👬PART 8👭

22 1 0
                                    

•JUNGHAE POV•

Aku trjage bile aku rse ade bnde diseblah ku. Aku bukak mate and nmpk Kook oppa tido dgn nyenyak kt sblah aku. ' Bile plak oppa tido sini? Bkn smlm aku tido bwah ke? Oppa kot yg angkat. '

Aku bgn lalu pegi ke bilik air utk cuci muke gosok gigi smua. Mandi? Niat mmg nk mndi tp oppa ade kt bilik xkn nk mndi lak an. Skli dia usya aku mndi. HAHAHA!

Aku melangkah ke arah pintu sblm menoleh ke arah oppa yg nyenyak tido. ' Hm biarlah dulu. Nnti aku kjut la oppa ' Aku melangkah kluar dri bilik ku dan mnuju ke arah dapur yg tlah diduduki oleh omma, appa and unnie.

" Good morning ma,good morning pa, good morning unnie "

" Good morning syg. Meh duduk mkan. " Ajak appa. Aku duduk di tmpat dpn omma. Sblah omma plak unnie.

" Hae. Mne Kook? Unnie tgk kt bilik dia td dia xde pun. " Tnye unnie.

" Kook oppa ade kt bilik Hae. Dia tido bilik. Pnat kot. Hae nk kjutkan dia tp rse kesian plak. So Hae biarkan je dia tido dulu. " Unnie hnye meng'oo'kan aje pernyataan aku td.

" Good morning everyone. " Ade suara garau yg mnyapa dri blkg lalu duduk kt sblah ku. Haih agak mamai. Tp muke dh siap cuci. Rambut jgn ckp ah dh serupe sarang burung dh.

" Morning oppa. " Sapa aku.

" Morning. Knp x kjut kan oppa skli td? " " Hae nk kjutkan tp tgk oppa nmpk lena sgt tu yg xnk kjutkan tu. " Jwab aku seraya menyedukkan nasi goreng kimchi yg omma msak utk oppa. Heol! Gue adik yg prihatin ok. Kitorg mkan dgn ruang mkan pnuh dgn gelak tawa kami skeluarga. Haih dh serupe Happy Family dh.

SKIP

Aku ngn oppa duduk disofa. Atau. Oppa duduk aku bring di atas peha dia. Cam suami isteri lak. HOHOHO! Omma ngn appa dh grak gi keje. Haih cuti2 pun gi keje. Unnie plak gi kuar ngn kawn dia. So tinggl aku ngn oppa je la. Syok kitorg tgk tv tetibe oppa bersuare.

" Hae x kuar jalan² ke? "

" X. Memsing buzy ngn family. " Jwab smbil lyan cite 'Spongebob Squarepants'.

" Kalu cam tu pegi la bersiap. Kite gi mall jalan². Nak? " Ajak oppa. Mata aku yg asyik lirik ke arah tv trus pndang oppa. So jdila mata brtentang mata.

" Jinjja? Oppa blnja? "

" Ye oppa blnja. " Hah ni yg suke ni. Kalu bab blnja Hae nom 1.

SKIP

Tibe je di mall kitorg decide nk ke restoran. Lapo boh. So kitorg gi mkan dulu bru jalan². Kitorg msuk ke sbuah restoran yg agak mewah ini uu wow. Meja kitorg plih tmpt yg dekat dgn tingkp. Msuk² je oppa dh dpt perhatian. Haih sush kalu kuar dgn dak² hensem ni. Ade je mate² yg nk tgk.

Ade yg jeling² aku. HAHAHA! Komperm dorg igt aku ni yeochin oppa walhal aku adik dia. Ish³.

SKIP LA BRUH

Lps mkan kitorg bergrak ke kdai buku. Oppa kate dia nk cari something kt situ. Sdg oppa cari brang dia aku bergrak ke arah novel. Wktu tu aku trnmpak mcm tubuh seseorg yg aku knal,tp aku hnye nmpk blkg dia so aku buat derk je and smbung mncari novel.

" Hae, dh jmpe ke novel yg Hae nk? Oppa nk byar dh ni. " tanye oppaku. Aku tgk kt tgn dia, ade sketch book. Oppa hobi dia melukis, so no wonderlah oppa dtg kdai ni beli sketch book.

" Dah Hae dh jmpe. " Oppa mengangguk lalu brgrak kearah cashier. Aku membontoti oppa smpai ke cashier. Sampai dicashier aku rse mcm aku diprhatikan. Bile aku pusing tgk blkg tp xde spe pun. Memsing fokus tgk buku. Aku tolak ketepi perasaan tu. ' Perasaan aku je kot. '

Lps kuar dri kdai buku, oppa mintk izin nk ke toilet. Aku mnunggu oppa disebuah bangku yg trsedia kat dlm mall tu smbil layn fon. ' Lamanya oppa ni gi tnds. '

X lama lps tu aku rse ade org duduk diseblah aku. Aku time tu igt oppa,so dgn selamba aku ckap " Lama nya oppa gi tndas. Oppa gi tndas ke repair tndas? " tp xde blasan. Aku pelik and dlm mase yg same aku tkut. Aku brani kan diri utk tgk spe org tu. And aku rse biji mate aku nk trkuar time tu je aku rse. Org tu bkn oppa tp...

" Laa. Rindu oppa ke? "

" Le-lee T-t-taeyoung? " -shit ni bkn dia. Ni msti permainan imaginasi aku je ni.

" Hi " -lembut and rmah. Plus senyuman manis.

" X mgkin. Kau. Dah. Blik. " -trkjut and trgamam.

" Bogoshipeo. Jeon Junghae "

" Andwae. Kau buat blik sini?! Asal kau x duduk je kt Vietnam tu forever?! Asal kau kne blik Korea?! " bentak ku tp x trlalu kuat. Hanye sekdar berbisik. Dlm nada mnjerit tp berbisik😂Understand?

"Salah ke saya nk blik Korea? Korea kan tmpat lahir saya,so x slah pun kan? " siot main trik tali lak ngn aku.

" Whateverla! Aku bnci tgk muke kau! Blah ah! " aku bgn lalu brgrak kearah toilet. ' Baik tunggu oppa kt situ je td '

Aku berjlan smpai x sedar terlanggar sesorg. Aku bgn lalu menepuk pkaian tu yg trkena debu,sblm aku menghulur kan bntuan kepda gerangan yg aku trlanggar td.

" Mianhae. Jeongmal Mianhae. " knpe hidup aku malang sgt hri ni. First, jmpe mamat sewel tu. Second,trlanggar org plak . Nasib aku x mengamuk. Aish,airmata nk jtuh ni. Tahan Hae than. Don't cry. Uljima.

" Gwaencha- Eh?! Hae waeyo? Gwaenchana? Knpe nangis? Spe buat adik oppa nangis ni, pat bgitau oppa biar oppa flip bontot dia. " nsib aku langgar oppa. So no matter hahahaha! Aku trus peluk oppa erat dan lpas kan smua yg aku rse. Sakit? Of course sakit. Lagi² bile jmpe dgn org yg supe shyton tu.

" Wae? Cer bgitau oppa knp hm? " aku mengambil nafas sblm hembus perlhan². Aku mule citekan dimana aku bertemu dgn si dia. Psl kisah aku dgn mamat td tu oppa tau. Dia la org yg ke2 risau slpas Danik.

" Gwaenchana.Oppa ade. Kalu oppa jmpe dia mmg oppa flip bontot dia. Suka suki je cari psal dgn adik Jeon Jungkook ni. " aku tergelak dgr ayat oppa. Haih oppa ni smpat lagi buat lawak.

" Mianhae. Bju oppa dh bsah. "

" Aish no hal la. Kajja balik umah restkan fikiran tu. " Ajak oppa.Aku menggangguk dan berhrap yg ni first and last aku jmpe ngn mamat tu lgi. Aku xnk hidup aku penuh dgn kisah silam aku dgn mamat tu.

Aku dan oppa bergrak kearah kereta dan pulang kerumah.

TBC

so how? watak bru dh muncul. kali ni byk part jungkook and hae je. lpas ni byk lagi kisah hae yg perlu hae tempuhi. si stay tuned yereobun.

author hrap story ni boleh buat readers terhibur. tq and tq ikhlas dri author.

[SU]Fake Boyfriend or Real Boyfriend??<Kang Daniel>Where stories live. Discover now