Episode 5

530 23 9
                                    

Balik sekolah

Ali berjalan sendirian. Selang beberapa minit  Ali teringatkan Alicia..

Ali : *emm Alicia katmana ni? selalunya dia lalu sini. Tapi kali ni takde pun. Pelik betul.*

_keadaan Alicia_

Saat sepulang sekolah. Alicia ternyata dah laksanakan tugas ejen,disebabkan tragedi malang hari tu. Alicia berlatih agar dia mampu menjaga diri bila ada suatu kemalangan yang tidak terduga. Dia pergi kat pelatihan ejen melalui pintu rahsia.

Ayahnya sendiri lah yang melatih dia. Dengan penuh semangat Alicia yang dulu lemah sekarang dah macam hero.

Keesokan harinya

Ali berangkat ke sekolah. Ali pakai skutter. Sampai kat sekolah Ali berjalan ke kelas. And dia pun bertemu dengan viktor.

Ali : "hai Viktor"

Viktor : (membaca perlahan) *tekan butang merah untuk membuat power smash...*

Ali : "hai vikktorrr"

Viktor : (membaca perlahan) *lalu tekan butang sprint. Untuk menjauhi musuh....*

Ali : "wey kau ni pekak ke!!!!"

Viktor : "Whaaaa makkk kau hidjo!!(Atraksi Phone dia nak jatuh) sorry Ali. Aku nak belajar ni"

Ali : "belajar?"

Viktor : "belajar macam mana nak mainkan ini punya game. Banyak susah....!"

Ali : "ape ape jelah"

Ali duduk dan kembali kat sebelah Viktor.

Ali : "Viktor , kau Ade ke nampak benda yang mencurigakan kat Alicia?"

Viktor : "emm tak, kenapa tanya?"

Ali : "haihhh selalu ni bila aku datang ke sekolah and balik sekolah selalu nampak Alicia. Tapi semalam dia takda.. And baru sahaja pun juga takda"

Viktor : "hishh biasalah tu dia kan budak pandai mestilah dia datang Awal"

Ali : "iye ke?"

Viktor : "entah"

Ali : "hish"

Ali pun nampak Alicia datang dari luar. Ali memasang Muka curiga... (tangan pegang dagu, and alis diangkat sebelah)

Alicia : "Ape yang kau tengok ni?"

Ali : "hmm.."

Alicia : "Ali..."

Ali : "hmmm"

Alicia : "Ali... Wey! Ape yang kau tengok ni!"

Ali : "hmm takde ape pun hihihi. Emmm Alicia Aku nak tanya ni."

Alicia : "Ape dia?"

Ali : "Semalam, masa balik sekolah.. Kau pergi mana? Takde pun Aku nampak kau"

Alicia : *Alamak macammana Aku nak bagi Alasan ni?* "A.. Aku.. Aku pergi..."

Ali : "pergi mana?"

Alicia : "Aku pergi ke rumah mia lah"

Ali : "ye ke?"

Alicia : "iye.. Tak percaya sudah"

Ali : "okay okay Aku percaya"

Alicia : *fuhhh*

Viktor : "yeaahhh!!!!! Berjaya Akhirnya!!!"

Ali : "o_O"

Alicia : "kenapa ngan kau ni?!"

Do You Love Me?Where stories live. Discover now