Nea glor på Emma.
- Varför sa du inget!? frågar Nea surt.
- Jag fick veta nyss! svarar Emma och stirrar tillbaka.
Nea suckar och reser upp sig. Emma tittar fortfarande på henne.
- Tänker du dra hem eller? undrar Emma.
- Nej, jag sover här. Hellre än sova ensam hemma. svarar Nea.
- Vart är dina föräldrar då?
- Hos några vänner.
Emma nickar tyst och reser upp sig, de hör då knackningar. Nea och Emma tittar mot varandra och fattar att det är Sandra som har kommit.
I full fart tävlar de mot varandra hela vägen ner och mot dörren. Emma hinner först fram. Nea sänker farten och ler bara.
Emma vänder huvudet mot handtaget och greppar det, sen vrider hon det och öppnar dörren.
Emma och Nea tittar upp och ler stort.
- Hej Sandra! säger de båda samtidigt.Men deras leende försvinner när de ser att det är annan.
Det är kvinnan, och hon är mycket lång när man står nära henne. Kvinnan har förföljt Nea hit.
De skriker och Emma stänger dörren direkt och låser.
- Vafan! Jag blev rädd! skrek Emma och stirrar upp mot Nea.
- Vi springer iväg! ropar Nea tillbaka. Vänta .. är bakdörren låst?
Emma sneglar bort och spärrar upp ögonen av skräck.
Nea fattar direkt.
Hon vänder sig och springer iväg för att låsa bakdörren.
Emma springer iväg och lämnar dörren låst.
Nea har kommit fram till tvättrummet, där finns bakdörren. Hon ser att dörren är stängd.Nea rusar fram, när hon är halv meter bort ser hon att handtaget rör sig och hon kan höra hur dörren knakar när den öppnas.
Nea tvärstannar och backar tillbaka, Emma råkar krocka med henne.
- S.. spring! skrek hon med sina panikslagna ögon.
Dörren öppnas och Emma hinner inte reagera.
Kvinnan står inte där. Det är Sandra, hon ser förvirrad ut.
- Vad fan gör du här!? undrar Emma.
- Dörren var låst och ingen av er öppnade när jag knackade, så jag gick till bakdörren istället. svarar Sandra.
- Är ingen vid dörren? frågar Nea.
- Nej? svarar Sandra och tittar frågat på henne.
Emma och Nea sneglar på varandra, sen kastar de fram sig mot Sandra och drar in henne fort. Emma stänger bakdörren med en smäll.
- Vad är det som händer!? frågar Sandra och tittar omkring förvirrat.
Ingen av dem svarar, de släpar henne till Emmas rum. Sen stänger Nea dörren och de är inne i rummet.
Emma börjar berätta.
- Någon knackade och vi öppnade, vi trodde att det var du som stod där. Men det var kvinnan från drömmen.Sandra spärrar upp sina ögon.
- Det var därför vi låste och sprang till bakdörren för att den var olåst, men tur att du kom ändå. fortsätter Nea.
- Jag såg inte en enda person vid dörren? säger Sandra.
- Kvinnan kanske försvann innan du kom, du måste ha tur! svarar Emma och stirrar på Sandra.
Hon rycker på axlarna bara.
YOU ARE READING
Mardrömsnatten
Horrorobs. det är en av mina gamla böcker så var beredda på sjukt dåliga beskrivningar, dålig grammatik och felstavningar. Emma, Sandra och Nea hittar en musikvideo i en affär och testar den, vilket får dem att uppleva sina sista mardrömmar i livet. - Coy...