Nea la sin mobil i fickan och går ner. Hon var väldigt hungrig. Hon går till köket men ser att hennes föräldrar är borta.
- Mamma? Pappa? Hallå!? ropar Nea och tittar omkring.
Inget svar.
Hon rycker bara på axlarna och går mot kylskåpet och öppnar det. Sen plockar hon ut yoghurt och stänger kylskåpet igen, efter hämtar hon en skål och sked.
Hon sätter sig ner på stolen och lägger skålen på bordet, sen häller hon yoghurt i skål. När det är klart, ställer Nea yoghurt vid skålen. Direkt börjar hon äta.Några gånger lyfter hon upp huvudet och kollar om mamma eller pappa kommer.
Nea börjar undra vart dem är men bryr sig sedan inte längre när hon ätit klart. Hon lämnar skålen och sked på diskbänken och lämnar också yoghurt i kylskåpet.
Hon går mot tvrummet, då ser hon att teven är på. Men ljudet är stängt. Hon märker att det är en skräckfilm som håller på gång i teve.
Nea går bort för att hitta tvdosan men hittar den inte. I teven kan hon se att en mördare smyger fram mot kvinnan, han hade en kniv.
Nea himlar bara med ögonen, hon är inte rädd för såna skräckfilmer. Hon letar efter kontrollen medan mördaren hugger kvinnan i bitar, i teven.
Till slut hittar hon kontrollen, den föll säkert bakom soffan, då märker hon en lapp vid den, hon tar den med och läser.
"God morgon, Nea! Vi har åkt iväg till en vän, vi kommer stanna där hela dagen så vi är hemma imorgon vid lunch. Sov hos en vän om du vill! kramar Mamma och Pappa"Nea ler stort när hon får veta, hon får göra vad hon vill! Hon slänger lappen på bordet och byter kanal i teven.
Men sen tröttnar hon efter två minuter så hon stänger av tv. Jag borde packa nu. tänker Nea och går upp.
Hon hämtar sin stora Adidas väska och packar dit pyjamas, tandborste, tandkräm osv.
När hon är klar, så skyndar hon ut i hallen och skulle gå mot trappan. Men då stannar hon.Hon gapar smått och stirrar.
Det var hemskt.
Blodiga fotspår syns på varje trappsteg.
Men värsta av allt är..
dessa blodspår är färska.--
Hoppas att detta blev bra kapitel! (:
Nästa kapitel kommer snart!
xoxo stuntbunny
YOU ARE READING
Mardrömsnatten
Horrorobs. det är en av mina gamla böcker så var beredda på sjukt dåliga beskrivningar, dålig grammatik och felstavningar. Emma, Sandra och Nea hittar en musikvideo i en affär och testar den, vilket får dem att uppleva sina sista mardrömmar i livet. - Coy...