#6

36 8 0
                                    

AUTHOR POV

KAFE BTS

"Woi hyung termenung jek. Tengah fikir cara nak kalahkan Donald Trump ke?"tanya Jungkook kepada Taehyung sambil mengelip ngelipkan matanya. Senyuman lebar yang menunjukkan gigi arnabnya turut terhias. Sungguh tampan. Sungguh comel.
( ̄∀ ̄)

Jungkook,Jimin,Namjoon,Yoongi,Seokjin,Hoseok adalah kawan baik Taehyung sejak dari kecil lagi. Mereka juga tahu mengenai Baekhyun tapi mereka tak kesah. Layan Baekhyun pun best juga. Satu kepala. Perangai sama macam budak tak cukup bulan. Kini mereka sama sama bekerja di kafe BTS milik Yoongi. Yoongi ni anak orang kaya. Tapi suka hidup dalam sederhana. Faham?

"Sibuklah kau Jungkook. Pi main air sane jangan kacau aku"kata Taehyung sambil menolak kepala Jungkook. Main air? Hmm...main air tu macam ambil gayung yang ada air pastu main lah air dalam gayung tu. Em. Gitula. Haha.

"Alaa hyung ni.... Tak bestlah.. Emm... Ha..Chimchim hyung...."Taehyung tak dapat, Jimin jadi mangsa. Adoyaii.

"Sebelum aku rogol kau baik kau diam. Aku ada hal mustahak"kata Jimin sambil matanya tetap di skrin phone.

"Double kill"

"Triple kill"

"Hm. Mustahak sangat. Hyungg....jomlah main,tak pun berbual ngan kook ke? Hmm?"rengek Jungkook. Walaupun dia tahu yang Jimin takkan melayannya kerana sibuk 'dating' dengan aweknya. Mobile Legend.

"Ok jom main. Cepat tanggalkan baju kau. Kita main atas katil. Nak sangat kan"kata Jimin lalu membuka apron yang sejak dari tadi tersangkut.

"Hiyong!!! Kook bukan nak main yang kat katil tu lah!! Baik kook cari yeoja buat anak terus. Laki ngan laki ei rasa apa?!!"kata Jungkook lalu keluar dari kedai. Merajuk lah tu.

Taehyung langsung tak pedulikan mereka yang bergaduh tu. Sekarang ada perkara yang mengganggu fikirannya.

"Hui. Tae kenapa? Diam jek. Selalunye bising nak mampush. Ni diam ni...demam ke? Atau...."tanya Namjoon tapi menggantung ayatnya. Matanya melihat ke arah Seokjin yang sedang korek hidung.

Mukanya menunjukkan riak geli melihat perlakuan jijiks Seokjin itu. Kata jer hyung tapi langsung tak ada adab. Hei. Kalau yang paling tua macam ni, yang muda muda ni macam mana pulak? Kemudian dia pandang Taehyung kembali. Satu keluhan dilepaskan.

"Atau... Tae dah ada jatuh cinta dengan sorang yeoja?"tanya Namjoon lagi sambil tersenyum sinis.

"Ape hyung ni....takdelah. Tae tak apa apa. Percayalah. Hm?"kata Taehyung lalu pergi ke kaunter kerana ada pelanggan yang mahu membayar. Tapi tujuan asalnya ke kaunter adalah untuk mengelak daripada disoal macam macam dari Namjoon.

"Semuanya 12,000 won"kata Taehyung tanpa memandang pelanggannya. Matanya sibuk dengan mesin bayaran itu.

"Nah,ini duitnya"kata pelanggan tersebut lalu menghulurkan duit.

"Terima kas--"kata Taehyung terhenti apabila melihat yeoja yang berada dihadapannya.

"Eh,Taehyung"kata yeoja tersebut sambil tersenyum manis sampai semut pun boleh kene kencing manis. Lol -_-

"Y-yeri... "Taehyung mengelipkan matanya beberapa kali. Entah mengapa dia rasa ini hanya bayangan.

"Hai Taehyung! Awak kerja kat sini?"kata Yeri sambil melihat sekeliling kafe. Nasib baik hanya dia sahaja di kaunter bayaran.

Terus Yeri duduk di kerusi depan kaunter yang memang sudah tersedia(macam kat kelab tu..). Eh?

"Erk...Ya..."balas Taehyung sambil menggaru tengkuk. Malu pula Taehyung. Yelaa..Yeri ni anak CEO syarikat paling terkenal, Taehyung ni pulak tak ada bapa,kerja pun kerja pelayan kafe.

"Wow... Seriously? Tak sangkanya. Ni salah satu kafe kegemaran saya tau"kata Yeri. Okay berbunga sikit hati Taehyung dengar ayat tu.

"Hey baby..."

✔MY HYUNG(Bbh,Kth)Where stories live. Discover now