episode 4

560 25 6
                                    


Yaa.. Ali mengidap penyakit mata. Dr. G. Pun nak cari solusi nya. Ali sukar untuk melihat benda. Ali belum bisa keluar rumah. Dia mesti istirahat dirumah.

Dr. G. Tak tau cam mana nak atasi penyakit Ali. Dan Akhirnya Dr. G. Ingat sesuatu. Dr. G. akhirnya pergi ke bilik Rahsia kat bilik dia. Dr. G. Mencari benda.. Yang bernama "I.R.I.S." susah payah Dr. G. Mencarinya dan akhirnya dapat jumpa kat almari bilik.

Dr. G. Langsung berlari menuju bilik Ali.

Dr. G. : "Haa Ali, Ayah ade benda ni nak kasih kat Ali."

Ali : "benda ape ayah?"

Dr. G : "nah(menaruh IRIS kat genggaman Ali)"

Ali : "Ape ni Ayah"

Dr. G. : "itu benda peninggalan mama kamu. Cuba kamu tekan bagian tengah benda tu"

Ali lantas menekan Bagian tengah Ali dan Akhirnya IRIS yang mulanya berbentuk Koin berubah menjadi cermin mata.

Ali : "waww best nye! Terimakasih Ayah"

Dr. G. : "dah dah. Sekarang Ali kan dah boleh Melihat Dengan Baik. Ali mulai belajar ye. Ayah nak pergi kerja ni."

Ali memeluk ayahnya dan..

Ali : "baik Ayah....!"

Dr. G. Pun berangkat pergi ke Pejabat dia. Sedang Ali terpukau dengan cermin mata dia. IRIS ni belum bisa berfungsi sempurna sebab Chip (betulke "chip"?) yang belum dimasukkan ke Dalam IRIS.

keesokan Harinya Ali pergi kesekolah. Dia pergi mengenakan skuter baru dia. (uuuu baru...)

Ali : "Ayah, Ali pergi dulu ye?"

Dr. G. : "okay, jaga diri baik baik tau"

Ali : "okay, Assalamualaikum"

Dr. G. : Waalaikumsalam"

Ali langsung menaiki skuternya. Dan terulang kembali kisah lamanya, Ali melihat Alicia jalan sorang sorang. Suasana Sepi pagi itu pun memberi kesan seram kepada Ali.

Ali : "Alicia!!!!"

Alicia terkejut, dia sangat mengenali suara itu. Alicia berbalik dan nampak Ali sedang melambaikan Tangannya

Alicia : "Ali? Be bee betulke tu Ali?"

Ali : "Alicia!!!! Tunggu"

Alicia : "Betullah Ali!!!"

Alicia berlari kearah Ali. Dikarenakan rasa gembira yang terlampau tinggi, Alicia terjatuh kat situ. Bertuah Ali dapat menangkap Alicia.

Alicia langsung mengambil posisi berdiri kembali. Mereka berdua blushing.

Ali : "A a a Alicia..."

Alicia : "emm ye?"

Ali : "kau.. Okay?"

Alicia : "errr aku okay"

Ali : "kalau macam tu baik kita jalan. Dah nak siang dah ni"

Alicia : "emmm okay"

Ali & Alicia langsung tak cakap Apapun saat perjalanan ke sekolah. Sebab Malu lah tu.

Saat tiba kat sekolah

Alicia : "Ali.."

Ali : "emm ya? Kenapa Alicia?"

Alicia : "ape yang kau pakai ni (menuding kearah cermin mata Ali)"

Ali : "Ini IRIS aku guna sebab mata aku ni ade masalah sikit"

Alicia : "maaf Kan aku Ali dah buat kau susah"

Ali : "alah takpe.. Aku tak kesah seberapa nyawa aku tinggal. Aku tetap akan melindungimu aku janji"

Alicia : "Thanks Ali"

Sampai je kat kelas ramai yang bertanya pada Ali. Terutama Viktor sahabar dia sendiri.

Viktor : "Ali!!!!! Kau kau emm sehat?"

Ali : "tak perlu tanya dah Aku kan kuat!"

Viktor : "poyo!"

Ali : "Viktor.. Cam mana ngan kau sepekan ni?"

Viktor : "Baik aje. Cuma takda kau, Mia lagi lah senang nak dekat aku. Sebab aku tak dapat bagi Alasan"

Ali : "padan muka hahhahha"

Viktor : "wey Ali ape yang kau pakai ni?"

Ali : "cermin mata lah ape lagi?"

Viktor : "macam lain je ni"

Ali : "nama dia IRIS tengok "

Ali menekan butang rahsia kat cermib matanya dan cermin mata tu kembali menjadi bentuk koin

Viktor : "Waw power!!"

Ali : "ini peninggalan mama aku entah kenapa Mama aku buat benda ni"

Viktor : "ohh baguslah Ade fungsi nya juga'"

Ali : "fungsi? Fungsi ape?"

Viktor : "dah kau ni pakai benda tu buat ape?"

Ali : "oooo buat baikki Mata aku lah"

Viktor : "Tau takpe"

Pelajaran dimulai

BERSAMBUNG...

SORRY EPISOD NI PENDEK. SAYA DAH PUSING NI, NAK BUAT CAM MANA SEBENARNYA SAYA DAH ADA IDE. TAPI SAAT SAYA BUAT IDE TU... MACAMLAH TAK JELAS CERITA AKU.

SORRY YE.

OKAY LAHH!

JUMPA KAT EPISOD SELANJUTNYA

BYE BYE!!!!

Do You Love Me?Where stories live. Discover now