BAB 6

45 10 0
                                    

RAYYAN POV

' Weh, kau pehal senyum senyum ni? ' tanya Felix dengan hairan sekali. Harini mereka sekawan mengulang kaji di rumah Rayyan. Rayyan terkejut mendengar pertanyaan Felix. ' Mana ada aku senyum ' kata nya sambil buat buat busy menyiapkan kerja nya. Busy konon, padahal malu sebab kantoi ingatkan anak dara orang 😂 . ' Korang , nak tak kalau kita jadikan Nisya geng kita? Aku tengok dia okay je, baik pula tu. Lagipun dia dengan mereka perempuan tu berkawan ' Tanya Adam pada kawan kawanya . ' Aku okay je ' Jawab Hafreaz dengan Felix   . ' Kau izinkan ke Rayyan? ' tanya Adam pada Rayyan memandangkan Rayyan tidak menjawab pertanyaan dia tadi. Aduh, time ni juga si Adam ni nak tanya. Tapi kalau dia join mesti aku dapat berkawan dengan dia. Kata Rayyan , tapi hanya mampu didengari dia seorang. ' Erm , boleh je ' jawab nya tanpa perasaan . Padahal dalam hati dah berbunga dapat mengenali Nisya dengan lebih dekat. ' Okay cun, nanti aku suruh Nia invite dia dalam group ' ujar Adam dengan teruja sekali. Maklum lah, Adam ni kan suka berkawan dengan orang tapi yang tertentu je lah.

NISYA POV

Sedang Nisya khusyuk sekali stalk Instagram si Rayyan, Nisya mendapat notification dari aplikasi WhatsApp. Tanpa berlengah dia pun terus menekan aplikasi tersebut.

Geng Masuk Air 💃✔ .

                Nia has invite you to
                 Geng Masuk Air 💃✔

Nia :
Hi Nisya,ni group kita orang! 😋

014373*** :
Hi Nisya, ni aku Adam. Jangan lupa save no aku eh ' Adam kacak '

hehe. Nak berkawan boleh? 😽

Riatul :
Assalamualaikum semua

017568***
Aku Rayyan. Hi 👋

014894***
Pergh. Rayyan pakai emoji lah gais 😂😂 .
Aku Hafreaz. Save no aku ' Hafreaz Sado '
                                     assalamualaikum
                             semua, ha yeye. Nanti
                             aku save no korang .
                              Nice to know you
                              gais! 😘💕

Adam Kacak :
esok rehat sama sama .

Hafreaz :
okay
                      ———————

Nisya tersenyum . Ya, tak sangka dia boleh dapat ramai kawan. Friendly pula tu. Tapi dia tak sangka pula yang mereka Nia tu berkawan dengan geng Rayyan. Takpalah, lepasni boleh study group ramai ramai.

Tok tok tok

' Della, izinkan Ummi masuk ya. ' pinta ummi. ' Masuk lah ummi, pintu tak kunci ' jemputku. Tapi kenapa ummi tiba tiba eh, selama ni tak pula ummi masuk bilik aku. Mungkin ada hal penting nak bincang kot. ' Della, ummi dengan abah ada benda nak bincang ni. Della jangan marah ya ' tutur ummi dengan lembut sekali. Abah pula hanya mendiamkan diri manakala abang Ranz mempamerkan muka tak puas hati dia. Apa semua ni?

' Tadi ayah dengan ibu Kimi ada datang. Kata nya nak masuk meminang adik semula. ' Jawab abang Ranz. What!? Apa hal pula nak pinang aku semula? Dulu mereka yang putuskan pertunangan sekarang macam tu pula? ' Apa semua ni ummi, abah. Adik taknak, tolak je pinangan mereka tu. ' Kata ku tak puas hati. ' Abah memang taknk kan si Kimi tu. Dulu dia yang buat Della macam mainan sekarang ni Della balik? Ingat anak kita ni apa? Mainan!? ' Aku terharu mendengar apa yang dituturkan oleh abah 😭 . ' Kalau semua tak setuju, ummi lagi lah tak setuju. Tak apa, nanti ummi bagitahu mereka ya ' kata ummi sambil mengusap kepala ku.

Selepas selesai makan malam, Nisya memasuki bilik nya untuk berehat. Belum sempat Nisya nak mengulang kaji memandangkan dia takda kerja nak buat, telefon dia berbunyi. Lagu Forever Young dari kumpulan Blackpink telah menarik perhatiannya untuk mencapai telefon dia. Terpapar nama seorang dia benci ' Hakimi ' . Apahal pula dia call aku ni? Apa dia nak? Nisya mengambil keputusan untuk menjawab panggilan Hakimi.

' Assalamualaikum, apa kau nak? ' tanya Nisya dengan dingin sekali.
' kenapa kau tolak pinangan mama dan papa tadi? Aku cuma nak kan kau semula. Bagi aku satu lagi peluang, kita mulakan semua nya semula. Aku sayangkan kau Dell ' jawab Kimi minta simpati HAHAHA.
' Kau call aku semata mata nak tanya pasal tu? Nak minta satu lagi peluang? In your dream Alexi Hakimi Bin Dato Megat. Aku nak kau dengar sini, aku tak akan terima kau semula so jangan ganggu hidup aku. Assalamualaikum. ' Nisya terus menamatkan panggilan tersebut. Huh lega!

HAKIMI POV

' Tak guna kau perempuan. Kau tak payah jual mahal sangat lah Della, aku tahu kau masih sayangkan aku. Cepat atau lambat kau tetap akan jadi milik aku. Cmon, ni Alexi Hakimi bin Dato Megat lah. Tak akan mengalah selagi sesuatu belum jadi hak aku ' kata Hakimi sambil tersenyum sinis memandang gambar Della di atas mejanya . Hakimi menghantar pesanan ringkas kepada Della.

– good night my girl,  sweetdream 😘❤ .

' Danisya Adella binti Dato Mustafiz. Kau tetap akan jadi milik aku HAHAHAHAHAHAH ' Akhirnya, Hakimi melangkah keluar untuk menuju ke sesuatu tempat yang sentiasa menjadi tempat mereka sekawan lepak.

k hi. Me cuma nak cakap mungkin ada beberapa kesalahan tatabahasa bahasa mahupun typo. Cerita ni mahupun bab ni mungkin agak membosankan , so yah me nak minta maaf 😂 . Apa apa pun jangan lupa Vote and Komen ya! 😘

Milikku Selamanya  ( HIATUS )Where stories live. Discover now