Jonathan Harker'ın Günlüğü...
Hikayem yaklaşık yedi yıl önce, 1875'te başlıyor. Benim adım Jonathan Harker ve ben Londra'da yaşıyor ve çalışıyorum. Benim işim başka insanlar için ev almak ve satmak. Bir gün Transilvanya'da yaşayan çok zengin bir adamdan bana bir mektup geldi. İngiltere'de bir ev almak istiyormuş ve yardımıma ihtiyacı varmış. Adam Kont Drakula'ydı ve ona yardım etmeyi kabul ettim.
Onun için bir ev buldum ve onun için tüm belgeleri Transilvanya'ya götürmemi istedi. Bundan çok memnun kalmamıştım. Sonbaharda evlenmeyi planlıyordum ve güzel Mina'mı bırakmak istemiyordum.
"Ama gitmelisin, Jonathan" dedi Mina. "Belki de sana daha sonra, daha çok iş verecek."
Böylece gitmeyi kabul ettim. O zaman Transilvanya'da beni bekleyen korkunç tehlikeyi bilmiyordum. Ve 4 Mayıs'ta Bistritz adında küçük bir kasabaya geldim. Transilvanya garip ve güzel bir ülkeydi. Her yerde dağlar, ağaçlar ve nehirler vardı. Dağlarda yüksek bir yerlerde Kont'un evi, Drakula Kalesi vardı. Faytonun beni oraya götürmesini beklemek için altı saatim vardı, o yüzden küçük bir otele gittim. Otelin içindekiler sıcak ve samimi idi. Orada insanlar gülüyor ve konuşuyorlardı. "Nereye gidiyorsun?" diye sordular bana.
"Drakula Kalesi'ne." diye cevapladım.
Aniden oda sessizleşti ve herkesin bakışları bana döndü. Neden hepsinin korktuğunu anlayamadım.
"Oraya gitme." dedi birisi.
"Ama mecburum." diye cevap verdim. "Onun işi."
Tekrar konuşmaya başladılar, ama artık gülmüyorlardı. Yavaşça, otelin bekçisinin karısı boynundaki altın haçı alıp elime koydu. "Bunu al." dedi. "Drakula Kalesi'nde tehlike var. Belki bu size yardımcı olabilir."
Fayton geldiğinde içine girdim, bir kalabalık insan beni izlemeye geldi ve ben 'vampir' kelimesini duydum.
Fayton dağlara çıktı. Daha yükseklere, daha hızlı ve daha hızlı gittik. Güneş parlaktı, ama ağaçların üstünde ve dağ başında kar vardı. Kurtlar uluyordu. Korkunç bir sesti.Aniden fayton durdu. Sağdaki dar yoldan küçük bir araba geldi. Dört siyah at onu çekiyordu ve sürücü siyah giyinmişti, siyah bir şapka yüzünün üzerine çekildi.
"İngiliz adam nerede?" diye bağırdı. "Ben Drakula Kalesi'nden geldim!"
Ay ışığındayken orada duruyor, garip görünüyordu ve aniden korktum. Ama çok geçti. Şimdi geri dönemezdim.
Kısa bir süre sonra Drakula Kalesi'ne gidiyorduk. Dağlar etrafımızdaydı ve ay, kara bulutların arkasındaydı. Aniden hiçbir şey göremedim ama kurtları hâlâ duyabiliyordum. Atlar daha hızlı, daha hızlı gidiyordu ve sürücü çılgınca gülüyordu.Aniden araba durdu. Kapıyı açtım ve dışarı çıktım. Araba hemen uzaklaştı ve karanlık, sessiz kalenin önünde yalnız kaldım. Orada durdum, yukarı baktım ve yavaşça büyük ahşap kapı açıldı. Uzun boylu bir adam önümde duruyordu. Saçı beyazdı ve baştan ayağa siyah giyinmişti.
"İçeri gel Bay Harker." dedi. "Ben Kont Drakula." Elini uzattı ve ben de aldım. Eli buz kadar soğuktu!
Kaleye girdim ve Kont kapıyı arkamdan dikkatlice kilitledi. Anahtarı cebine koydu ve üst kata çıktı. Onu takip ettim ve odun ateşinin parlak bir şekilde yandığı bir odaya geldik. Önünde, üzerinde yiyecek ve içecek olan küçük bir masa vardı. Kont, oturmamı ve yemek yememi istedi ama o benimle yemek yemedi. Sonra ateşin yanında oturduk ve konuştuk. İngilizcesi çok iyiydi ve konuştuğumuz sırada ona dikkatlice bakmak için zamanım vardı. Yüzü çok beyazdı, kulakları bir kedinin kulakları gibiydi ve dişleri bir hayvanın dişleri kadar kuvvetliydi. Ellerinde saç vardı ve parmakları çok uzundu. Bana ne zaman dokunsa, korkuyordum.
Yatağa gittiğimde neredeyse sabahtı, ve dışarıda kurtlar hâlâ uluyordu.
Ertesi sabah kahvaltımı ateşin önündeki küçük masada buldum. Şimdi aydınlıktı, Drakula Kalesi'nin eski ve kirli olduğunu görebiliyordum. Bütün gün hiçbir hizmetçi görmedim.
Kont kahvaltıya gelmedi, ama masanın üzerinde ondan bir mektup vardı.'Kalenin herhangi bir yerine gidebilirsiniz.' diyordu mektupta, 'Ancak odaların bazıları kilitlendi. Bu odalara girmeye çalışmayın.'
Kont akşam geri geldiğinde, İngiltere'deki yeni evi hakkında her şeyi öğrenmek istedi.
"Şey," diye başladım, "Çok büyük bir ev, etrafındaki yüksek duvarlarla eski ve karanlık. Her yerde ağaçlar var. Bu yüzden ev karanlık. Küçük bir kilisesi de var. Ve ona bazı resimlerini gösterdim.
Kilise hakkında çok memnun oldu. "Ah," dedi, "Öyleyse ölümün yakınında olacağım" dedi.
Uzun bir süre konuştuk ve bir kez daha uyuyakaldım. Aniden uyandım ve Kont'un yüzünü bana yakın hâlde buldum. Ondan gelen koku berbattı. Bu ölümün kokusuydu.
"Yorgunsun," dedi Kont. "Şimdi yatağa git." Ve gülümsediğinde yüzü, bir kurdun yüzü gibiydi.
_._._._._
İşimiz şimdi bitmişti. Kont, yeni evinin tüm evraklarına sahipti ve beni Transilvanya'da veya Drakula Kalesi'nde tutacak hiçbir şey yoktu, fakat Kont gitmemi istemedi. Kalede onunla yalnızdım, ama ben onu gün içinde hiç görmedim. Onu sadece gece geldiğinde ve benimle oturduğunda görüyordum. Her zaman sabaha kadar konuşuyorduk ve bana İngiltere hakkında birçok soru soruyordu. "Yakında oraya gitmeyi planlıyorum." dedi. "Bana gemiyle İngiltere'ye bir şeylerin nasıl gönderildiğini anlat." Böylece gemiler ve deniz hakkında konuştuk ve ben Mina'yı ve onun arkadaşı Lucy'yi düşündüm. Lucy ve annesi denizde kalıyorlardı ve Mina onları bir süre orada ziyaret etmeyi planlıyordu. Aptallık ederek, Kont'a onları anlattım.
Yatak odamda ayna yoktu, ama bende bir tane vardı, Mina'dan bir hediye. Bir sabah, onun önünde duruyor ve ben traş oluyordum. Aniden bir el bana dokundu ve bir ses dedi ki, "Günaydın". Kont yanımda duruyordu. Yanımda duruyordu, ama ben aynada onu göremedim!
Elim titredi ve kendimi kestim. Kan yüzümden aşağı akmaya başladı ve ben Kont Drakula'nın bunu iştahla izlediğini gördüm. Birdenbire elini uzattı. Gözlerinde vahşi bir bakış vardı, ve ben korktum. Ama eli boynumdaki altın haça dokundu ve yüzü değişti. Aynayı benden aldı, pencereye gitti ve bir dakika sonra ayna çok aşağıda bin parça içinde duruyordu. O konuşmadı, ama odayı çabucak terk etti. Ve orada durdum ve kendime bu adamı aynada neden göremediğimi sordum.
Pencereye gittim ve dışarı baktım. Yerin çok üstündeydim. Kaledeki kapıların çoğu kilitliydi. Aniden anladım. Ben bir mahkumdum!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DRACULA
VampireTransilvanya'nın dağlarında bir kale vardır. Orası Kont Drakula'nın evidir. -karanlık ve tekin bir yer, geceleri duvarları etrafında kurtlar ulur.- 1875 yılında Jonathan Harker, Kont Dracula ile iş yapmak için İngiltere'den gelir. Ama Jonathan kendi...