mereka meneruskan perjalanan ke sebuah banglo.

Asal kita dekat sini..??tanya mia.

Kami nak settle kan semua hadiah my mom..,balas khai.

Kitorang dah tolong kan..tak kan nak kena tolong lagi..,balas maya.

Ehh...of course la sweet heart..,balas khai.

Tolong apa..??tanya alisa.

Yelah..tolong kemas rumah balut hadiah..macam-macam lagi la...,balas aeril.

Masak ka..??tambah keir pulak.

Eh..pandai kau..boleh la rasa air tangan sweet heart aku sorang ni..sambung khai sambil mengangkat sebelah keningnya.

Alisa dan mia terus ketawa terbahak-bahak..yelah maya nak bancuh air pun suruh orang ni lagikan nak masak..mau terbakar dapur nanti..😂😂😂

Khai,Keir dan Aeril hanya memerhatikan gelagat alisa dan mia yang sedang dari tadi asyik tertawa.

Korang berdua dah kenapa..??tanya keir takut 😟 kena rasuk ke apa depa dua ni..

Hahahaha...tak ada apa....,balas alisa.

Haah..abaikan aja kami...sambung mia.

Mereka memandang maya dan maya hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.

Ok..whatever you guys..now..let go, because we need to settle a lot of things that is undone...,kata khai.

Mereka pun memulakan misi membalut,mengemas,menghias dan memasak(masak apa tu..??😖😱😲😳)

Masing-masing mengambil masa lebih kurang 2 jam untuk melakukan semua kerja.

Ha...penat gila guys...,keluh keir.

Kau ni cepat la..tolong aku kat sini jap..,pinta aeril.

Ishh...kau ni aku baru aje nak berehat...,balas keir.

Korang ni baru buat kerja sikit aja dah mengeluh..cepat la siapkan..,kata khai.

Yelah..yelah...,balas keir lagi.

Ehh..korang sekarang dah pukul berapa..??tanya maya.

Haah...nanti lambat balik rumah confirm kena marah punya la..,sambung mia.

6.00 petang..kata khai dengan muka selamba badak..

Hahhhh!!...6......Alisa,mia dan maya terjerit kecil.

Wei....kitorang kena balik dah nie....tadi janji nak balik pukul 5..ni dah lambat sejam..,kata maya takut.

Ala...relax la...,balas keir.

Kepala hotak kau...nanti kitorang yang kena...,balas alisa.

Betul tu..nanti nak sampai lagi dah pukul berapa pulak...cepat la guys...,balas mia pulak.

Baiklah queen-queen sekalian...jom guys kita hantar diorang,balas aeril.

Ok..balas keir dan khai.

Mereka pun berjalan ke halaman ruamh untuk mengambil kereta tetapi alang terkejutnya mereka apabila....!!???

Aikk...mana kereta kitorang pulak ni...??tanya keir

Tadi bukan kita parking sini ke..??tanya aeril pulak.

Aku pun pasti kita parking sini tadi..,balas khai.

Ishh...korang ni biar betul...??!!tanya mia.

Betul la...,balas keir.

Habis tu mana kereta korang tiga..??tanya maya.

Tak tau...,balas khai.

THE BAD LIARWhere stories live. Discover now