5. Ostrov

83 11 2
                                    

James sa tupo pozeral do steny. Už hodiny ho zamestnávala šmuha rovno na zvlhnutých dverách samotky.
V pozadí je počuť ruch nového dňa, dvíhanie plachiet, upratovanie... Jamesovi začal tŕpnuť chrbát. Nemotorne vstal. Podlaha pod ním silno zavŕzgala. Jamesov prudký výdych. Vtom započul rýchle kroky smerujúce k jeho samotke. V zámke prudko zaštrngali kľúče. Stál tam námorník. Bol nízky, Jamesovi sa zdalo, akoby mu jeho zelenomodré oči pozerali do duše. Tvár mal vyholenú, jeho gaštanové vlasy boli už na prvý poľad mastné.

Po trápnej chvíľke ticha, námorník nervóznym hlasom povedal:
,,Skončila ti samotka, poď hore a šmykaj do práce" svojou bledou rukou potisol Jamesa. James cítil v námornikovom kroku veľkú naliehavosť.

Po ceste na palubu videl veci, ktoré predtým nevidel, všade bolo navlhnuté drevo. Cez drobné okienka prenikalo len málo svetla. Po bokoch sa kývali spráchnivené spacie siete. Po drobných točitých schodíkoch vyšiel nahor. Na jeho prekvapenie nikto na palube nebol. Keď jemne otočil hlavu doprava zistil, že pred jeho zrakom sa rozprestiera ostrov, a nie malý. James sa prekvapil. Keď sa lepšie pozrel na ostrov uvitel veľa ozrutných zelených stromov. Nevidel, aký je ostrov veľký. Pred jeho očami sa rozprestierala žltkasto-biela pláž. Jemné morské vlny lenivo obmývali pobrežie. Bolo to priam majestátne.

Z jeho eufórie ho vytrhol námorník.
,,Ty, ešte s dvoma mužmi, postrážite loď, kým ostatní založia tábor." Povedal s jemným náznakom výsmechu.
Keď sa James lepšie pozrel smerom k ostrovu, uvidel sedem malých lodiek plávajúcich k pevnine. Vtom ho námorník potľapkal po pleci, a po krehkom rebríku zliezol dole. Námorník nastúpil na takú loď ako sú tie, ktoré pred chvíľou videl plávať k ostrovu. James sa otočil, pozeral sa na prázdnu palubu. Pohľadom skúmal schodíky smerujúce ku kormidlu.
James bol prekvapený...
,,Prečo ma nechali na lodi takmer samého? Neboja sa, že odplávam aj s loďou? Alebo, že sa niečo nestane?
Čo teraz?"

Ostrov času (Prebieha prepis)Where stories live. Discover now