GET READY.

62 22 168
                                    


kelima belas trainee di bawah crown entertainment tampaknya sedang cuba menenangkan diri apabila bakal bersemuka dengan ceo mereka dan juga kumpulan terkenal yang semakin meningkat nama di persada dunia , bts .

" tarik nafas , hembus "

" hembus nafas , tarik "

sebaik sahaja pintu studio dibuka , masing masing meroyan .

bts depan mata bhai .

di belakang mereka bertujuh , dua orang yeoja yang menjadi ceo mereka tersenyum manis di belakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

di belakang mereka bertujuh , dua orang yeoja yang menjadi ceo mereka tersenyum manis di belakang .

" there you are , violet ! " sapa yuha menguntumkan senyuman buat kesemua trainee yang dipilih .

" uwu hello ceo-nim !! " ucap mereka serentak kemudian semua duduk bersila dalam studio termasuk bts .

" seperti yang dikhabarkan , kalian semua akan debut menjadi ahli kumpulan violet tidak lama lagi , tahniah ! " ucapan yongki disambut meriah oleh kesemua mereka yang berada di dalam bersama .

" sebagai persediaan , hari ini kalian akan mendengar ahli bts untuk memberi tips dan nasihat kepada korang . terima kasih kepada bangpdnim kerana membenarkan bts date dengan kita kejap . we love bangpdnim " seloroh yuha membuatkan semua tergelak .

" tak perlu rasa kekok ok ? kita semua sama " yongki memberi peringatan agar tidak berlaku jurang antara hubungan mereka semua .

" baiklah , mari mulakan " yuha pandang namjoon kemudian mengangguk kecil membenarkan bts untuk bercakap .

namjoon tersenyum hingga menampakkan lesung pipitnya . " welcome violet "

" gumawo !! "

" kitorang akan bagi tips bergilir gilir ikut bahagian vokal , rap dan juga dance . tapi , saya nak bagi tips dulu dekat sesiapa yang bakal menjadi leader untuk violet "

terus semua memandang juyeon , yushua , kyungE , dan kris .

" diorang ni calon leader korang ? " soal seokjin sambil memandang keempat empat trainee itu silih berganti . semua mengangguk .

" nice choice " puji yoongi .

" ok , go on . siapa pun yang bakal menjadi ketua dalam violet , saya cuma nak cakap sila banyakkan bertenang HAHA . tak bukan apa , saya yang menjaga enam orang pun nak naik gila jadinya ni lagi nak jaga empat belas orang sekaligus ㅋㅋㅋ "

" ala ala hyung ni " cebik jungkook tetiba .

" ok serius , be the good leader . jadi contoh bukan untuk member je tapi untuk peminat juga . jadi role model yang menjadi idaman semua orang . jangan putus asa , sentiasa jadi tulang belakang kumpulan . jangan keruhkan lagi keadaan , kalau boleh leader gruplah jadi pencetus keamanan dalam grup ok ? " pesan namjoon panjang lebar . yushua , juyeon , kris dan kyungE mengangguk .

" ok next tips untuk vokalis . jungkook , seokjin , taehyung silakan beri nasihat " namjoon memberi tugas kepada vokalis bts untuk menberi tips buat trainee dalam bahagian vokalis .

" siapa vokalis ? " soal taehyung . taetae , juyeon , yushua , stella , jessica , haerin , myunji dan kyungE mengangkat tangan serentak .

" wuaw ramai eh , ada lapan orang " kata seokjin setelah selesai mengira .

" ok untuk vokalis , kiranya koranglah yang bawa sesuatu lagu tu menjadi ke tak , sedap ke tak , best ke tak . peranan korang penting . buat yang terbaik dalam part masing masing " jungkook memberi tips pertama ala ala gaya orang dah matang .

" penting untuk korang jaga suara . jangan terlampau paksa diri nak nyanyi . bila hilang suara , fuh sakit dia ssup naik ke atas " sempat taehyung berseloroh dalam nasihat dia .

" yang penting , korang kena berani . percaya diri sendiri . teruskan menyanyi walaupun banyak haters cakap suara korang sumbanglah , macam biawaklah , kaset rosaklah abaikan . you should love yourself " seokjin mengakhiri nasihat dia dengan tema album terkenal mereka uwu .

" next , giliran jimin dan hoseok untuk trainee dalam bahagian dance "

" angkat tangan dancer dancer pujaan ramai . chim dan seokkie nak kenal " kata jimin tersenyum hingga menampakkan eyesmilenya .

minhye , bae dan arianna mengangkat tangan kali ini .

hoseok memulakan pemberian tips . " tiga orang ni kira paling kuat dalam dance lah kan ? yang lain tetap pandai menari , cuma lebih kepada vokalis dan rap so teruskan menari ye anak anak "

" korang kena banyak berehat , sama macam vokalis , korang kena jaga anggota badan korang . jangan paksa . bahaya . chim dengan seokkie dah banyak kali cedera sebab tak cukup rehat , kami dah kecewakan army huhu jadi jangan berlatih kuat sangat . contohilah chim dan seokkie yang berlatih cuma duabelas jam sehari "

" peh , waktu tidur aku bhai dulu " bisik yuha kepada taehyung membuatkan taehyung menjentik dahi yuha sebab geram .

" hampir separuh hari kot ? tak penat ke ? " soal yongki . dia pun nak tau jugak macam mana diorang boleh bertahan .

" minumlah tongkat ali " cadang jimin membuatkan semua dekah .

" chim memain je tu . takyah percaya cakap dia . just banyakkan berehat dan jangan tak berlatih langsung , nanti badan jadi keras balik " pesan hoseok .

" thankyou , next . yoongi hyung dengan namjoon hyung pun nak bercakap " jungkook segera menghentikan jimin dan hoseok daripada terus berucap .

" senang cakap , rap adalah seni . korang boleh berlatih rap di mana sahaja , dan bila nampak apa sahaja " kata namjoon .

" bila rap , pastikan perkataan jelas didengar , tak terlalu gopoh gapah macam kena kejar anjing , jangan melalut , dan jangan sentuh bab bab yang sensitif tentang sesuatu . confirm korang boleh jadi rappers terbaik ok ? " ujar yoongi sambil mengangkat tangan tanda okay .

" jap jap , siapa rap di sini ? lupa tanya " soal yoongi sambil menayangkan gummy smile dia .

jung , naru , kris dan jiha tetap mengangkat tangan walaupun tak henti gelak .

" hah ya , korang dengar juga tadi kan ? " mereka mengangguk .

" sekian pemberian nasihat untuk hari ini . buat pengetahuan korang , bts akan menjadi guru vokalis , guru dancer dan guru rap kalian . so , bts berhak memarahi korang " saja yongki ingin menakutkan mereka semua .

semua tak tahu nak reply apa , tak tahu ni berita gembira ke sedih ni .

" daripada kami dua , semoga violet menjadi salah satu kumpulan yang menjadi idola ramai dan mampu mencipta sesuatu yang indah yang akan tercatat dalam hidup kalian kelak . fighting girls !! " ucap yuha mengakhiri sesi pertemuan mereka pada kali itu .

active applier needed ~!

akan banyak lagi chapter macam ini selepas ini ~!

VIOLET ; gg af, close! Where stories live. Discover now