💜PART 2💜

29.4K 281 22
                                    

'Bie wake up! You are late'
jerit Molisa mengejutkan anak daranya yang terbongkang tidur sehingga menampakkan pehanya yang putih.

Molisa teka mungkin anaknya terlupa yang dia perlu mengambil alih tugasnya pada hari ini. Kerana dia dan suaminya perlu berangkat ke Itali bagi menjaga Cafè mereka disana.

'BIE!!!!!!!!!!!'
jeritannya untuk kali kedua semakin kuat sehingga anaknya yang nyenyak tidur itu bangkit.

'What the matter Ma?'
akibat terlalu terkejut dia terkuatkan suaranya. Dia menunduk akan ketelanjurannya.

'Sorry Ma. You scared me'

Molisa tersenyum kerana anaknya itu tidak pernah berkasar dengannya tetapi dia tidak pernah mengambil kesempatan keatas kebaikan anaknya.

'Do you forgot something Bie of you want me to remind you?'
Dia berkata secara perlahan.

'What?'
Bieyana yang mamai menjadi blur

'You have to replace me and your dad in the bakery.'

'Oh sorry ma,i forget it'
Bieyana berkata selamba sambil mengaru keningnya yang tidak gatal.

'Dah bersiap cepat. Uruskan dulu bakeri tu selama beberapa bulan ni. Cafe di Italy ada masalah sikit.'

'Yes ma.'
Dia berkata sayu. Dia selalu kesunyian kerana orang tuanya terlalu sibuk menguruskan Cafè mereka di Italy.

Kadang kadang dia amat sedih kerana tiada kawan bersamanya untuk berkongsi pelbagai cerita. Kerana dia tidak rapat dengan sesiapa di sekolah menegahnya dulu.

Bieyana lebih gemar tidak meyambung belajar walapun keputusan SPM nya amat cemerlang.

Dia amat meminati bidang kek oleh itu dia cenderung untuk meneruskan perniagaan keluarganya yang telah lebih 20 tahun berkembang.

Setelah bersiap Bieyana segera menuju kebawah untuk bersarapan. Dia telah memberitahu orang kanannya Nora untuk menjaga bakery tersebut terlebih dahulu.

'Papa dan Mama berangkat pukul berapa?'
Soalnya setiba di meja makan.

'Pukul 11 nanti.'
jawab Sebastian papa Bieyana ringkas sambil menikmati air tangan isterinya.

'May I send both of you to Airport ma?'
Bieyana berkalih pula pada mamanya.

'Never mind my baby. Pak Hamid will send us.'
Balas mama lembut sambil tersenyum.

Bieyana hanya mengangguk kepala dan terus menikmati char kueh tieow yang dimasak oleh Molisa.

Setelah siap menjamah sarapan. Bieyana bangkit dan mencium pipi mama dan papanya sebelum berangkat ke bakery.

'Jaga bakeri bagus bagus Bie. Sebab itu sudah menjadi bakeri Bie.'

'Alright Ma.'
Bieyana membuat aksi comel sambil meletakkan tangan di dahi serupa orang memberi hormat kepada orang besar.

Sebastian tergelak dengan perlakuan anak daranya yang seorang itu. Di dalam hatinya bersyukur mempunyai anak dan isterinya.

Inspiré The MafiaWhere stories live. Discover now