02: She?

109 25 8
                                    

"Korang, akhirnya tamatlah pembelajaran kita kat sini." Kata Sowon. Universiti tu baru je selesai acara graduasi.

"Yes. Finally. Lepas ni kita dah bebas, sementara buat keputusan kat mana kita nak kerja." Kata Rose pulak.

"Chaeyoung ah. Kau hutang sesuatu ngan kitorang." Kata Nayeon tiba2 sambil menatap Rose dengan seram.

"What? Aku kaya kut, buat apa nak hutang2 semua ni." Soal Rose, nak melawak sebenarnya.

"Hutang jalan2. Kau kata nak bawak kitorang jalan2 kat Australia ni for the last time, right?" Nayeon mengingatkan balik janji Rose yang dia caka semalam.

"Hello, this Rose. Aku takkan mungkir janji. Of course lah aku bawak korang jalan2. Sebelum ni pun aku dah bawak korang kan, aku ikut je cakap korang." Kata Rose dengan bangga.

"Yah, Sowon ssi. Kenapa senyap je ni? Bisu ke apa?" Soal Nayeon, melihat Sowon diam lepas keluarkan hanya satu ayat dari mulutnya.

"Eoh, takda lah. Mana ada diam." Jawab Sowon.

"Hey, kau risau kan? Kau bukan nak balik Korea harini pun, minggu depan." Teka Rose.

"Chaeyoung ah, Nayeon ah. Aku risau." Kata Sowon.

"Risau apa? Okay, now just spit it out." Kata Nayeon prihatin.

"Macam mana kalau parents aku dah tak terima aku?" Soal Sowon.

"Ridiculous." Balas Rose ringkas.

"Ridiculous what? Aku tengok dalam drama selalu jadi macam tu." Kata Sowon lagi.

"Drama? Kau kata drama? Hmm, nampak sangatlah kau ni jenis hidup dalam drama." Sindir Nayeon.

Sowon diam.

"Girls. Jom balik. Kita rest dulu, lepas tu malam nanti kita shopping." Ajak Rose.

"Great." Ucap Nayeon gembira.

Kemudian Rose pun berjalan ke arah keretanya, dan diikuti Nayeon yang sedang menarik tangan Sowon untuk jalan lebih cepat.

+++

"Yah, Eunki! Cepat sikit, kawan kau dah datang ni!" Teriak Joshua dari dapur.

Eunki berlari dari biliknya yang di tingkat 2, ke bawah. Eunki dah lengkap beruniform sekolah.

"Hyung, dongsaeng hyung ni memang lembap sikit, en?" Kata seorang kawan Eunki yang bernama Woojin.

"Suka hati korang je cakap aku lembap." Marah Eunki. Joshua pulak hanya senyum sikit je pada kawan2 Eunki.

"Eunki ah, palli. Aku tak nak lambat ke sekolah." Kata sorang lagi yang bernama Haechan.

"Ye. Dah, jom lah. Bye, my big bro." Ucap Eunki sebelum keluar dari rumah.

Joshua hanya balas ucapan dongsaengnya dengan deheman.

+++

Eunki, Woojin dan Haechan berjalan ke sekolah dengan tenang, padahal tadi beria cakap nak cepat sebab taknak sampai lambat.

"Yah, Eunki ah. Hyung kau tu memang dingin sejak lahir eh?" Soal Woojin tiba2.

"Ha ah lah Eunki. Dia tak pandai senyum eh?" Soal Haechan pulak.

"Kalau dengan aku okey je."

I Loved You || hjs.ksjWhere stories live. Discover now