Bab 7

165 7 0
                                    

Doktor.. Macam mana keadaan anak saya.. Tanya Datin Arina..

Datin ahli keluarga pesakit ke.. Tanya Doktor Fiza.

Ye saya ibu pesakit.. Kata Datin Arina..

Mari ikut saya ke bilik.. Saya ada benda ingin beritahu kepada Dato dan Datin..




Saya nak tanya.. Dato dan Datin pernah tak nampak pesakit sering sakit kepala or kerap tiada selera makan.. Tanya Doktor Fiza.

Kadang - kadang tu ada juga. Tapi bila di tanya dia kata pening sikit je.. Kata Datin Arina .

Kalau saya beritahu Dato dan Datin berkaitan pesakit.. Saya harap Dato dan Datin tabah ya.. Kata Doktor Fiza.

Sebenarnya Nasya menghidap kanser leukimia.. And now dia berada di tahap yg sangat kritikal.. Stage 4.. Seperti yg Dato dan Datin tahu yg kanser ini sangat bahaya.. Ia berkemungkinan kerana Nasya sudah lama meninggalkan ubat - ubatan serta rawatan susulan.. Dan juga dia terlalu sedih.. Kata Doktor Fiza.

Dato Rizal dan Datin Arina terus membatu..

Ya Allah bang.. Anak kita.. Kata Datin Arina..

Tempohnya hanya tinggal 9 bulan sahaja.. Tetapi itu semua bergantung kepada pesakit juga.. Kata Doktor Fiza lagi..

Datin Arina hanya mampu menangis teresak - esak sambil ditenangkan oleh suaminya.






Beberapa hari kemudian

Nasya.. Bangun nak.. Panggil Datin Arina.

Tiba - tiba alat yang berada di tepi kati Nasya berbunyi nyaring..

Datin yang terkejut akan situasi tersebut terus mendapatkan doktor..





Doktor.. Macam mana keadaan dia.. Tanya Datin Arina.

Alhamdulillah.. Nasya telah melepasi tahap kritikal dia.. Dan sekarang dia sudah sedar.. Datin boleh melawat dia.. Tapi saya galakkan jangan banyak bercakap dengan dia.. Kata Doktor Fiza.

Terima kasih doktor.. Kata Datin Arina..





Sayang.. Nasya.. Kenapa?.. Kenapa Nasya rahsiakan penyakit Nasya selama ni.. ? Tanya Datin Arina..

Ma.. Nasya tak nak susahkan Mama.. Kata Nasya perlahan..

Ma.. Janji dengan Nasya.. Jangan bagitahu dengan sesiapa tentang penyakit Nasya.. Boleh ya ma.. Kata Nasya lagi..

Tapi.. Nasya kena janji dengan Mama.. Yang Nasya akan pergi buat rawatan.. Kata Datin Arina.

Baik lah mama.. Kata Nasya..












Tbc..

Typo abaikan.. Nanti sis betulkan.

Hanya seminggu [ Complete ]Where stories live. Discover now