Prológ

101 10 0
                                    

Nastal koniec sveta. Nekonečné hordy divých severanov zaútočili a cestou na juh ničili všetko, čo sa im postavilo do cesty. Ničia mestá, zabíjajú ľudí, pália úrodu, znesväcujú chrámy. Impérium padlo.

Po mnoho generácií impérium krutou rukou ovládalo väčšinu kontinentu. Ale ako každá ríša v histórií, aj ono časom zdegenerovalo. Vládcovia zkorumpovali, ľudia zmäkli civilizáciou. Neschopní ľudia (ne)vládli a riešili totálne somariny, namiesto toho, aby sa starali o ríšu.

Keď severné provincie, ktoré boli dlhodobo tŕňom v oku cisára, zachvátila občianska vojna, cisár ich nechal, nech sa zničia navzájom. Jeho plánom bolo potom obsadiť vyčerpané kraje a nastoliť tam svoju vládu pevnou rukou.

Počas bojov si vikingskí nájazdníci uvedomili, že obrana je čoraz slabšia a ich nájazdy boli čoraz trúfalejšie. Jeden zo severských vládcov sa ich rozhodol využiť a najal ich do svojej armády. To bol začiatok konca. Keď si severania uvedomili, akí zmäkčilí sú bojovníci impéria, nájazdy nabrali na intenzite. Zrazu severskí vládcovia bojovali na dvoch frontoch. Bojmi vyčerpané severné provincie padli skôr, než si v hlavnom meste impéria uvedomili, čo sa deje. Útok barbarov ich úplne prekvapil a vikingovia sa dostali až na dohľad k hlavnému mestu, kým sa impérium zmohlo na vážnejší odpor. To už ale polovica ríše bola v troskách a plameňoch. V hlavnej bitke prišlo pod hradbami hlavného mesta – bola to jediná bitka, kde sa impérium zmohlo na skutočný odpor, ale aj tak boli porazení. Po generácie nebojovali, proti drsným bojovníkom zo severu, zocelených strašlivými podmienkami, nemali šancu. Samotného cisára vyvliekli na strechu najvyššieho chrámu a zaživa upálili.

Potom barbari pokračovali na juh a ničili všetko, na čo narazili. Po porážke armády veliteľa Herna sa im už nemal kto postaviť na odpor. Vodca barbarov rozdelil svoju obrovskú armádu na menšie časti a poslal ich rôznymi smermi, aby zničili, čo ešte zostalo z impéria. Jedna malá skupina sa dostala až celkom na juh, na okraj nehostinnej púšte.

---------------------------------------------------------------------------

Ahojte, srdiečká! <3

Som späť s novou knihou, ktorú píšeme s @Nate_Silver ;) Ak sa Vám teda táto kniha bude páčiť, zanechajte mu nasledovanie, nenaštve sa :D

Ak očakávate môj bežný štýl písania, tak nie. Toto je aspoň pre mňa celkom nové a myslím, že o dosť temnejšie. :D

Čo vravíte na prológ?

Ďakujeme za všetky komenty hviezdčky a prečítania! Ceníme si to. <3

S láskou,

               Kirsten :*


Naharah- púštne mestoWhere stories live. Discover now