Musikvideon

2.7K 47 5
                                    

Emmas chokladbruna hår fladdrar i luften, det är väldigt blåsigt ute. Hon lägger upp sin hand framför ögonen för att skydda dom från den kraftiga vinden.
Hon hittar ingenstans att komma in, men till slut hittar hon en affär och springer in. När hon har kommit in så stoppar hon sin hand i fickan och fiskar upp sin mobil. Snabbt knappar hon Sandras mobilnummer och lutar mobilen mot örat.
Sandra svarar ganska fort.
- Sandra här.
- Det är Emma. Du och Nea får åka hit till ICA, det är blåsigt och jag orkar inte gå till café.
- Visst, vi kan köpa något gott i ICA.
- Ses.
Samtalet avslutar och Emma stoppar ner sin mobil i fickan återigen.
Efter cirka åtta minuter kommer Nea och Sandra. Emma märker att Sandra har satt upp sitt blonda hår i tofs och man kan se tydligt hennes klarblåa ögon. Nea har kort svart hår bara, och bruna ögon.
- Nämen, heej! ropar Nea och vinkar åt Emma när hon ser henne.
- Heyy. svarar Emma och ler.
Sandra tittar omkring och går fort iväg till filmavdelningen, Emma och Nea hinner inte prata och följer efter Sandra.
- Varför ska vi gå och se på videor? undrar Emma.
- Jag kanske hittar någon bra film. svarar Sandra utan titta bakåt mot henne.
- Ja, vi kan välja en film som vi kan se på ikväll! säger Nea och ler glatt.
När de kommit fram till hyllorna så springer Nea direkt fram och tar en video ur hyllan.
- Hunger games! säger Nea glatt.
- Neej! svarar Sandra och himlar med ögonen. Sen går hon till annan hylla och plockar ut en tjejig film.
- Kan vi inte se på något kul... som äventyr? undrar Nea och tittar äcklat på filmen som Sandra tog. Nea är inte direkt tjejig som Sandra.
Emma suckar och går mot en hylla och plockar fram en video.
Hon vänder om sig och räcker fram videon mot sina bästa vänner.
- Ska vi se på den? undrar Emma utan ha kollat vilken video hon tog.
- Det är en musikvideo, inte film. säger Sandra och kollar ner på videons framsida.
Emma och Nea tittar ner på den med.
" Mardrömsnatten "...

-

VARNING

Denna berättelse skapades för flera år sedan när jag inte hade någon större erfarenhet av skrivandet.

Jag avpublicerade men återtog den för att ge er en chans att se den gamla versionen av mina berättelser!

xoxo

stuntbunny

MardrömsnattenWhere stories live. Discover now