👬PART 6👭

26 1 0
                                    

'Bukan semua luka mampu sembuh. Kadang-kadang kita tidak dapat melihat kesakitan seseorang.'

_______________________________
__________________________
___________________

" Er.. "

Aduh. Nk jwab ape ni? Rindu kan mamt tu? Eh. Mmg no la. Gile ah nk rindu kat mamat cam org utan uh.

" Soaln ape yg kau tnye ni? Komperm ah aku x rindu dia. Kau sndiri tau kan dia buat ape kt blkg aku. " Nada suara aku mkin slow. Tandanye aku nk nangis ah halah². Aku cpat² alihkan pndgan keluar tingkap. Aku xnk Daniel nmpk aku nangis. Kang jdi satu hal lak kang.

•DANIEL POV•

" Soaln ape yg kau tnye ni? Komperm ah aku x rindu dia. Kau sndiri tau kan dia buat ape kt blkg aku. " Suara Hae dh mkin slow. Aku tau gdis disblah aku itu menangis. Dari gaye dia pun aku tau. Dia dgn pntas mengalihkan pndgan ke luar tingkap. Dia xnk aku tau dia menangis. Tp sia² je dia alihkan muke dia tu. Aku bleh nmpk wajah dia trpntul kt tingkp kereta.

" Mianhae buat kau sedih. Kau xyh smbunyikan muke kau. Aku nmpk pntulan muke kau kt tingkp uh. Dh xyh nangis. Huduh kang muke kau. Malu aku kuar ngn kau yg serupe mak lampir. " Aku dgr dia ketwa gelak. Lega hti aku dgr dia dh kmbali snyum.

" Aku x rindu dia pun. Cume stiap kali aku igt muke dia aku rse mnympah. Aku tk sngka dia snggup buat cam tu Niel. Aku trluke. " Bile diingat blik aku pun geram sbb dia buat kau cam tu. Aku xsngka dia buat kau cam tu. Aku igt dia akn jge kau. Kalu aku tau ini yg akn berlaku, aku xkn snang² biarkan kau dgn dia dulu. Aku ptutnye halang kau dgn dia dulu.

^FLASHBACK^

Aku berlari mcm xcukp tnah bile si 'dia' telfon aku dlm keadaan sedih di tgh² mlm ini. Aku sgera berlari kearah tman dimne aku nmpk kelibat sorg gadis dia buaian. Aku sgera mnghampirinye dn aku trdgr bunyi tngisan yg kluar dri mulut si 'dia'. Aku mnyentuh bahunya lembut. Dia agak trkjut lalu memusingkan kplanye memndgku. Aku dpt mrase kan yg dia sdikit berasa lega bile nmpk wjahku.

Aku melihat wajahnye yg agak sembab krana mnangis trlmpau byk. Aku mnrik dia kedlm dkapn aku. Aku rse sakit dan marah sbb hati si 'dia' trluke sbb kan seorg jantan yg dia cintai. Aku mengusap lmbut rambut dan blkg bdan nye supaye dia tnang.

" Uljima. Muke kau mkin huduh kalu kau mnangis. Dah serupe mak lampir. " Aku tau dgn ayat 'mak lampir' si 'dia' akn kmbali snyum sbb mak lampir tu huduh. Haha! Xcye pi search Google komperm jmpe dgn rmbut dia yg serabai uh. And hasilnye aku dpt dgr suara ketawa dri 'dia'.

" Palliwa ireona. Kite gi Sheban Elevan bli ramyeon. Kau komperm lapr kan? " Aku mempelawa 'dia' dgn mkanan. 'Dia' mengaggukkan kpla nya lalu bgn dri buaian itu. Dlm perjlnan ke Sheban Elevan, aku membuat lwak utk si 'dia' kmbli snyum. Smpaila kitorg btul² didpan Sheban Elevan. Kitorg memilih mkanan, bayar, msak, and mkan.

" Kau dh ok? "

" Hm. Ok skit. Gomawo Niel sbb snggup dtg lps aku call kau td. " Aku memberi kan 'dia' senyuman yg kecil tp jlas bntuknye. Aku xkesh kalu 'dia' call aku time aku buzy. Lagi² bile dia tgh sedih. Aku snggup buat ape aje asalkan dia kmbali snyum.

" Aish. Gwaenchana. Aku ok je. Aku risau td dpt pnggilan dri kau dgn keadaan kau yg agak serabut. " Aku nmpk dia trsnyum lemah. Aku xsngka jantan tu snggup buat Hae mcm ni.

Yess! Si 'dia' tu adlah Hae. Aku xsnggup bile ade org yg buat hati kwan² aku trluke. Skli dia buat mksdnye dia mmg dh tempah maut dgn Kang Daniel.

" Actually ape yg trjadi sbnarnye? Asal kau nangis tgh² malm kt tman? Kalu kau kne culik lps tu kne rogol cam ne?! " Dia keluhan besr. Dia cube amik nfas utk tenangkan hti dan mule cite kt aku kejadiaan yg sbnr.
____

" X gune pnye jantan! Berani dia skitkan hati kau! Knp kau x bgitau aku awal² hal ni Hae?! " Bentakku. Serious aku geram + bengang ngn jantan x gune tu. Aku dh bgi warning kt jantan tu pun still skitkan hati Hae.

" A-aku. Hiks. Aku tk kuat Niel. " Kata Hae. Aku trus bwak dia dlm dakapan aku. " Aku janji aku akan buat kau lupekan kisah silam kau. And aku janji aku akn buat kau happy. Aku janji. " Demi Hae aku snggup buat ape je. Even melibatkan nyawa skli pun aku tetap akan lindungi dia. Sebab aku sukakan Hae. Aku cintakan anak pakcik Jeon yg sorg ni.

' Jeon Junghae, Saranghae!❤ '

^END FLASHBACK^

" Niel? Kang Daniel? Earth to Kang Daniel! " Aku trsedar dri lamunan sbb sesorg trjah aku. Aku pndang ke arah sebelah ku dn wajah Hae aku pndang. Wae?

" Niel. Gwaenchana? Aku pnggil kau tp kau x jawab. Risau aku tgk kau. Kalu kau rse x sihat kite blik jela. X yh kuar. Sian kau. " Jelas Hae. Haih ape aku buat ni? Ni date aku ngn Hae. Cam ne aku leh buat pangai cam ni.

" Eh! A-ani. Aku just tringat kish dulu². Jgn risaula. " Trangku. Aku xnk ah sbb pangai bongok aku, date kitorg ni cancel.

" Hm. Ok. So kite nk gi mne ni? " Tanye Hae. Aku pkir² and ting! Aku dh jmpe tmpat yg ngam dia Hae and pangai Hae ni.

" Aku nk bwak ke satu tmpt ni. Secret. Kau just tunggu dan lihat. Ok dear? " Aku kenyitkan mata ke arah dia. Dia just bgi muke ala² menyamph gitu. HAHA! Aku tau tu tipu je. Dia suke sbnrnye.

" Hm ok. " Blas Hae. Bermulela hari dia mne anak tuan/puan Kang berdating dgn anak tuan/puan Jeon di tempt secret. Readers smua jgn slah pham. Anak tuan Kang x buat bnde2 trkutuk kt Hae. Just tunggu.

TBC

_______Danik nk bwak Hae ke mne? Ape tmpt rahsia tu? Spe tau?

[SU]Fake Boyfriend or Real Boyfriend??<Kang Daniel>Where stories live. Discover now