KEBAHAGIAAN

17 0 2
                                    

6 tahun kemudian...

Suasana majlis bersanding begitu meriah.ramai jemputan hadir dari pengantin lelaki dan perempuan. Begitu juga 3 sahabat ini.

"Hye aiman" tegur wiliam. Setelah lama tak nampak rakan nya di bangku sekolah.

"Hye...sehat?" Sapa aiman.

"Sehat je...datang dengan siapa?. Tanya wiliam

Lalu seorang perempuan mengandung 5 bulan menghampiri aiman.

"Abang..." kata perempuan itu. Cepat-cepat aiman menghampiri isteri nya itu.

"Sayang kenapa tak duduk tadi.." tanya aiman dengan risau keadaan isteri nya.

"Sayang gi tandas tadi...tengok tempat duduk tak ada.." mengeluh isteri nya. Lalu isteri dia memandang wiliam.

"Wiliam?" Tanya perempuan itu.

"Aisyah??" Terkejut wiliam rupanya crush aiman masa bangku sekolah dulu. Now badan dah berdua.

"Wah badan berdua nampak.. naik seri muka you aisyah" puji wiliam.

"Bukan dua tpi tiga" kata aiman.membuat wiliam terkejut. Rupanya,mereka bakal menimang anak kembar. Makin haply lh hidup aiman dan aisyah.

"Wow power bro..congrats" kata wiliam sambil menepuk bahu aiman.

Sementara itu...

Pengantin perempuan sibuk bersiapan. Hiasan mahkota yang simple tak terlalu banyak belian dan bersarungkan gaun muslimah putih tanpa sebarang labuci kecuali di bahagia lengan. Manakala..pengantin lelaki memakai suit berwarna navy blue yang tidak menukarkan ciri pemakai seorang yang simple.

" sayang..are you ready?" Tanya eykal sambil membelai kepala isteri nya. Syazwina hanya mengangguk sahaja. Berdebar hati nya akan berhadapan dengan semua orang. Lalu alunan kompang dimulakan. Raja sehari yang bagaikan pinang dibelah dua telah muncul. Saat bahagia dari mereka berdua. Selepas itu...selesai makan..ramai yang mengucapkan tahiah kepada eykal dan syazwina.

Malam pertama...
Syazwina menanti kehadiran suami nya dibucu katil. Lalu eykal pun duduk disebelah isteri nya.

"Did i late?" tanya eykal sambil membelai rambut isteri nya.
"Nope..." jawab syazwina lalu mengucup bibir eykal. Nakal lak. Lalu eykal pun mengucup bibir syazwina yang kecil itu. Tanpa sebarang makeup dimuka isteri nya itu amat sesuai lah bagi syazwina. Syazwina pun tersenyum dengan kenakalan suaminya itu.

" stay with me" kata eykal sambil memeluk syazwina.
" i will not left you ok" jawab syazwina. Now tiba masa nya...mereka pun tidur bersama....dan mereka telah mulakan hidup baru bersama.

** TAMAT**

gamerz boyfriendWhere stories live. Discover now