PENEMUAN KALI PERTAMA

17 1 0
                                    

Di tapak perhimpunan sekolah yang dibanjiri oleh pelajar lelaki. Membuatksn badan si kurus tinggi berasa sejuk.nk pakai jaket tidak dibenarkan.

"Oii eykal...awal datang"tegur wiliam sambil membetulkan tali leher nya.

"mood tetiba baik" jawab eykal dengan pendek.

"Selama ni mood kau x baik ke?" Tanya wiliam sambil memandang bff dia.adakah dia salah tegur kawan nya sendiri atau sebaliknya.

"Hari ni lain sikit" jawab eykal.pagi ii mcm mengantuk nya masih x hilang bukan main game tapi teringatkan ayat ii chat tu dan dia susah nak tido bila teringatkan nya.

Lalu eykal dgn wiliam berhenti bercakap apabila perhimpunan bermula.selepas itu,semua pelajar masuk ke dalam kelas selepas selesai ucapan.semasa eykal termenung seperti ikan termenung.dia disentuh oleh seseorang. Nasib baik dia x melatah setelah pandang org yg berani menyentuh dia itu..org itu berbadan tegap dan sasa.

"Bro ada problem ke?"Tanya org tu.

"x de apa lh" jawab eykal

"Yelah tu..dh macam ikan masin je aku tgk kau...x terurus" kata laki itu.

"Mulut kau wan..aku pangggg sat gi..aku ni lgi handsome dri ikan masin tau x" jawab eykal dgn geram.

"Hahaha yela ikan masin...yang termenung mcm putus cinta pahal? Tanya wan.

"Tah lh" jawab eykal dgn pendek.

" bro pasal girl ni i blh tlg tau..comform till jannah..dont worry ok " kata wan sambil menepuk bahu eykal.

"Hahaha macam lh aku ni ada gf..crush je mampu" jawab eykal. Jawapan eykal membuat wan terkejut.

"Crush?? Huishh cantik sgt ke? Tanya wan...

"Tak lh cantik sangat..gadis berkaca mata" jawab eykal yang panjang sikit

"Ouh mcm tu" wan hanya mampu bersuara begitu shj.

Lalu sesi belajar bermula...

*****************************

Di sebuah taman yang indah...dipenuhi bunga berwarna putih.seorang perempuan tanpa cermin mata memakai baju gaun muslimah berwarna putih.menghampiri seorang lelaki.lantas lelaki itu memegang tangan perempuan itu.

"Did i late?" Tanya laki itu.

"What do you mean" tanya syazwina sambil melihat fizikal lelaki tersebut.fizikal nya tinggi dan kurus.namun syaz tak dapat nak lihat muka lelaki tersebut.lantas lelaki itu mengucup dahi syazwina.

"I miss you sayang" kata laki tu

Lantas syazwina bangun dri tidonya.mimpi itu sangat indah bagi nya.lalu syaz pun baring tpi dia terkenangkan tentang mimpi itu. Lalu dia mencapai telefon nya.

"Banyaknya mesej" kata diri nya.

Setelah melihat semua mesej itu, dia pun membuka instagram nya.mata nya melihat 3 chat masuk insta lantas dia membuka nya.dia mengharapkan gamerz itu yg antar chat itu. Tpi hampa bukan org nya tpi bisnes instagramers yang chat. Akhirnya dia terus mematikan fon nya kerana bru pukul 10 mlm.

"Mne gamerz ni...hmmm" mengeluh syazwina. Lalu dia pun pejam kan mata nya.

*****************************
Keesokan pagi nya,

Eykal _ gamerz: hye busy ke?

Eykal_gamerz:awak...ada no telefon x?

Eykal_gamerz:insta saya ni ada problem sikit.so blh x kita chat kat whatsapps je?

Syazwina mampu tersenyum disitu. Lantas dia menaip no telefon nya.selepas itu, dia terus turun ke dapur untuk bersarapan bersama mama nya datin zara.

gamerz boyfriendWhere stories live. Discover now