prologue

1.3K 200 265
                                    


Author's note :
Fanfic ini 100% rekaan semata-mata dan segala risiko kesakitan otak atau kestressan anda membaca adalah di bawah tanggungan sendiri. Harap maklum.

Dh bce tu komen la sikit weh bosan duh aku bukak noti wp krik krik nak mamp-- semua komen aku bce okeyy. Yg menarik perhatian aku reply yg sedang sedang saja aku tersenyum kbye.

_____________________






____ssml prologue____

"Cuuu.. ooo cuuu marila beli tisu atok ni..sepaket pon jadila. Tak mahal pon 40 sen je satu. Kasihani la atok ni ha dah tiga hari tak makan. Lapor ko tahu" atok dalam linkungan 70-an itu menggosok gosok perutnya memberi isyarat bahawa dia sedang lapar.

Mukanya yang sudah berkedut seribu cuba mengukir senyuman meminta simpati.

"Beli la cuu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Beli la cuu.. dijamin berguna tisu ni"

Tongkat yang digunakan untuk menampung badan yang agak uzur itu kelihatan terketar ketar.

Se paket tisu kecil dikeluarkan dari beg yang disandang di bahu kiri lalu dihulur ke arah seseorang. Seorang lelaki yang sedang menikmati lolipopnya hanya merenung atok tua tadi dengan wajah blur.

Bukan blur. Tapi lebih kepade takdek perasaan.

Lelaki tadi mengeluarkan lolipopnya dari dalam mulut. Beg galas di bahu yang hampir menggelongsor ke bawah itu di betul betulkan. Atok tadi ditenung atas bawah.

Apekehel orang tua ni?

"Beli la ye cu.. satu. Satu je pon jadi la" sebelah tangan lelaki itu atok tadi cuba raih.

Namun dengan laju tangan uzur dan berkedut itu ditempis kasar. Riak wajah don touch me jelas kelihatan.

"Atok.. atok ni dah tua tunggu masa je nak arwah ni. Tapayah la sibuk sibuk buat keje camni lagi. Baik atok duk umah solat ke.. zikir ke.. menanti saat saat malaikat maut menjemput atok hokeyy?" Dengan penuh gah dia berkata.

Kedua belah tangan di silang ke dada. Rambut hadapannya di flip ke belakang. Atok tadi ditenung dengan senyuman sinis bercampur pandangan jijik.

"Amboi amboi amboiiii. Hey budak sedapnye mulut kau berbahasa. Berapa umur kau ni?"

"16"

"Eh baru 16 mulut dah celupar cegini?? Anak siapa la biadap sangat ni" atok itu hanya mampu menggeleng kepala sedih.

Sedih dengan sikap anak muda zaman sekarang.

"Eh helo atok suka hati saya la nak celupar ke ape ke mulut saya kan. Bukan mulut atok. Sibuk je. Dah la atok ni buang mase saya jelah! tepi sikit gua nak lalu" tubuh tua tadi ditolak kasar ke tepi.

Punya la besor jalan dekat situ tempat atok tu berdiri jugak la ko nak lalu EH EH.

"Nanti dulu!"

Sempat pergelangan lelaki muda tadi diraih dan ditahan.

"Hey apa ni pegang pegang! Tangan atok tu dah la kotor! Mesti busuk euwwwww lepaskan kook la!" Dengan penuh kegelian jeon jungkook  cuba melepaskan tangannya dari terus digenggam atok tua tadi.

"Kamu terlalu biadap anak muda. Kamu harus diberi pengajaran supaya kamu sedor akan perangai burukmu yitu" kata atok itu sedikit dramatis.

Jungkook yang terasa jijik masih berusaha untuk cuba menarik kembali tangannya yang digenggam erat. Dia hampir menitiskan air mata apabila cubaannya sia sia.

"Eeeeee apa atok ni lepas la! Saya bagitau mak saya nanti!" Berontak jungkook.

Atok tadi masih berkeras.

Dia menarik nafas sedalam yang mampu sebelum..

"PULUPULUPULUPULUPULU! MUAH MUAH KUPUTEH KUPUTEH BARULA PUTEH! ULALA TERIMALAH HUKUMAN SETIMPALMU! PUHHHHHHHHH!!!!!!!"

Atok tadi sempat menjampi serapah sebelum meniupkan serbuk halus tepat mengena muka jungkook. Serbuk ajaib tadi mula bertukar menjadi asap dan menusuk masuk ke dalam rongga hidung jeon jungkook.

"EH APA APAAN YINI! BUSUKNYA YA ALLAH!! BAU NAFAS RECIKS SIAK! ATOK!! ATOK DAH BERAPA BULAN TAK GOSOK GIGI NI?!! HUWARGHHH!!!" jungkook mula terkebil kebil cuba mengelap wajahnya menggunakan tapak tangan apabila terasa basah.

Apani? Air liur??? Sjsksjsksjsksjs

Tapak tangannya dilihat dan dibau.

Anak mata hitam jungkook mula tenggelam sehingga menampakkan warna putih sahaja akibat bau yang terlampau hawau. Terasa badannya mula memberat. Kaki pula terasa lembik dan akhirnya lelaki kacak itu rebah mencium bumi tak sedarkan diri.

"Terimala hukuman ini sehingga kamu sedar akan kesilapan mu. Sumpahan yini akan berakhir jika kamu jumpa penawarnya. RASAIN LORH KUANG HAJO DENGAN AKU LAGI HAH. MOCHA KAU BAHAGIA GUA CAU LU"

Dan atok tadi menghilangkan diri selepas meniup serbuk ajaib yang sama betul betul ke arah wajah author pula. Kbye.

Selepas beberapa minit pengsan jeon jungkook mula membuka perlahan kelopak matanya yang terasa berat. Kepalanya berdenyut denyut. Rasa pening tak dapat diungkap dengan kata kata.

Dia yang tadi terbaring di tengah tengah lorong perumahannya mula bangun dan memerhati sekeliling.

"Aku kat mana ni?"

Dan itulah ayat pertama yang keluar dari mulut puakenya selepas 10 minit pengsan.

Dia dapat rasakan ada suatu yang lain pada diri dia. Pelik. Rasa pelik. Apa yang dah berlaku?

"R-rambut? A-ASAL RAMBUT AKU PANJANG NI THO?!?!?" Rambut panjang mengurai di bahunya ditelek penuh tak percaya.

Terasa sesuatu yang pelik terdapat pada dirinya. Jungkook menunduk dan memerhati bahagian dadanya.

Secara automatik anak mata jeon jungkook membulat besar. Kepala digeleng tanda tak percaya dengan apa yang berlaku.

Oh tuhan katanya semua yini hanyala mainan tidur.

"A-ASAL AKU ADA BUAH DADA SYIEL???!! APA NI?!!!!"

Jungkook lantas berdiri. Matanya liar memerhati sekeliling. Cuba mencari sesuatu yang boleh memantulkan pandangan dirinya semula. Langkah kakinya laju mendekati sebuah kereta hitam.

Di telek dirinya yang seratus peratus berubah itu di pantulan cermin kereta. Sungguh mustahil. Tak mungkin bende ni jadi pada diri dia. Ni semua mimpi ye mimpi!

"ASAL AKU JADI PEREMPUAN NI WEIH??!!!!!"

______ssml_____


______________

Aku x kesah korg nk bce ke nk voted ke buku ni sbb aku buat ff ni suka suka je.

Aku pub sbb nk hilangkan stress aku yelah gua budak spm bah. Jdi ade mse lapang aku update uwuuu

Sebenarnya setiap chp aku akn buat pendek je tpi entah knp plk prolog ni jdi pnjg sikit sjsksksksk lamakkk

Segala kemerapuan dan ketahian akan ku masukkan ke dalam yini ff.

Kehidupan jungkook versi wanita akn bermula tak lama lgi agaga

[OG] Sumpahan Si Mulut Longkang +//jjkWhere stories live. Discover now