cinco ☽⋆゜

2K 124 5
                                    

ONS jeon jungkook .

━━ ✧

"Kau sure ke telinga kau tu tak terkambus dengan tahi telinga masa jawab call client tu ? Almaklumlah , kau kerjanya kan makan tidur , tunggu bini buat lauk dan buat sampah . entah ii dalam lubanh telinga tu dah penuh dengan najis ."

Jungkook melabuhkan punggungnya di tempat duduk nya setelah hampir sejam dia ke hulu ke hilir memikirkan sama ada dia sedang berada di alam realiti ataupum sebaliknya .

Mana tak nya ?

Baru semalam dapat called dan sudah masuk ke dalam media social dan surat akhbar mengatakan bahawa syarikat karpetnya betul ii akan muflis .

Pelik lagikan ajaib !

Jungkook menongkat dagu memandang perkerja ataupun assistant nya . Buat apa jadi personal assistant ? Duit nak bayar gaji besar pun tak mampu . dia pun tak makan sebab bayar gaji pekerja .

Jungkook memang baik hatinya .

"Betul la tuan ! Saya bukannya pekak , lagipun isteri saya dah bersihkan haritu !"

Assistant milik jungkook mengangkat tangannya yang digenggam dengan perasaan yang bersungguh sungguh .

"Ah apa ii jelah , dah keluar dulu and do your jobs . takut tiba ii client called or what , nanti tak terjawab . langsung terbang duit ."

Jungkook menghalau assistant nya sambil tangannya digerakkan suruh pergi . setelah membongkokkan badan , assistant jungkook keluar beredar dari bilik itu meninggalkan jungkook yang dikelilingi tanda tanya .

'Someone , slap me harder . aku perlu sedar dari realiti .'

Monolog jungkook sendirian dalam hati . file ii yang berada di depannya dipandang satu persatu .

Salah satu file tersebut diambil perlahan ii . didekatkannya file itu dengan kepalanya lalu dihentam kuat pada kepalanya .

'Aduh , tak mimpi . ni realiti lah bodoh !'

File tersebut diletakkan terus di atas meja . kepalanya yang sakit dipegang dengan kening berkerut . hatinya masih tidak puas hati dengan apa yang terjadi .

Kepalanya dilentokkan kebelakang . dia mengeluh kasar .

'Aku rasa---- lain sangat harini . tapi apa eh ? Demam ke ?'

Dahinya ditekap dengan belakang tapak tangan .

'Takpun .'

Mulutnya disengetkan ketepi tanda berfikir . matanya dipejam rapat . mulutnya mula bergerak ke kiri lalu ke kanan berulang kali dengan perasaan musykil yang menggunung bak gunung everest .

Dah melebih yin ni .

"Rasanya dah tiba masanya untuk aku bahagia ?"

Badannya terus ditegakkan . file ii yang berterabur di atas meja hadapannya diambil lalu disusun dan diletakkan ketepi .

"ye , maybe the time has come . angan ii aku nak berjaya dan kaya raya dan menjadi jutaria dah tercapai . jangan persoalkan dan gunakan saat ii precious ni dengan baik !"

Jungkook mengangguk dengan azam yang terbuku dihatinya . bukan senang nak berjaya apabila dah jatuh terjelopok dalam gaung yang dalam , nak naik sendirian bukan ? Even dah berusaha cari jalan yang dapat memberi kesan yang baik ?

━━ ✧

"Auch kepala aku---"

Dahee memegang kepalanya yang terasa amat pening . matanya masih lagi tertutup . tangan sebelahnya meraba kawasan sekeliling .

[SUF] lɐǝʇs ʇɥɓıu ǝuo ⁺ ʎʞooɥsuoǝɾ ❛  ✧!Where stories live. Discover now