Episode 2

603 26 11
                                    

announcement 

Saya ni orang indonesia tau. saya nak belajar bahasa melayu ni, jadi kalau ade salah kata ke ape.. Saya minta maaf ye.
Salam damai...

Ali dah sampai rumah dia. Ali hanya terpikir pikir Alicia... Dia bingung, kenape Alicia takde masa balik? Keadaan Ali sangatlah membingungkan... Dia bertanya tanya dalam hatinya.. "kenapa aku tak boleh lupakan Alicia?" "kenapa dalam pikiranku selalu ada Alicia?" dia sangatlah pusing. Sampai sampai dia tertidur kat tilam bilik dia dalam keadaan masih berseragam sekolah.

_Keesokan Harinya_

Ali bangun dari tidurnya yang tak selesa... Rambut dia sangat berantakan. Ali bangun Awal nak sholat subuh. Dengan Badan yang lemah tanpa disedari dia terhantam pintu bilik dia.. Sampai sampai Dr. G. Terkejut.

Blammn!!!

Dr. G. : "waaaaaa makkkkkkkau (melompat diatas tilam and memasang kuda kuda)"

Ali yang tadi terhantam pintu, kesakitan dan hidung dia berdarah.. Dan dahi dia lebam

Dr. G. Lantas berlari menuju suara tadi dan melihat Anaknya kesakitan...

Dr. G.  : "Ali...!!!!!"

Dr. G. Mendukung Ali ke dapur dan segera membersihkan Luka Ali.. Ali merungut kesakitan... Dr. G. Pun mengambil kotak P3K.. Dan segera mengobati Ali.

Ali berangkat kesekolah... Dia berjalan sendiri. Sementara memegangi hidungnya. Waktu Ali berjalan dia melihat seorang budak perempuan yang menunduk memakai pakaian seragam yang sama ngan dia. Ali lantas berlari mengejar budak tersebut.

Ali : "hai !!!! Awak!!! Tunggu saya!!

Budak perempuan tadi tak merespon.

Saat Ali mendekatinya dan membuka helaian rambut yang menutupi mukanya.. Ia sedar kalau tu Alicia

Ali : "Alicia? Kenapa ngan kau ni? Apesal tak pakai cekak? "

Alicia menangis dan memeluk Ali..

Alicia : "Ali....!!! Hiks hiks betul hiks betulke saya ni tak hiks cantik bila pakai cekak... Hiks Ali....!!! "

Ali bingung baru pertama kali dia dipeluk kawan perempuan dia.. Ali hanya bingung nak jawab soalan Alicia..

Ali : "errr tak lah Alicia err kau cantik pakai cekak"

Alicia : "ye ke? Hiks hiks Kau tipu hisk Ali tipu hiks"

Ali  : "err betul Alicia.. Takyah nak sedih sedih ingat Apa aku cakap ni ye? Aku lagi suka tengok kau pakai cekak.. Lagi cantik.. Tapi kalaupun kau tak pakai cekak kau pun cantik jugak. Dah dah malu lah Alicia nanti Ada orang nampak kau peluk aku."

Alicia memegang tangan Ali dan menarik Ali dengan berlari..

Ali : "ehh Alicia nak kemana ni?!"

Alicia : ".................."

Alicia pun melepas kan cengkamannya

Ali : "Alicia!!"

Alicia berlari dan menghilang entah kemana

Ali : "peliklah kemana Alicia ni?"

Ali pun pergi mencari Alicia tapi tak jumpa. Ali lun bingkas pergi sekolah dan waktu di jalan

Ada yang menepuk bahu Ali

? : "haii Aliii (dgn nada menggoda)"

Ali berbalik kebelakang dan dia nampak budak perempuan pakai Cekak berpita berwarna Hijau

Ali : "Alica?"

Alicia langsung memeluk Ali lagi

Alicia : "terimakasih Ali dah bagi semangat kat aku"

Ali pun membalas pelukan Alicia dan setelah itu pun mereka pergi kesekolah.

_sekolah_

Saat Alicia dan Ali dah sampai pada saat di halaman sekolah Ada Liora dan kawannya. Alicia pun takut dan bersembunyi dibelakang Ali

Ali : "hmm? Kenape ni Alicia?"

Alicia : "err takde ape baik cepat kau jalan"

Sampai di kelas peluh Alicia pun menetes.. Ali yang melihat Alicia berpeluh peluh langsung mengambil tisu dan memberikan ke Alicia.

Ali : " nah"

Alicia : "emm? Terima kasih Ali"

Ali : "kenape dengan kau ni sebenarnye?"

Alicia : "takde ape ape lah.. Aku okay"

Ali : "hmmm ye lah tu.."

Bel masuk berbunyi dan pelajaran dimulai

Bersambung

Okay tak chapter ni?

Hahha sorry kalau pendek ye..

Saya ni cuma budak hingusan aje
WKWKWKWK

Saya taklah pandai nak buat cerita

Sorry ye

Okay lah jumpa next chapter

Byee bye

Do You Love Me?Where stories live. Discover now