BERTEMU SI DIA

12 0 0
                                    

Dalam kelas pada pagi ini, amat menyejukkan apa tak nya. Syazwina terpaksa datang awal kerana kelas tambahan. Hari ini kelas tambahan BM membuatkam diri nya malas nak melangkah kaki ke kelas. Lalu setelah tiba, zulaika sudah ada disitu.

"Morning" sapa syazwina. Lalu dia meletakkan beg dan mengeluarkan buku.

"Morning...hmmm" jawab zulaika dengan muram.

"Kenapa ni?" tanya syazwina. Dia pelik zulaika tiba ii muram. Selalunya dia periang pagi ni.

"Aku baru putus dengan irwan semalam" kata zulaika dengan rasa menyesal.

"Kau jumpa dia semalam ke?" Tanya syazwina. Dia sudah tahu punca nya. Kes zulaikha berang menyebabkan dia menyimbah air tembikal laici ke muka irwan itu. Zulaika hanya menganguk.

" dia kata apa??" Tanya syazwina.

Semalam...

" awak...kita break" kata wan tanpa memandang muka zulaika.

"Why..." tanya zulaika dengan terkejut.

" selama 5 thn kita couple...awak selalu buat saya penat tau x...ada je awak x puas hati...ada je nk marah saya. Bende kecil macam zarah tu pun awak anggap mcm besar sgt. Selama 5 thn ni saya jugak bersusah payah jaga hati awak...x marah awak. So lebih baik saya pergi dan cari orang boleh hargai saya selain awak". Kata wan dengan tegas dan dia memandang muka zulaika. Cukup lah apa yang dia alami sebelum ni. Lagi teruk dia kena sembah dengan air haritu.

Zulaika hanya berdiam diri.

" and saya nak tanya awak...selama 5 tahun ni awak percayakan saya tak zulaika?" Tanya wan lagi. Namun zulaika still berdiam.

"Ok saya dah jumpa jawapan dia.selamat tinggal.jaga diri awak" kata wan sambil melangkah pergi.zulaika terduduk bila teringatkan semua itu. Nak menyesal x de guna nya.

"Tu lh story nya...aku menyesal wey" kata zulaika. Kini, dia telah hilang orang yang dicintai. Kerana cemburu membuatkan diri nya terus mendera irwan. Syazwina tidak mampu berkata. Hubungan tidak akan kekal lama kalau salah seorang sering derita. Dalam hubungan perlu saling memahami isi hati orang itu kalau ingin bahagia sampai bila-bila.

***************************
Pagi tadi, syazwina telah menerima tajuk khusus untuk kajian nya. Dia ingat nak ajak zulaika pergi libray. Namun, dia terpaksa membatalkan kerana hal pagi tadi. Lalu dia pun up status tentang hal itu.

^ libray esk..alone^

Eykal pula membaca nya. Lalu dia pun menaip.

Eykal: jom meet.

Eykal: saya leh teman awak lagipun saya pun ada nak cari kat libray.

Tersenyum syazwina. Akhirnya, ada yang nak teman nya.

Syaz: okey

Syaz: kul berapa nk meet?

Eykal: lepas sekolah lh

Syaz: okey..hari khamis kita meet..

"Yahooo" eykal bersorak. Ini lh dia nak. Lalu dia pun pergi group.

Eykal: geng..crush aku ajak jumpa.

Wan: wow...bila?

Eykal: khamis ni.

Wiliam: wow..good luck..

Gembira hati eykal. Boleh lah dia bersembang dengan si dia untuk mengenali lebih rapat. Lalu dia pun membuka game and seperti biasa meluangkan masa dengan minat nya.

****************************

Hari khamis,

Syazwina telah pun menanti eykal. Dia pula terlebih excited nak jumpa eykal. Apa topik nak cakap. Namun,hampir sejam lebih dia menanti eykal. Mne budak ni??.kerja nya dah siap.

gamerz boyfriendWhere stories live. Discover now