The truth 🌌

3.9K 159 23
                                    

Hah~, untuk keseribu kalinya aku mengeluh . Lepas jumpa dengan Bang pd nim buat hatiku tambah sesak.

Selepas pdnim melihat aku mula tenang dia membuka perbicaraan.

"Jimin taknak bagitahu member lain ke pasal nih? "

"Shirreoyeo pdnim , jimin taknak " balas aku cepat

"Wae? , nanti diorng akan tau jugak "

"Biarlah buat masa nih diorang tak tahu pdnim . Jimin tak bersedia lagi"

"Haih~ baiklah kalau itu yang jimin nak. Tapi kalau ada apa ii lepas nih bagitahu pdnim arraseo?"

"Nae pdnim ,gowawo" balas aku

Betul ke apa kau buat nih jimin?. Tapi aku dah lelah . Biarlah keadaan jadi macam nih buat sementara.. mungkin selamanya(?)..

Skip

"Park jimin ! " jerit jin hyung sedarkan aku dari lamunan

"Ahh? Y-ya?? Waeyeo hyungie?"

"Kau okay tak nih? Termenung je akhir-akhir nih? " balas jin hyung duduk sebelah aku.

"A-ah , jimin okay je takda apa-apapon " aku beri dia senyuman.

"kalau ada masalah share lah . Apa guna kita jdi member. Dah tinggal lama "

Deg

Ayat jin hyung buat aku tertegun. Dalam masa yang sama aku rasa sesak . Mian hyung~

"N-nae hyungie . "

Sampai bila jimin-ah ? Kenapa kau kuat sangat ? .

----------------------------------------------------

" Yah ? Jimin ! Wae ? Kau kenapa nih? Semua step kau buat salah ? Apa masalah nih??"

"M-mian hobi hyung~" balas aku tunduk. Aku tau aku salah, aku pon tak tahu aku kenapa.

"Dah lah , kalau ada masalah cerita okay? . Okay semua kita rest sekejap !"

"Baik ! " balas member lain serentak.

"haih~"

Sampai bila kau nak menyusahkan orang jimin? . Sampai bila ! Sampai kau mati baru nak berhenti jadi beban orang lain ?!

Aku duduk di penjuru tempat latihan . Termenung nasib yang menimpa aku .

"JIMIN ! tangkap ! "

Greb

"uh? air ? "

"Kau kenapa ?"

"Tak da pape lah tae~"

" Hey , chingu kau tau kan, kalau kau perlukan seseorang untuk meluah.. aku ada. Disini sentiasa bersedia berkhidmat "

" kekeke~ mengarut lah kau nih tae. Papepon gomawo~" senyum aku

" Anything for u buddy ! , dah ii jangan sedih-sedih .. mana chiminie kesayangan aku yang comel nihhh.. " balas tae tarikk pipi aku

"Yah ! Appo ! "  balas aku meringis

Skip

Lepas balik dari pratice room, aku terus pulang ke dorm . Rest sekejap. Semua member stay lagi dekat bighit. Tapi aku mintak kebenaran pulang awal. Lagipon aku ada appoiment petang nih. haih- kalau ingat tuh je kau asyik sedih . Come on lah Jimin ! Kau kena kuat ! .

Lepas rehat 2 jam aku pergi mandi dan siap-siap keluar .

"Jimin ? Nak gi mana ? "

"Ouh ? . Jimin kena jumpa bang pdnim . Wae ? "

"Ouhh takda apa-apa " balas hobi hyung baring dikatilnya melepaskan lelah.

"Kalau macam tuh. Jimin pergi dulu ye hyung. Anyeong " lambai aku

"chamkhaman " ayat hobi hyung buat aku berbalik kembali menghadapnya .

"Eh ? Waeyeo hyungie ??" Aku pandangnya bingung

" Take care, kalau ada apa-apa bagitahu hyung "

"O-ouhky , bye "

-----------------------------------------------------














GoodBye 💦 [ KM ]Where stories live. Discover now