Malam ni, bulan separa kelihatan sangat jelas, ditemani bintang2 di langit malam. Seorang namja sedang sibuk memotret di dalam biliknya sendiri.
Joshua.
Joshua sedang tersenyum senyum sendiri sambil memotret gambar seseorang.
"Hyung?" Datang sorang lagi namja yang lebih muda dari Joshua, Eunki namanya.
Eunki memanggil Joshua sambil mengitai ke dalam bilik Joshua dan nampaklah abangnya yang sedang melukis tu.
Eunki pun terus masuk, dan berjalan perlahan ke arah seorang yang bergelar abangnya itu.
"Hyung, lukis apa malam2 ni?" Soal Eunki yang dah berdiri sebelah Joshua. Joshua langsung tak pandang adik lelakinya itu.
"Orang yang aku sayang." Jawab Joshua sambil tersenyum.
Eunki buat muka jemu.
"Hyung, dah2 lah tu. Dah 2 tahun dah, hyung." Nasihat Eunki sambil masukkan tangan dalam poket seluar.
Joshua hanya tersenyum sambil memperbetulkan lukisan dia yang dah hampir siap tu.
"Hyung, kau dengar tak aku cakap ngan kau, hyung?" Soal Eunki bila rasa yang dirinya tak dilayan.
"Hmm."
"Hyung, apa kata kau cuba lupakan dia." Cadang Eunki sambil memegang bahu Joshua.
"Ha, ataupun kau bencikan je dia terus." Tambah Eunki, tak sanggup tengok saudara kandungnya ni sedih dan tunggu orang yang dah lama hilang dari hidup dia.
Joshua tak membalas apa2.
Tak lama lepastu, tangan Joshua yang memegang pensel mula menconteng-conteng gambar muka orang yang dia baru lukis tadi.
Orang yang dia kata dia sayang.
"Hyung?" Eunki pelik tengok abangnya tu.
"Ya, aku benci dia. Aku nak lupakan dia, tapi tak boleh. Aku nak sangat lupakan dia." Kata Joshua sambil tangannya tak henti menconteng gambar tadi.
"Aku nak bencikan dia, tapi aku tak boleh, sebab tu aku benci sangat dengan dia." Tambahnya lagi dengan nada yang nampak tenang, tapi dekat hati, memberontak.
"Hyung ah, dah lah."
"Aku benci dia."
●
●
●
-Ok, ni je dulu untuk prolog, support aku please, vomment lah (tapi tak paksa). Bye, see ya di chapter seterusnya.-
YOU ARE READING
I Loved You || hjs.ksj
Fiksi Penggemar"Kita pernah saling mencintai. Terima kasih sebab dah bagi memori tu." "Tapi aku nak lupakan memori tu. Cinta yang kau pernah bagi kat aku, mungkin tu hanya mimpi." ⭕ flashback ada di mana-mana