💜PART 16💜

19.4K 221 1
                                    

"Daddy,mummy. Gib ada benda nak bincang. "

Kata Gibran perlahan. Ketika itu mereka sekeluarga sedang duduk selepas menikmati makan malam.

"Gib nak cakap pasal apa?"

"Erm. Sebenarnya Mission Gib ada masalah sikit. Gib perlu masa yang lama untuk uruskan semua ini. Masa balik Gib tak pasti lagi sebab ada masalah Mission itu. So Gib nak quit dari Lee's Holding."

Gibran terpaksa berterus terang. Dia tahu keputusannya itu bakal menyakitkan hati keluarga angkatnya tapi dia perlu menyelesaikan masalah perniagaan keluarganya.

Datuk Arthur mengeluh perlahan. Dia memang sudah agak perkara itu akan terjadi. Dia tiada hak untuk menghalang. Anaknya itu sudah besar untuk berfikir.

"Siapa yang akan ganti Gib kalau Gib pergi nanti?"

"Abang Alvin. Sebab sekarang ni dia belum kerja lagi. So Gib suruh dia handle. Tak salah kan Daddy. Sebab dia anak buah Daddy juga."

Datuk Arthur mengangguk setuju. Alvin adalah satu satunya anak buahnya yang masih belum bekerja walaupun sudah menamatkan pelajarannya.

Gibran Lee tersenyum lega. Orang tuanya tidak membantah adalah satu kelegaan baginya.

"Bila Gib nak pergi?"

Soal Datin Airyna setelah perbincangan perihal perniagaan itu tamat.

"Bulan depan mummy. Sebab Gib nak settle kan semua sebelum serahkan pada Abang Alvin untuk continue."

"Actually Mummy risau dengan Gib. Takut Gib salah guna kuasa Gib. Kalau boleh mummy nak Gib bubarkan BlackAngel."

Kata Datin Airyna perlahan. Dia takut ayatnya bakal menguris hati anak kesayanganyan. Gibran mengeluh lagi.

"Susah Mummy. Kalau Gib punya kumpulan itu ada masalah jenayah mudah untuk dibubarkan tapi Gib belum melakukan jenayah lagi."

"Daddy dan mummy harap sangat Gib jalani hidup macam orang lain. Tak melibatkan diri dengan mafia."

Kata kata daripada Datuk Arthur membuatkan Gibran rasa bersalah. Lalu dia bangkit dan meminta diri untuk naik tidur.

***************************

Beberapa notification masuk kedalam handphone Bieyana dibiarkan sahaja. Malas hendak melayan. Baru seketika tadi dia mendapat hadiah daripada orang misteri di dalam hadiah tersebut terdapat air mazi yang likat dan banyak didalam botol kaca dan gambar bogelnya didalam botol kaca tersebut.

Bieyana berasa seram. Setahunya hanya seorang sahaja yang menyimpan gambar bogelnya itu. "Jack Robert." yaa.

Takkan la Robert nak buat macam tu. Desis hatinya perlahan.

Mungkin kawan robert. Katanya lagi.

panggilan daripada pada telefon mengejutkannya. *Unknown*

"Hello"
jawabnya lambat lambat.

"Hello Iubita"
Suara garau serak basah itu melegakannya.

"Encik. Mana Encik dapat nombor saya?"

"Dont call me Encik, Iubita. Just call me soţ(Hubby)"

Iubita maksudnya sayang tapi Bieyana buat buat tak dengar.

"Why Iubita? and why Soţ?"
Bieyana menyoal seolah olah dia tak tahu maksudnya.

"Panggila je la. Kau ni banyak tanya pula. Cium kang."

Gibran tersengih. Suara manja dari Bieyana membuatkannya tidur lena.

"Pervert."

"Aku tak pekak Iubita."

"Saya tak cakap awak pekak la."
Bieyana tersenyum. Bahagianya rasa bila calling dengan crush sendiri.

"Aku suka kau. Kalau aku ajak kau couple kau okay tak?"

Bieyana ingin sahaja menjerit. Masakan dia tidak mahu. crush couple dengan kita. Suka kot.

"Encik belum jawab soalan saya."
Dia cuba mengawal riak gembira dirinya.

"Sayang. Berapa kali aku nak cakap. Panggil Soţ."

"Takda yang lagi sweet ke?"

"So kau terima la ni. Yessss!!!"

Gibran melompat diatas katilnya. Mujur saja katilnya tahan. kalau tak patah dah katilnya itu.

"Saya tak cakap terima pun."
Bieyana mula bermain tarik tali.

"serius la. Aku confess dengan muka malu kau tolak aku. Kau dah kahwin ke? Aku tanya pekerja kau mereka kata single lagi."

"Saya bakal kahwin la awak."
Bieyana tersenyum. Dia sengaja mengusik lelaki itu.

"Siapa bakal suami kau."
Suara Gibran kendur. Kenapa dia suruh Harry siasat dia cakao clear. Ni kalau harry dengar aku confess malu aku. Mana pergi sifat Evil aku bila dengan BlackAngel.

"Dia sedang bercakap dengan saya kat telefon ni"

Bieyana memintal mintalkan hujung rambutnya.(Acah gedik). Gibran pula sudah tak tentu arah.

"Auch Sayang. Sakit."

"Apa yang sakit?"
Bieyana mula cemas.

"Jantung😅"

"Alaa. nakal ehh."

"Dengan sayang sorang je"

"Yelah tu bie."

"Apa tadi. Ulang."

"Yelah tu bie."

"Ulang yang last."
Gibran semakin galak mengusik kekasih comelnya itu.

"Nak padam la kalau cam ni."
Bieyana pura pura merajuk.

"Alaa sayang. Okay tak usik dah. Esok Bie bagi makan kay."

Gibran semakin galak mengusik kekasihnya yang semakin comel suaranya disebelah sana.

"Makan apa Bie?"
Bieyana sudah terliur sendiri. Pasal makan jangan mention. Huh😍

"Makanan Kucing. Sayang kan kucing. Kucing parsi. Meoww"

Gibran ketawa mengekek dapat mengenakan kekasih hatinya. Baru sehari.

"Yalah bie. Kucing la. Faham"

"Laah sayang. Kucing cute okay."
Gibran cuba menghentikan ketawanya. Bahagia. Itu yang dia rasa.

Bieyana pula lupa seketika tentang masalah hadiah misteri tadi. Mereka berbual sehingga kedua dua tertidur

GOOD NIGHT AND SLEEP TIGHT BIEYANA LUNA AND GIBRAN LEE



COMMENT,VOTE AND SHARE.

THANKS ALL SUPPORTER. GOODNIGHT.

LOVE U ALL MUAHH💞💞

Inspiré The MafiaWhere stories live. Discover now