Satu minggu saya stay di Greece, sampai dad saya keluar Dari hospital. Lepas saya make sure yang they don't need me here anymore, saya terus book ticket mau balik Malaysia.
And yes, Matthew actually suda pelawa saya untuk balik sama-sama but saya insist for stupid reason because saya malu sejak tu kejadian, ugh
It make it easier since saya pigi sini tidala bnyk sangat barang saya bawa. I only bawa more money than cloths. Its a no problem for me since world put banner like 'money is everything'
And yes its kinda true. Its not what I'm proud of actually, if my family is loaded, its just a blessing, dan saya besyukur suda ada kehidupan begini but ofc the past is rough and hard for me, never mind.Then a knock on my door interrupted lamunan saya
"Come in"
"Hey sweety" mom masuk and tutup balik tu pintu. Saya bediri and peluk dia, ahh I'm gonna miss her. "Hey" saya balas pelan.
Kami duduk di atas katil saya "kenapa mom ?" Saya tanya sambil besila di katil . mom just bagi saya senyuman kecil.
"Suda ko kasi sedia barang kau ?" Saya angguk "suda, tuh" saya tunjuk satu beg warna hitam, then silence.
"What's wrong?" Saya pegang tangan mom saya, dengan muka yang risau.
"It's just, besar suda anak mommy. Inda lama nnti ko mau kahwin suda" cakap mom, I just give a faint smile "oh mommy who said saya mau kawin suda ? Its just a deal kan ? Its not like akhir-akhir kami sama-sama juga" macam sakit hati saya pula cakap begitu, while deep inside my heart I was hoping, and silent pray to god supaya kami dua end up having a real feelings towards each other.
Mom bediri and peluk saya, she looking at me with a grin "you know sweety, mommy can feel the aura that nanti you will end up being with him oh god and having a kids ! And I can become a granny !" Mom tepuk tangan sambil tutup mata membayangkan tuh benda
"ew mom ! Its not gonna happen. I hate him ! And I'm a bit upset sama kamu dua daddy for keeping a secret from me about him, I mean like seriously it took years baru kamu kasi tau that Mr Matthew watts is like a brother to me ? I don't understand " saya bediri and peluk tubuh tunggu jawapan dari mom.
Mom pigang tangan saya lembut ja "here sweety, well matt can be like a brother to you sebab since dia kecil daddy macam tertarik mau jaga after what your grandpa did to his family" my eyes widen. "Er mom ? Kenapa dulu masa grandpa datang di rumah, mom suruh saya hiding di bilik ? Ada apa-apa ka yang perlu saya tau tentang grandpa ? I mean he's a family too right ? Tapi why did you guys layan him like a stranger ? What happen ?"
Mom look at me with a sad face.
"Listen here, sorry for making masa kecil kau musnah but your grandpa is a bad man. He is a murderer and manipulative bitch ! Opss sorry for my language" mom said between a smile. Saya roll mata saya and smile back, mom end up kasi cerita saya tentang our family history termasuk uncle Keith juga.God its still sting d jiwa saya bila ingat balik hari tuh, it's a nightmare to me, I got a panic attack lepas teflasback balik tu scene di church. Mom give me my medicine, damn lama suda saya tida ambi tu ubat.
What will happen if if saya tida bersuara masa tu ? Mom senyum and let me lay on my bed taking a rest for awhile after my panic attack ..
Cerita about Matthew, mom tida mau kasi tau, mom said 'better if he tell you sendiri tentang dia'
Hell ! Kalu dia mau tuh. Ugh my head begin to hurt, let me sleep.
....................
Sampai di airport, saya bagi last hug and kisses to the both of my parents.
YOU ARE READING
ISABELLA
RomanceRemember, the devil is once an angel too. Don't play with fire he said but who am I kidding ?