Episode 8

473 28 2
                                    


SRT Cyberraya, at 13.05

Dah masanya nak balik. Semua murid murid kegirangan sebab waktu balik yang di impikan. Berbeza ngan Alicia. Dia tak balik langsung. Dia pergi ke tempat pelatihan ejen.

Ali kali ni dah serius nak ikut Alicia.
Ali menunggu Alicia masuk terlebih dahulu. Dia tunggu beberapa menit. 7 menit sudah berlalu. Ali langsung mendekatti batu tersebut. Iris menunjukan bahwa ada butang. Kat dekat batu. Ali menekannya dan Akhirnya muncullah sebuah alat pengunci. Iris menunjukkan kode 657957958. Ali pun mengikutti arahan IRIS.

Ali : "yeah berjaya...."

Pintu pun terbuka. Ali mengendap endap. Dia dapat mengetahui segala gala tempat rahsia.. Tempat menyorok. Tempat ini lah itu lah. Banyak. Akhirnya dia menemukan sebuah ruang pelatihan. Dia nampak bahwa ada Alicia kat situ. Dia pakai sut berwarna kuning.

Ali pun masuk ke sebuah saluran udara. Dia naik ke atas dan mencari lubang untuk memerhati Alicia.

Tetiba saat drone berada tepat di depan tempat menyorok Ali. Alicia melastik drone tersebut. Dan drone tersebut mengelak akhirnya peluru lastik tadi mengenai skru saluran tadu Ali pun jatuh dari situ.

Ali : "hwaaaaa!!!!!"

Alicia : "hah siapa tu.."

Bshinggg

Alicia melastik Ali dengan peluru gravity. Ali tak boleh gerak dan cuma bisa diam.

Alicia : "siapa kamu?!"

Ali : "Alicia.. Ini aku lah.."

Alicia : "hah. Kamu kenal saya?"

Ali : (mendongak) "ini Aku lah wey!"

Alicia : "hah Ali!! A.. Ape kau bbbuat kat sini?"

Ali : "akhirnya terungkap tiap hari kau berlatih kat sini eh...."

Tweettt teeett teeett!!!"

Roboguard datang dan akhirnya menahan Ali

Ali : "lepaskan ape yang akan korang buat kat saya!!"

Ali dibawa kat ruang utama dimana ejen ejen berkumpul dan diberi misi.

Ali : "hah! Iman ade kat sini?"

Ali ternampak uncle dia kat situ.

Ejen bakar : "hah!!! Ali ape kau buat kat sini hah!! Korang lepaskan Ali!!"

Roboguard pun melepaskan Ali

Ali : "ada ape sebenarnya uncle? Kenapa uncle pun ada kat sini? Iman pun ade?"

Iman : "emm ye."

Alicia datang.

Layar monitor hidup. Dan Nampak wajah general.

General : "ade gaduh gaduh ape ni.dey?!"

Ali menyorok kat belakang Ejen bakar.

Ejen bakar : "takde pape General cuma ada... Err.. Lipas tadi"

Wajah Ejen bakar berpeluh peluh. Menunggu jawaban General.

General : "biar betul ha!! Jangan nak tipu!!

Roboguard : "ada penyusup."

General : "ha!! Penyusup!!"

Roboguard menarik Ali ke hadapan General.

General : "kamu siapa ha!! Berani berani masuk kat sini. Pasti kamu seorang pengingip kan!"

Ali : "errr emm err"

Alicia : "bukan general dia kawan saya. Kawan dekat saya. Kawan sekolah saya. Dia lah yang telah selamatkan saya waktu tu"

Ejen Bakar : "emm ye General dia jugak anak dari saudara saya. Dia ni baik tau."

General : "Dey!!!!!!!!!"

General : "baik Ali.. Kamu ikut roboguard ke pejabat saya... Yang lain pegi berlatih. Sudah bersurai"

Ali diarahkan ke pejabat General.

Pejabat General

General : "baik Ali. Bagaimana kamu bisa masuk kesini. Dan apa alasan kamu pergi kesini"

Ali : "jadi macam ni. Selalunya dahulu masa sebelum ada kemalangan waktu tu. Saya dan Alicia selalu datang dan balik sekolah sama sama. Tapi selepas saya terkena kemalangan tu. Masa balik sekolah Alicia dah tak kelihatan entah kemana. Jadi saya berpikir nak ikuti Alicia pergi kemana masa tu. Tapi selepas Tu saya rasa... buang masa aje nak ikut Alicia. Lepas beberapa lama. rasa penasaran saya tetiba keluar. Saya ikuti Alicia untuk kedua kalinya. Saya masuk dan beruntung tidak tertangkap robot robot tadi. masa tu hampir saja saya terkantoi oleh Alicia jadi saya menyorok. Habis aje saya menyorok, bayangan Alicia dah hilang saya pun tersesat. Saya masuk kat suatu bilik dan alat milik saya berbunyi. Selepas tu ada kilatan cahaya keluar dari Alat saya setelah keluarnya isi dalam kotak kat bilik tu tetiba alat saya berubah menjadi luar biasa. Robot robot tadi datang dan Alarm peringatan kat sini berbunyi. Nasib baik saya dapat keluar. Saya nampak Alicia berganti sut macam robot. Jadi esok esoknya lagi saya datang ke sini balik dengan plan saya. Saya nak cari tahu ape yang alicia buat kat sini. Ternyata Alicia berlatih kat sini. Saat alicia berlatih tanpa sengaja alicia melastik tempat menyorok saya yaitu kat saluran udara. Saya jatuh dan tetiba saat jatuh robot robot tadi datang dan tangkap saya. Saya pakai IRIS saat nak ceroboh pintu tempat ni."

General : "IRIS?!! Kamu dapat dari mana haa iris tu?!"

Ali : "pemberian Ayah saya. Dia kata alat di dibuat oleh ibu saya."

General : *aliya...* "baik... Kamu sudah tahu banyak tempat ni terpaksa saya lantik kamu jadi Ejen muda kat sini. Saya akan uruskan sut kamu esok. Datang setiap balik sekolah. Atau pun masa ada panggilan. Sudah pergi ketempat Alicia dan berlatihlah macam mana nak jadi Ejen.

Ali : "hah!! Baik... Ge. General"

Ali keluar dan menuju bilik perlatihan.

General : "semoga dia punya bakat... Sama macam kau.. Aliya..."

Ali datang ke tempat Alicia. Dan berjumpa ngan Ejen Bakar serta Iman.

Ejen Bakar : "haa camna Ali?"

Ali : "general suruh saya jadi Ejen, camana ni uncle... Kena bagi tahu ayah ke?"

Ejen Bakar : "ehh tak payah bagi tahu. Ini tempat rahsia dan semuanya rahsia."

Ali : "General kata perlu berlatih ngan Alicia."

Ejen Bakar : "sila berlatih, Ejen muda hihihi😅"

Ali : "hish"

Bersambung....

Hai readers.... Macam semangat dah saya kali ni hehehe...

Cam mana best ke tak episode ni...

Jumpa kat episode selanjutnya

BYE!!!!




Do You Love Me?Where stories live. Discover now