03: Someone Else's Home

84 20 7
                                    

Malam tu, Joshua duduk di tepi kolam ikan lagi, macam yang biasa dia lakukan.

"Hyung. Tak ngantuk lagi ke?" Soal Eunki yang baru saja datang.

"Hmm."

"Hyung, kau ni tak reti nak bercakap dah ke?" Soal Eunki. Yelah, kadang2 fed up jugak bila kita bercakap dengan orang, tapi orang asyik jawab dengan deheman je.

"Eunki ah. Tadi aku nampak dia." Kata Joshua walaupun tak disoal.

"Nampak dia? Sapa?" Soal Eunki. Joshua hanya diam, suruh Eunki fikir sendiri.

"Hah, hyung tengah cakapkan tentang yeoja yang dah tinggalkan hyung 3 tahun lepas tu ke?" Eunki cuba meneka.

Dan jawapannya tepat. Joshua diam lagi, jadi Eunki tahu yang tekaan dia tu tepat.

"Merepek lah hyung ni. Takkanlah dia pulak, dah 3 tahun, hyung. Mana tahu dia dah berkeluarga, pastu dah tinggal jauh dari sini." Eunki mengeluarkan pendapat dia.

"Aku nampak dia bawak luggage. Macam baru balik dari oversea." Kata Joshua lagi.

"Mungkin hyung tersalah tengok, sebab hyung selalu fikir pasal dia. Aku tak rasalah tu dia." Tambah Eunki.

"Erm, aku harap macam tulah. Aku tak nak dia muncul lagi." Kata Joshua. Dia betul2 nak lupakan seorang yeoja yang bernama Sowon tu.

Tapi tak tahu sebab apa, susah sangat untuk dia lupakan yeoja tu. Nak bukak kan hati untuk yeoja yang lain pun tak boleh.

"Hyung, aku gi tidur dulu eh? Esok sekolah. Good night, big bro." Ucap Eunki sebelum masuk ke dalam rumah dan pergi ke biliknya untuk tidur.

Sampai kat dalam biliknya, Eunki campakkan dirinya ke atas katil.

"Huh, apa yang cantik sangat yeoja tu sampai hyung susah nak lupakan dia?" Soal Eunki sendiri sambil menatap langit2 bilinya.

"Aku nak lah jugak tengok muka yeoja tu." Tambahnya lagi. Ya, dia memang tak pernah tengok muka Sowon.

"Yah, yeoja. Baik kau keluar dari fikiran hyung aku tu. Dia dah macam orang tak betul. Aku geram bercakap dengan dia, yang dia tahu cuma ikan koi dalam kolam tu je." Kata Eunki sambil menunding jari ke udara dan berlakon macam tengah bercakap dengan seseorang.

+++

"Nak balik rumah?" Sowon bertanya pada diri dia sendiri. Siang dah berganti malam, tapi Sowon tetap duduk di tepi jalan. Jujur saja yang dia takut mak balik rumah. Takut nak hadap muka omma dan appanya.

"No way, man." Akhirnya, Sowon cadang nak bermalam di sauna yang bukak 24jam je. Esok baru dia cari rumah sewa ataupun hotel bajet.

+++

Skip sekolah

"Eunki ah, jom lepak starbucksss." Ajak Woojin. Waktu persekolahan dah tamat, diorang tengah berjalan keluar dari kawasan sekolah.

"Amboi pedas betul s dia tu. Hahaha" Kata Haechan sambil gelak.

"Jom lah. Aku dah lama tak lepak starbucks." Kata Eunki.

Diorang pun berjalan ke arah starbucks.

+++

"Weyh, malam tadi aku sakit perut sungguh do. Aku harap harini aku tak payah pergi sekolah lah. Tiba2 dah tak sakit pulak." Kata Haechan. Diorang bertiga dah ada kat starbucks tu.

I Loved You || hjs.ksjWhere stories live. Discover now