"kenapa kau suka aku daniel,aku bukan perempuan baik untuk kau,kau tau tak"aku berkata dengan nya dengan bersungguh sungguh dan daniel pun menjawab"bagi aku peluang anis,kau tak sama macam perempuan lain,kau istimewa bagi aku tau". Entah kenapa ayat itu terasa iklas bagi aku.
"Daniel,fine aku terima kau, tapi kau tak boleh ambik kesempatan kat aku macam haritu faham!"
"betul ke ni anis,thanks sangat-sangat awak,saya jadi benda tu kan berulang k"balas Daniel dengan bersungguh-sungguh. Betul ke aku buat ni
Selepas je kami official couple,terus dia tukar nama panggilan jadi i you,dah kata tak nak tetap degil haih biarjelah. Nasib baik time kat luar je,kalau waktu kerja pun sama mau mati aku. Sedar tak sedar dah seminggu kitaorang couple.
"Anis,kau termenung apa,ingat pakwe ke"lamunan ku terhenti tak kala maira menegurku. Kami pun pergi kelab kami setelah habis persekolahan. Aisy menegur kami sewaktu kami sedang berjalan"korang nak gi kelab ke?"dengan teruja maira menjawab"aah,awak pun ikut lah kitorang sekali" maka kami bertiga pun jalan bersama. haih bahagia sungguh maira dapat tengok crush dia
"baiklah,semua kita akan mulakan asas latihan memanah anis,adrian sila ke depan buat demo". Maka aku dengan malasnya pun bangun."baiklah kamu adrian mula dulu kemudian anis pula".
PAK!panah adrian mengena pada 8 mata dan yang lain pun sorak. Semasa giliran aku dengan tenang aku memanah dan PAK! tepat ke sasaran 10 mata. Semua memberi tepukan gemuruh termasuk cikgu malah mereka memberi juga memberi pujian.
Maira memberikan aku air sebaik aku habis memanah kemudian memberi aisy pula bermain untuk memanah. "wei,hot gila crush aku tu"mula lah si maira ni dengan fangirlnya,aku hanya biarkan aja. tiba-tiba handphone aku bergetar,nasib silent kemudian aku pun bangun dan pergi jauh sikit dari orang ramai.
"hello"
"Ace,petang ni datang markas,ada hal penting"
"ok,aku faham"
talian pun diputuskan,apa pulak kali ni nak bunuh orang lagi ke nak rompak pulak.
"Anis,kau pegi mana tadi" "tandas". Kemudian aku hendak balik tapi dihalang oleh maira maka aku,maira dan dua jejaka hot tu pun ikut kitaorang. Maka kami pun sampailah di kfc.
"anis,jap sebelum oder kita selfie dulu"
"cantiklah wei,aku nak simpan". Selepas itu kami pun makan. adrian bertanya"Anis,kau belajar memanah kat mana" "mana-mana" dan jawapan aku itu membuatkan mulut itu dia keluar,ingat comel.
Setelah selesai makan kitaorang pun balik begitu juga aku.Aku segera ke atas untuk tukar pakaian sebelum ke markas. "Anis tak nak makan dulu ke,ibu dah masak ni" "tak aku dah makan,bagilah kat anak suami IBU tu ya,assalamualaikum" lalu aku pun mengambil kunci kereta lalu berangkat keluar.
*******
"tak sangka kau mudah terpedaya anis,kau lemah hahaha!!"
*******
Aku sampai di rumah dragon aka markas untuk kami berdua berbincang. Dan datanglah pakwe sapalagi kalau bukan daniel
"hai sayang,rindu i tak"
"Dany,ni tempat dragon,jaga sikit bahasa kau"
"yelah,kau kan awek aku biarlah"
"whateverlah"
Aku terus masuk ke dalam tanpa mempedulikan dia,biar ah dia tu.
YOU ARE READING
MS MAFIA VS STEP BROTHER
Actionmengisahkan seorang anak yang terjebak dalam gejala mafia dan dia juga merupakan seorang ace.Dia juga mempunyai seorang ibu tiri dan seorang abang tiri.Mempunyai abang tiri amatlah menyakitkan terutama apabila dia seorang yang amat penyibuk!!.Mampuk...