06: I'm Cold...

80 20 1
                                    

Lepas balik sekolah, Eunki terus balik ke rumah. Takut Joshua tetap berkeras nak halau Sowon.

"Noona! Sowon noona!" Jerit Eunki sambil tengok sekeliling.

"Kau cari sapa?" Soal Joshua.

"Hyung, mana noona?" Soal Eunki dengan riak wajah risau.

"Dah keluar dah pun." Jawab Joshua selamba.

"Hyung, asal hyung halau noona?!" Tengking Eunki.

"Mana ada aku halau dia. Dia yang nak keluar sendiri. Yang kau ni, apa masalah kau nak tengking2 aku?" Soal Joshua.

Eunki menatap hyungnya itu dengan geram.

"Ha, pandang aku macam tu. Biar aku cungkil biji mata kau tu." Kata Joshua.

"Hish." Eunki mencampakkan beg sekolahnya atas lantai, lepastu terus keluar dari rumah dengan masih berpakaian uniform sekolah.

Joshua hanya tengok gelagat dongsaengnya itu.

+++

"Sejuknya." Sowon tak henti2 meniup tangannya sendiri dan sapu2.

"Aku nak balik ke tak nak ni? Aku takut masalahnya." Sowon merungut seorang diri.

Sowon keseorangan di malam yang sejuk tu.

"Haih, noona, mana noona ni?" Eunki melihat lihat sekeliling, nak cari Sowon. Tengok pada riak wajahnya, dia risau sangat.

"Ha, noona!" Terus Eunki berlari le arah Sowon yang keseorangan tu. Mujurlah Eunki nampak Sowon di situ.

"Eoh, Eunki ah."

"Noona, kenapa noona ada kat sini malam2 ni?" Soal Eunki risau.

"Eunki ah, awak tu yang buat apa kat sini? Pergilah balik, esok kan awak sekolah." Sowon pulak jawab soalan Eunki tu dengan soalan lagi.

"Noona, jomlah kita duduk dulu." Ajak Eunki sambil tarik luggage Sowon tu dari tangan Sowon.

"Duduk kat sana jelah." Kata Sowon sambil tunjuk bangku kat taman yang berhampiran.

"Noona tak sejuk?" Soal Eunki prihatin.

"Ani, na gwaenchanha." Kata Sowon.

Diorang pun duduk kat bangku tu.

"Noona, jom lah ikut saya balik." Pujuk Eunki.

"Tak payah. Jisoo— ah ani, Joshua mana suka noona duduk kat situ." Kata Sowon, dah terlepas lah pulak tersebut nama sebenar Joshua.

"Jisoo? Macam mana noona boleh tahu nama sebenar hyung?" Soal Eunki hairan.

"Ah, tak—"

"Jamkanman." Eunki memotong kata2 Sowon.

"Wae?"

"Noona sejuk, kan?" Soal Eunki bila perasan yang Sowon tengah kesejukan.

"Sikit je." Jawab Sowon.

Eunki pulak nak bukak jaket dia dan pakaikan pada Sowon, tapi Sowon pulak hentikan.

I Loved You || hjs.ksjWhere stories live. Discover now