three

2.2K 102 3
                                    

Dia pusing sja tingu sy and mumble something ..

"You ! What did you say ?" Dia tanya sy dengan nada yang agak tinggi. Saya undur sikit and letak tangan saya di belakang.

Cepat-cepat saya kasi keluar phone saya, and pretending sedang on call .. Saya pusing membelakang dia

One step.

Two step.

Three step.

Someone grab my shoulder and kasi pusing saya. "Y-yes ? What can I help you sir ?" Saya tanya dengan innocently

"Ha Ha Ha so funny miss" dia cakap. Ehumm handsome jgn ckp la. Mmg good looking. Also dia dia ada tattoo di leher dia, damn hot.

"Haha ? Er what f-funny ?" Saya tanya balik. Dia kasi roll mata dia and groan annoying.

"Btw baru kali ni saya nampk orang on call with upside down phone. Thank me later." Dia senyum 10% ja and pusing kasi tinggal sa bediri macam patung di sana.

Damn me ! Bikin malu !

Saya tengok phone sa mmg upside down. Kitai.

Saya tingu ja dia naik lif. Isabella betul-betul ko bikin malu oh. Saya geleng-geleng kepala and cari coworker yang lain.

"Hey !! Err miss !!" Dia pusing tingu saya frowning. "Yes ? apa Yang sa boleh bantu ?" Dia tanya. I told her la di mana cafeteria. And guess what ? Te-satu kepala pula kami.

"So ko kerja d dalam office boss la kan ?" Natalie ask.

"Yeah, but trust me, kerja sma boss is really penat" sambil makan aiskrim vanilla saya.

"Ugh I know ko eye raping dia tuh kan kalau buat kerja. Eee untung nya ko haha" Natalie ketawa sambil tampar paha saya. Oh exist pula orang begini, ketawa sambil mau kasi koma orang. Punya main sakit dia tampar paha saya. Saya tingu jam.

"Oh shit ! Im late ! Damn it. Bye nat, see you later. Thanks for show me the way and the accompany. Tidak lupa juga bekas tamparan ko di paha saya." Saya ketawa and wave her goodbye. Lgpun kami suda tukar no juga. 

Bila sa di depan pintu office suda, and mau capai tu tombol pintu, then tibalah the unexpected presence of this annoying guy. The one who yang langgar saya.

"Opss you again ha ha" dia bilang smirk sma saya. Saya senyum polite saja and angguk.

"So you're the lucky woman who get to work with this mad man here ?" Dia tanya saya .. Excuse me ? He's my boss ! How dare him talk like that to my boss.

"Sir, ketepi please. I need to do my work." Saya senyum saja. Dia tingu saya and still smile like wth ?! Faham bahasa ka tida ?!

"Well, sure. Have fun then" dia kenyit mata dia and pat my shoulder. Seriously this guy ? Saya geleng kepala ja and masuk dalam office.

"Sorry sir i–" tiba-tiba this big book flying hampir2 kena kepala saya, oh god ! Sir mau bunuh saya ka ? Tetegak badan saya, badan saya pun terus jadi sejuk.

"Get out !! I—" dia tutup mata dia, omaigah betul2 Mr Matthew menahan marah dia. Tapi, kenapa saya ? "Miss bella, please leave. Now !" Dia tunjuk tu pintu suruh keluar. Saya betul2 bingung. My first day of working gonna end like this. Confirm besok kena buang kerja.

Saya angguk and kemas meja saya terus keluar dari office dia.

Saya tida sedar pun air mata saya jatuh. Shit.

"You good ?" Tanya tu brown hair girl. Saya lap air mata saya and senyum "I'm good" dia senyum saja. "Well harini maybe angin dia tida bagus, but tbh boss is really a nice man. Its just not his day" dia pigang bahu saya.

"Thanks miss ?" Then dia senyum lebar "Erine scarlet" dia kasi keluar tangan dia mau salam. Saya sambut tangan dia.

"Thank you erine"

------------------------------------------------------

"Hey mom" calling my mom adalah satu cara untuk saya kasi hilang ni perasaan saya yang not that really good lepas apa yang jadi di office pada hari pertama saya bekerja. Seriously saya rasa macam mau left sja dari tu kerja oh.

"Hey baby, how are you ?" Mom. Saya baring di katil sma kucing saya si cimie. "Not that good" saya balas pelan.

"Why baby ?" Saya tahan-tahan air mata saya. Aiyoh such a cry baby oh saya. "Hari ni, firstday saya kerja di watts company" with a sigh "and something bad happen mommy" then there u go, a princess Isabella is coming out !

"Boss buang bah tu buku besar tempat saya, hampir2 kena kepala saya, sa takut erm campur panic sebab saya tida tau mau buat apa lagi, then dia teriak suruh saya keluar, malu bah. Mom rasa patut ka saya berenti kerja di sana ?" Panjang lebar saya merepot si mom kejadian hari pertama saya kerja.

"Uhmm mom rasa kan, ko patut pigi oh, first day kan so why not try to stay for one week kan ? Ataupun alang2 satu bulan, dapat gaji ko terus berenti kerja. Then balik Greece, tinggal with daddy and mommy sini" mom.

Saya diam befikir, ada betulnya juga. What if I try untuk kerja sana seberapa lama saya tahan saja. Good idea mom.

"Okay mom. Where's daddy ?" Saya tanya. "Oh wait" then 1minutes later

"Hello baby" goshhh I miss my daddy so much !! "Daddy ! I miss you so much" dad chuckle "this kid ahh, I miss you too. So how's there ? Did you need more money baby? Daddy can kasi masuk duit lagi dalam acc baby" saya geleng. "No daddy ! Its okay. Uhm how's your business dad?" Dia sigh "good just damnn dad felt like soooo stress lately" he said and I frowning "why ?" I said , "this la your mom minta puji betul" said dad make me laugh so hard, then saya dengar suara mom d phone "Damn you jealous man ! Hmmp !" Tambah lagi saya ketawa, ahh I love my family so much.

And that night saya banyak luangkan masa dengan parent saya ja sampai saya tetidur.

Tringggggg !

Aduhh awal pagi mau kacau suda sa tidur buduh.

Saya ambi phone saya and angkat call "hello ?" Saya cakap masi dibuai mimpi sikit2

"Miss Bella ! Wow what time is it now, mind check it for me ?" Saya frowning, the fuck do you want me to check it for you, didn't you have your own clock in office too ? Saya pandang jam dinding saya "its 9:30AM sir" saya balas selamba .

"Well done miss Bella ! If kau tida datang office dalam masa 30minutes, gaji ko sa potong 20%" dia cakap. Wait wait wait
"Who is this ?" Says tanya.

"Mr Matthew, thank for asking dummy"

Shit. This is it, another disaster !!

ISABELLA Where stories live. Discover now