2bulan kemudian.
Husna.
Selesai saja mencuba baju pengantin di butik tadi,Zain menghantarnya balik kerumah,atas alasan semua persiapan perkhawinan sudahpun siap dan dia mahu berehat.
Dia tahu Zain sebenarnya mengelak darinya dan sejak kematian Mayra, Zain sudah mula berubah,tiada lagi ayat ayat manis keluar dari bibirnya,dan pelukan manja mahupun pujuk memujuknya.
Hampir 2 bulan permergian Mayra,walaupun tanpa jasadnya kerana keadaan mayat yang hancur,sekaligus menyukarkan pihak berkuasa untuk mengecam mayat,namun DNA dan cincin perkahwinan milik Mayra dikenal pasti dan sekaligus mengesahkan bahawa Mayra Dania sudah meninggal dunia dan terkorban dalam kemalangan tersebut.
"Bie...kita pergi tengok wayang"ucap Husna sambil melentokan kepalanya di bahu Zain,dan memeluk lengan Zain.
"You..lagi 2 minggu majlis perkhawinan kita,i rasa better kita rehat,lagi pun i nak uruskan keperluan Azeem sebelum majlis kita"jelas Zain,jika ikutkan hatinya ingin saja dia membatalkan perkhawinannya bersama Husna,kerana merasa belum bersedia,namun setelah menerima desak demi desakan dari Husna yang mula menanggih janji janjinya, membuatkan dia tiada pilihan lain selain meneruskan perkhawinan mereka yang sudahpun di persetujui oleh keluarga Husna.
"Bieeee! Seriously?....sejak akhir ni you asyik sibuk dengan Zaim je,bie...i ni bakal isteri you okay,you tau i dah lama tunggu saat ni,impian kita akhirnya tercapai.."ucap Husna sambil meleraikan pelukan dari tangan Zain dan mengangkat kepala dari bahu zain.
"Dia masih kecil lagi dan perlukan perhatian i,dia anak.."
"Bie i tahu! Dia anak you!, Anak you dengan Mayra betina yang dah mampus tu! But jangan disebabkan itu you nak abaikan i pulak, remember that we love each other!"potong Husna dengan rasa geram dan marah meninggikan suara kepada Zain.
"Tretttt!" Bunyi kereta yang dibreak mengejut.
Membuatkan Husna menjerit sambil memukul Zain "what Are you thinking! You!"
"I dah pesan kan! Jangan pernah sebut nama dia lagi!,sekarang siapa yang tak boleh move on? I or you?" Marah Zain pula sambil memandang tajam kearahnya.
"Kalau you nak kita teruskan perkahwinan ini,make sure jangan pernah sebut dan ungkit lagi!"pesan Zain kemudian menarik nafasnya panjang dan kembali memandu keretanya.
Husna yang agak terkejut dengan tindakan Zain tadi hanya terkedu memandang Zain. Sudah beberapa tahun bersama Zain,ini pertama kali Zain meninggikan suara kepadanya dan sekaligus melukakan hatinya.
"Shit! Aku ingat semuanya akan berakhir,but im wrong..."
"Kalau mayra aku boleh hapuskan,apa lagi budak kecil tak guna tu! Kau tunggu la nasib kau!"bisik hatinya geram.
----
Anis.
Hampir 2 bulan dia merawat Azeem PC medical Center sejak kemalangan 2bulan yang lalu. Walaupun bersedih dengan nasib yang menimpa Mayra,namun dia akur jika semua itu sudah ketentuan takdir. Dan dia berjanji akan menolong Mayra untuk membalas segala kejahatan Zain dan Mirza dengan sedaya yang dia mampu.
"Macam mana?"tanya Azeem tersenyum memandang Anis yang baru masuk dibilik rawatannya.
"Hmm..boleh la..,lagipun i tak ada masa nak layan awak yang cerewet ni"tawa Anis sambil mengelengkan kepalanya bila Azeem mengeluh dengan nafas beratnya.
"Ala...tak payah nak sedih sangat,awak bukan nya cacat pun,ee..macam dia sendiri tak tahu kondisi dia macam mana,padahal pakar kot"sindir Anis.
"I just worried..,kalau boleh nak cepat cepat sembuh dan boleh berjalan sepenuhnya..awak tahukan kita tak boleh berdiam saja...kita patut teruskan rancangan kita walau macam mana pun"jelas Azeem risau.
YOU ARE READING
Hati yang kau lukai (Completed✔️)
General FictionTajuk :Hati yang kau lukai. Based on my imagination. Mengisahkan Mayra Dania,yg dikhianati oleh abang tirinya sehingga menghancurkan segala kebahagiaan miliknya. Oleh kerana dendam,kedua orang tuanya dibunuh dan juga anaknya dijadikan mangsa atas ke...