Niel hentikan kete kt satu tmpt yg mmg aku suke gile². Haih tmpt yg aku tringin nk pegi ') Akhirnye dpt gak aku gi.
'Namsan Tower'
Nilah tmpt yg aku nk gi and aku suke. Actually Namsan Tower antra list² tmpt fav aku. Even aku duk Korea, aku still tkdpt gi tmpt yg gempak² cam Namsan ni. Lucky Niel bwak aku kesini.
" Niel-ah. Cam me kau tau yg aku nk gi tmpat ni? " Tanyeku ke Niel. Niel hnye pndg ke arah ku lalu trsnyum. Aih cik abg. Org tnye dia snyum plak.
" Kau x kesh ke aku bwak ke sini? " Niel-ah. Soalan apa kau bgi. Gile x suke. Tempat ni best kot. Spe je yg x suke. Or maybe ade yg x suke. Pape un aku suke.
" Eh ape kau ni. Aku x kesah pun. Asal kau tnye cam tu? " Niel ni pelik² la. Ke. Dia x suke gi Namsan? Dia de bad memory ke psal Namsan ni?
" Xdela mne tau kau x nk dtg sini an. Yela. Namsan ni kan tmpt org² couple yg dtg. Gantung 'Love Locks' bgai. Kau x kesah ke? " Kate Niel. Ohh. Ni ke sbb knp dia tnye aku kesh ke x. Haih. Kerash shape ni?? Ghiramnya shaya! :3
" HAHAHA!! Niel! Aku x kesah pun la. Tk semestinye dtg sini kne main bnde alah gantung² tu. Lagipun, aku kan tgh kuar date ngn kau. So kite gantung mangga tu ltak nme kite dua. " Selamba katak je kau ckap Hae. Muke aku dh mule merah tp aku buat riaksi biase je. Niel pun sme. Tp tlinga merah. Kiyowo!
" Hm ok ah. Khajja. " Niel mnghulurkan tgn dia. Aku mlihat wajah dia skjp sblm smbut huluran dia. Aish date ngn crush smpai dpt pgang tgn dia dudee.
Kitorg gi tmpt pling atas then tempah mangga yg ade nme kitorg. Kitorg gi cri pot(?) yg agak kurng org and gantung kan mangga kt situ. Aku trsnyum puas tgk mangga yg cantik cork srta design itu trgantung kt situ.
K.Daniel & J.Junghae
BEST FRIEND FOREVER♡X lame lps tu kitorg decide nk gi mkan. Kitorg msuk ke stu restoran yg agak mewah lalu memilih tmpt yg berdektan dgn tingkap. Aku perasan ade mate² yg mmndang ke arah meja ku. Yela. Si Danik ni dh curi prhtian para wanita. Tu yg ade mate² gatal pndg dia.
Aku mengeluarkan iphoneku lalu layan IG. Aku tgk ade post dri EunJin. Haih. Gi date kt Lotte World la bai memboi ni. Tgh syok aku usya IG aku dgr Niel memnggil nme aku. Aku tgk dia dgn riak muke pnuh tnda tanye.
" Hae-ah. Hyung still kt LA ke? " Hyung? Kook oppa? Tp oppa ade kt sini. Sape yg kat LA? Aku pkir dan pkir dan pkir dan pkir and ting! Aku dh igt spe.
" Xtau. Dia tk bgitau pape kt aku. Asal? Rindu dia ke? " Hyung yg Niel ckap kan skng ni abg sepupu kesyngan aku. Aku rindu dia. Dia la kesygan aku and dia gak la pemberi smangat tuk aku. Dia skng ni ade kt LA. Study kate kan.
" Mne de aku rindu. Aku tnye je. "
" Eleh. Ye ye la tu. Kalu rindu ckap jela. Bkn aku bgitau dia pun. " Niel trsengih lalu mnjamah makanan yg bru smpai td.
SKIP
Niel antr aku blik slps mkan. Aku tgk umah cam omma ngn appa dh blik. Aku mngajak Niel singgh dulu tp dia tolak. Dia kte dia penat so nk blik trus. Aku x halang. Aku tau dia pnat. Aku pun pnat gak. Aku melambai kearahnye sblm brgrak msuk umah.
" Anyeong! Hae trsyg dh blik! " Aku msuk and nmpk unnie ngn Kook oppa tgh hadap tv. Tp unnie hadap fon. Unnie org yg prtma prasan aku dh blik.
" Eo? Hae dh blik la " Aku snyum lalu bergrak duduk di seblah Kook oppa. Dia just pndang aku sekilas sblm alihkan pndangan ke arah tv blik. Haih ape yg mnarik tv tu pun x tau la smpai muke aku yg peloles ni pun dia x nk tgk.
" Omma ngn appa mne? "
" Dh tido dh. " Blas Kook oppa. Mate still hadap tv. Aku pndang ke arah tv. Hm ptut la muke aku xnk pndg. Dia tgh lyan cite fav dia upenye. Aku pun lyan jela.
" Pegi mne je td? " Tnye oppa seraye(gue hantem aja) membring kn kplanye diatas peha ku. Automatik tgn aku membelai lmbut rmbut oppa ku yg lebat tu. Mate dia still hadp tv. Haih nsib la dpt abg gini. Tp dia still caring ngn aku even dia ganas.
" Gi Namsan Tower je. "
" Dgn spe? Tomi? Chae? " Unnie plak tnye. Auch. Ramai nye caring psal aku ni. Ni yg nk riak nih. Aku just gelng kan kpala and jwab " Dgn Daniel. "
" Hae ngn dia dating ke? Knp oppa xtau? " Hah aku ngn siblings aku xgune aku kau. Kitorg gune nickname kitorg. Hah nmpk x keakrapan kitorg tu.
" Mne de. Hae just jalan² je ngn dia. Dh alang² dia free, Hae pun ajak la dia. " Oppa hnye meng'ooo'kan shaja jwapn aku td.
Aku still memblai rmbut oppa smbil mata x lpas dri tv smpai la aku rse ngantuk dan trtido kt situ.
•JUNGKOOK POV•
Aku mule rase yg tgn Hae mule behenti membelai rambutku. Aku biarkan je. Dlm kpla mgkin igat si Hae pnat tu yg dia stop. Mateku still kearah tv. Cam nk tembus je tv tu kalu bleh.
"Kook. Hae dh tido dh tu. " Kate nuna. Aku mlihat Hae dan yes Hae dh tido. Aku mengambil remote utk check cite aku ade lgi ke x. And ade skit lgi smbung cite tu hbis.
Aku bgn dri pembringan ku lalu mnarik lmbut kpla Hae supaya bring diatas pehaku plak. Giliran aku plak yg membelai rmbut pnjg Hae. Setelah beberpa minit, nuna meminta izin nk kebiliknye utk tido. Lpas hbis je cite, aku trus mengangkt Hae kebilik.
SKIP DIBILIK HAE
Aku bringkan Hae diatas katil. Ye lah xkn nk ltak dia kt lntai plak an. Aku mnyelimutkan Hae dan duduk diseblah dia. Aku merenung muke Hae sblm aku trsenyum. Dahi Hae aku cium dan membelai kpla dia.
" Oppa hrap Hae dpt bhgia dgn plihan Hae. Oppa xkesah spe pun plihan Hae. Yg pnting Hae happy ngn dia and dia xbuat adik oppa ni sdih. Oppa xnk tgk Hae sedih² lgi. Oppa nk tgk Hae snyum mcm mne Hae snyum skng. " Kate ku dlm nada perlhan. Aku tau Hae xkn dgr tp aku tetap nk luahkan jgak.
Aku mncium lgi dahi Hae sblm aku mnutup lampu lalu bring disblah Hae. Tetibe rse mlas nk grak ke blik. Tido kt blik Hae skli skla pun ape slahnye.
TBC
YOU ARE READING
[SU]Fake Boyfriend or Real Boyfriend??<Kang Daniel>
FanfictionTentang seorg queenka yg diganggu oleh ex namchin nye meminta bantuan dri seorg kingka merangkap shabat baiknya mnjdi namchin dia. Atau dipnggil sbagai fake namchin shja. Hubungan mereka smkin berenggang akibat perkara yg membuatkan hidup queenka te...