Bab 6

171 6 0
                                    

Aku rasa rambut ku mulai basah..  Kenapa?  ..

Hahaha..  Gelak satu suara setelah menuang air berperisa sarsi ke atas kepala ku.

Kau ingat..  Ni cuma permulaan..  Lepas ni lagi teruk kau akan kene..  Kata Airiel ..

Yup.. Airiel yg tuang air tu atas kepala aku tadi .. 

Nasya..  Panggil Riana..

Mereka berlalu dari situ apabila mendengar nama ku diseru.

Kau okey tak..  Kata Afrina.

Okey..  Kata ku perlahan..  Tak tahan wei..  Sejuk kot.. Dah lh ada ais..

Korang..  Aku nak pergi tandas  .. Lepas tu aku terus balik kelas tau..  Korang tak payah tunggu aku..  Bye..  Kata ku dan terus berlalu ke tandas.. 

Pening nye kepala aku ni..  Ishh kau ni pon satu kepala.  Ish..  Jgn lh buat hal..  Omel ku.





Kringggg..

Nasya..  Awak tak kesah ke duduk sini sorang - sorang..  Tanya Rania.. 

Okey je.. Sekejap lagi papa saya datang jemput saya..  Kata ku..

Okey lah kalau macam tu..  Bye..  Kata mereka lalu terus ke kereta masing - masing..  Maklum lh masing - masing anak dato kn.. 





Mana papa ni..  Janji nak amik aku..  Omel ku perlahan.. 

Aku mengambil keputusan untuk pulang ke rumah jalan kaki sahaja.. 

Aku mula meninggalkan kawasa menunggu dan terus menuju ke kediaman keluarga angkat ku..





Assalamualaikum...  Kata ku perlahan.. Penyakit ku datang menyerang lagi..

Eh Nasya..  Nasya balik naik ape ni..  Tanya Mak Jah..

Nasya jalan kaki je Mak Jah , kata ku perlahan.

Ya Allah kamu ni Na..  Kata - kata Mak Jah terpotong apabila tiba - tiba sahaja aku rebah ke lantai. Sebelum aku tidak sedarkan diri aku dapat menangkap suara yg berada berhampiran dengan diri ku

Eh..  Nasya..  Panggil Mak Jah

Datin..  Datin... Panggil Mak Jah












Tbc

Hanya seminggu [ Complete ]Where stories live. Discover now