Keesokkan petang...(dalam kelas)
Hari ni kelas tambahan matematik seperti biasa kelas menjadi sunyi.bukan apa yang mengajar nya guru disiplin Mr kim jong kook. ( nak bgi part menarik je)
Mr jong kook : okey faham tak apa formula yang saya cakap.ada apa ii soalan
Semua pelajar: faham cikguLalu mr jong kook pun memberi kertas peperiksaan.lalu dia menyuruh ketua kelas memberikan kepada semua.
Mr jong kook : okey..kertas yang saya bagi tu kertas peperiksaan dari negeri lain.sila siapkan semua kertas ni kalau x...
Lalu salah sorang pelajar bersuara...
Pelajar:kalau tak mr..
Lalu mr kim jong kook pun berkata
Mr jong kook : saya tambahkan lagi kerja kamu or saya akan suruh kamu lari 40 kali dri blok A ke blok B...kalau sama gak..saya panggil parents kamu dtg sekolah ye sumairah.
lalu pelajar yang bernama sumairah hanya mampu berdiam disitu.sumairah pernah kne denda lari 20 kali sorang-sorang lak tu.lagi teruk...dia berdepan dengan pengetua dan parents dia sendiri.sejak haritu dia buat kerja .
Sementara itu.....
Suasana pusat siber dipenuhi oleh pelanggan terutama pada petang hari kerana kebanyakkan pelanggan yang datang ialah kalangan pemuda terutama pelajar sekolah. Lalu,seorang lelaki tinggi..berpakaian t-shirt hitam dan bertopi dtg ke kaunter bayaran pusat siber itu.
"Seat VIP mcm biasa" kata lelaki tersebut sambil mengeluarkan wang
Setelah itu, lelaki itu menuju ke tmpt yg ditempah itu dan duduk.lalu dia disapa oleh seseorang.
"Oiii eykal" sapa org tu.
Lalu lelaki itu menoleh org yg memanggil nama nya.
"Hah...ada kau wiliam" sapa eykal dengan mesra sambil menekan komputer tersebut.
"Kau x datang school hari ni knp bgn lmbt ke? Gurau wiliam sambil bermain game.
"Demam" jawab eykal dgn bersahaja.
"Yeke deman...ke bgn lmbt sbb jatuh rank smlm?. Tanya lelaki bertubuh besar itu
Lalu eykal membetulkan tmpt duduk nya.lalu membuka game yang diminati R.O.S (Rules Of Survival) dan dia memandang muka lelaki tersebut.
"Kau ni x leh bersangka baik ke apa aiman...aku demam..demam lah...tapi pasal jatuh rank tu disebabkan kau...dh tau noob tu jgn pilih hero x sesuai dgn kau" jawab eykal dgn geram.
"Woii dh knp...korang ni...dh lh game je kut" tegur wiliam dgn tegas.eykal dgn wiliam berkawan sejak tadika lgi walaupun beza agama dan bangsa.namun sikap eykal yang kaki game membuatkan semua org geram.sebabkan rank leh gaduh maklum lh eykal macam legenda lh hebat main game.aiman lak kira macam newbie lh dlm dunia game sbb asyik jatuh rank,selalu tak dapat chicken tapi sebab bosan dia main lh.
"Wiliam lepas ni nk lepak x? Tanya eykal sambil memandang skrin.
"Aku busy nk study" jawab wiliam.bagi hidup wiliam "NAK MAIN GAME MAIN PUAS II MASA TU MASA STUDY...STUDY BETUL II"
"Lagipun tahun depan kan nk SPM..gagal musnah harapan aku" sambung wiliam lagi.
Eykal hanya mampu berdiam sahaja dan fokus bermain game di skrin komputer. Bila hidup single bagi kaki game mcm eykal adalah peluang keemasan bagi mereka tapi sometime bosan gak jadi single.eykal masih x bertemu cinta hati nya masa dia dengan game.citarasa perempuan yg dia nk yang jenis memahami dgn minat dia.tiba ii terlintas difikiran dia tentang perempuan yang chat smlm.
Semalam....
Eykal_gamerz: awak tengah buat apa?
Thesyazwina_: baru habis study
Eykal_gamerz: ouh...
Selepas 4 minit kemudian senyap....
"Eh mne budak ni".hairan eykal selalu perempuan akan tanya blik..tpi ni x...eykal hanya fikir busy sikit kut..budak pt3 katakan.
Lalu aiman menegur...
"Oiii gamerz...termenung apa tu" tegur aiman dgn kasar.
Lalu eykal tersedar dri lamunan itu..
" x de apa lh" jawab eykal dan dia terus fokus dengan permainan nya.
Aiman dan wiliam hanya mampu melihat sahaja dan hanya berfokus kepada game yg dimainkan.siapa tak kenal muhammad eykal bin jabli, yang terkenal dengan sikap pemendam dan cakap bila perlu.Ramai ex girlfriend eykal tinggalkan dia sebabkan game tapi eykal buat x endah je dan ambik keputusan dengan menanti seseorang yang tahan dengan otak game dia. Jika bertemu eykal pasti x kan tinggalkan si dia itu.
YOU ARE READING
gamerz boyfriend
RomansAwk ni setiap kali meet je main game ML lh..PUBG lh..ROS lh..apa fuction saya suruh teman awk Ni?- syazwina Awk baca lh buku tu.nak pt3 kan? Kang saya bersuara ganggu awk lak. Baik saya main game je Lagi best.lgipun kat libray kut agak ii lh cik sya...