"Aku jungkook"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Untuk beberapa minit suasana bertukar sunyi. Jungmi merenung gadis yang mengaku dirinya jungkook itu dengan wajah blur. Mulut yang sedikit ternganga ditutup kembali.
"Um.. jap.. aku murung.. bagi masa aku untuk berfikir sekejap"
Selepas 2 jam berfikir..
"Woi jibake kaki aku lenguh biba" jungkook tepuk dahi sejenak.
Ouh tidak lupa dari tadi rambut lurusnya dikibas kibas kebelakang serabut punya pasal. Ha baru kau tahu rasanya jadi wanita. So complicated.
"Kau jungkook? Buat lawak ke? Dah dah baik kau blah budak dah lewat malam ni. Pegi balik" halau jungmi dengan muka mintak penyepak dia.
Hampir saja pintu rumah mahu ditutup, jungkook dengan pantas menahan menggunakan separuh kudratnya. Ya dia sendiri akui. Sejak dia jadi perempuan buat beberape jam yang lalu, tenaga dia sedikit terbatas.
Lari lembab, badan tak tinggi, lengan tak sado dan yang paling buat dia rasa nak bunuh diri..
ABS DAH TAKDEK KAU TAHU TAK TAKDEK?!!!!
Yang ada cuma ummm.. jangan tanye ah nanti baby jungoo nangis.
"Aku jeon jungkook la sial. Bagi aku masuk rumah" jungkook cuba merempuh masuk namun ditolak lemah oleh jungmi.
"Kau ni baru lepas lari dari hospital giler ek? Tampo nak tampo? Dah pergi balik sana dik sebelum hakak naik angin"
"Aku nak pergi mana giler?! Ni rumah aku la hanat!"
Dahi jungmi mula terukir peta dunia. Berkerut habis. Dia yang gile eh kate kita pulak.
"Kau ni peminat jungkook ke apa? Tak yah la wehh dia tu harap rupe je ade tapi kalau attitude ke laut tak gune jugak. Dah syuh sana!" Jungmi masih berusaha menghalau.
"Kau ni tak paham bahasa ke aku kata aku JEON JUNGKOOK LA TENUK!"
Jungmi agak tersentak apabila ditengking. Dia menarik nafas pendek dan cuba bersabar.
"Kau ni makin lama makin kuang haja nampak. Ha yelah yelah kalau betul la kau ni jeon jungkook jadii.... buktikan"
Jeon jungmi tersenyum sinis sambil menyilangkan kedua belah tangan ke dada. Dia rasa dia menang la tu.
"Kau anak angkat family jeon"
"Weh setakat tu satu DUNIA dah tahu weh. Dah sila berambu---"
"Aku tahu rahsia kau"
Kini giliran jungkook pula smirk buatkan jungmi meneguk kasar air liur sendiri. Pandangan tajam tu... macam biase tengok je.
"Bende?"
"Kau ada tahi lalat besar betul betul dekat bontot belah kana---- YAHHH!!!!"
Dengan kasar badan lemah jungkook ditarik laju masuk ke dalam rumah. Badannya ditolak ke dinding. Mulut pulak ditekup kuat oleh jungmi.
"Urndnsk$¡××^=%^% ₩÷^%!/+%× bodoh! Ummmsjsksjjksk!"
Jungkook memberontak tapi kudratnya terbatas. Ya jungmi lebih kuat. Dia atlet baling selipar school kot jangan macam macam.
"Fine. Aku percaya kau jungkook."
_____ssml_____
YOU ARE READING
[OG] Sumpahan Si Mulut Longkang +//jjk
Short Story" A-asal.. Asal aku ada buah dada ni syiel?!!?! " ____ssml____ [Warning! Penggunaan bahase kasar dan carutan yang tidak sesuai untuk kanak kanak] Start : 4 jan 2019 End : -