💜PART 25💜

15.4K 187 1
                                    

ROME,ITALY

Gibran meletakkan cermin mata hitamnya diatas meja. Kepenatan menaiki pesawat masih belum hilang. Dia mula teringat akan keadaan kekasihnya yang baru ditinggalkan belum sampai satu hari.

Dia merindui wajah,manja dan telatah gadis itu. Suaranya yang lunak dan merdu mampu mengetarkan jiwanya.

"I miss you so much baby"

Gibran mengusap gambar Bieyana yang tersenyum bahagia berlatar belakangkan matahari terbenam yang dijadikan wallpaper telefonnya. Ketukan dipintu mengejutkannya.

"Masuk"

Setelah itu Harry membuka pintu dan menundukkan badannya tanda hormati. Dia memandang Gibran yang duduk dibirai katil. Terpancar riak sedihnya.

"Bagaimana dengan Calvin dan Malvin di Thailand?"

Gibran menepuk dahinya. Bagaimana dia boleh lupa dua jantan itu. Itu mengaru pelipisnya. Berfikir.

"Erm,bawa mereka balik sini."

"Okay. Aku pergi dulu. Kau nak makan boleh turun. Fina sudah siapkan makanan"

Gibran hanya mengangguk. Dia melihat susuk tubuh yang telah berlalu pergi. Dia mengeluh lagi. Kerana Bieyana dia terlupa segalanya. Everything. Huh!

"Focus gibran,focus"

Desis hatinya. Dia perlu fokus.

Dia menyusun segala strateginya. Dia merangka semuanya didalam benaknya. BlackJack perlu dibubarkan. Jack Robert perlu mati. Dia tak layak untuk hidup. Semua orang suruhannya layak ditangkap.

Jangan bermain dengan api kalau tak tahan dengan habanya. Jangan berani mencari mati kalau tak tahu bahayanya.

Gibran tersenyum sinis. Matanya penuh dengan dendam. Keluarganya mati sebab satu. BlackJack sabotaj keluargnya. Kerana apa?

Huh! BlackJack tamak. Dia menginginkan segala-galanya. Mereka memutuskan wayar break sehingga keluarganya masuk gaung. Dia terselamat. Entah mengapa.

Dia ditakdirkan membalas dendam atas kematian keluarganya. Pengasas BlackAngel kau boleh buat main tapi bukan The Evil. The Evil kalau keluar darah dari badannya ada satu sebab. Kematian.

The Evil mati? Tak akan. Yang mati adalah orang yang membunuh The Evil. Disedutnya 90% darah manusia yang membunuhnya. Matanya dia letak didalam botol kaca dan di simpan dalam makmal. Daging dan tulang manusia dipisahkan.

Bukan The Evil kalau bangkai tak berkecai. Gibran tersenyum lagi. Senyuman penuh dendam,amarah dan 1001 makna. Mata Kelabu bertukar kemerahan.

Dia bangkit menuju kearah gudang pistol. Terlihat rata-rata pekerjanya membungkus senjata ditempatnya sebelum diedarkan.

Dia hanya memberikan senyuman apabila pekerjanya memberikan penghormatan. Dia menuju ke ruang pandang menebak. Dia mencapai Rifles Carcona M1819. Dia melaraskan mata senjata itu kepada keterangan yang sederhana.

Sekali shoot,boneka yang berbentuk manusia yang diperbuat daripada pelbagai bahan besi campuran tembus. Dia tersenyum lagi. Tak susah nak bunuh orang bodoh. Yang susahnya bila orang bodoh tak berfikir.

Dia mencapai crossbows yang mampu menembusi badan dari jarak jauh 2km paling maksima. Jauh. Dia menarik error itu tegang dan sekali terlepas tepat pada sasaran.

Dia melepaskan geramnya pada boneka disitu. Apabila dia puas dia menuju pula kearah bilik Fight yang kosong. Dia menyiapkan diri dengan maju yang sesuai.

Tumbukan demi tumbukan dilepaskan pada palang span untuk latihan. Dia membayangkan itu adalah Jack Robert yang telah menjual gambar badan kekasihnya kepada orang luar.

"Shit Jack Robert. You will die. Mybe you forget something. I'm Evil. The Evil."

Dia melepaskan desahan geram. Tumbukan demi tumbukan sehingga dirinya penat. Dia membaringkan diri. Bieyana. Nama gadis itu meniti lagi di bibirnya.

Bayangan gadis itu membuatkan dia tak tentu arah. The Evil jatuh cinta? Kelihatan lawak tapi itu hakikatnya. The Evil pun manusia berperasaan. Dia cintai gadis yang mampu melupakan dirinya sebenar.

BORING? HAMBAR? HUH!

KORANG VOTE,COMMENT AND SHARE LAH KAT KAWAN KAWAN. CERITA NI MACAM HAMBAR LAK. KE MEMANG HAMBAR😟

WAIT FOR NEXT.

Inspiré The MafiaWhere stories live. Discover now