07: "Jisoo ah, don't be sick."

139 21 2
                                    

Akhirnya, Eunki bawak jugak Sowon balik rumah tu. Sebab dia kesian kan Sowon, sebelum ni, dia tak mudah nak kesian kan orang, dan dia tak pernah pun terfikir yang dia akan rapat dengan yeoja yang dah buat hyung dia macam tu.

Sowon dan Eunki dah pun tidur lena di bilik masing2.

Tepat pukul 2 pagi, Joshua balik ke rumah. Dia melangkah kaki ke dalam rumah dengan agak tak bertenaga. Sebabnya, tadi dia duduk di tepi sungai lama2, dalam keadaan sejuk tu.

+++

Macam biasa, Eunki bersiap nak ke sekolah. Bila dia dah siap beruniform sekolah, dia turun bawah nak sarapan dengan hyungnya. Tapi pelik,

Joshua tak da di bawah.

"Aik, hyung ni jarang bangun lambat." Gumam Eunki seorang diri.

"Eunki ah, Joshua dah keluar ke?" Soal Sowon hampir berbisik, sebab takut Joshua dengar.

"Hyung jarang keluarlah, noona." Jawab Eunki.

"Habistu, tak bangun lagi lah ni?" Soal Sowon lagi.

"Jap, saya tengokkan." Eunki terus menuju ke bilik hyungnya itu.

Tokk tokk tokk

"Hyung. Hyung, bangun lah." Dia ketuk pintu, sambil panggil hyungnya, tapi langsung takda jawapan.

"Tak kunci?" Eunki perasaan yang pintu tak kunci, terus dia nak dan nampak tubuh Joshua yang masih lagi berbaring atas katil.

"Hyung, asal kau tak bangun lagi ni? Bangun lah woi." Arah Eunki.

"Err, a—aku tak larat lah." Jawab Joshua dengan perlahan.

"Tak larat?" Eunki sentuh dahi Joshua dengan belakang tapak tangannya.

"Uish, panas, hyung. Kau demam ni, aku panggilkan doktor, eh?"

"Tak payah, aku okey je." Jawab Joshua.

"Apa yang okey nya? Ni tak okey ni, panas sangat tu." Bantah Eunki.

"Takpa, kau pergi je sekolah." Kata Joshua lagi.

"Kau ni, suka buat aku risau. Aku balik nanti, kau mesti dah sembuh, eh?" Pesan Eunki. Joshua hanya balas dengan deheman.

Eunki pun keluar dari bilik Joshua.

"Mana Joshua?" Soal Sowon.

"Noona, Joshua hyung demam lah. Panas sangat tu, badan dia." Kata Eunki.

"Jinjayo?" Soal Sowon, agak terkejut.

"Ye, noona tolong jagakan hyung, tau." Pesan Eunki.

"Nae2, nanti noona jagakan dia. Promise." Balas Sowon.

"Yah, Hong Eunki. Eoh, Sowon noona is here again." Kata Woojin sambil tersengih sengih dan angkat kening dia pada Eunki.

"Tch, dah lah. Jom, aku nak ke sekolah awal harini." Kata Eunki sambil tolak Haechan dan Woojin keluar. Macam biasa.

"Bye, noona." Ucap Haechan sambil bungkukkan badannya.

I Loved You || hjs.ksjWhere stories live. Discover now