Thirty two

1.1K 82 14
                                    

Harini last kami di Australia, besok mau balik suda. Sienna deluan balik ada event dia terlibat. So tinggal saya dengan Nadine lagi tinggal dlm hotel tu.

Mum and dad tinggal dalam hotel yang sama juga but berlainan bilik la.

Memang awkward gila bila berduaan dengan nadine sbb apa yg jadi sebelum ni. Saya maafkan dia juga , well its true tho, can't help.

Awal pagi tu saya dengar nadine buka pintu hotel, cepat-cepat saya keluar p tmpt dia

"N-nad kau pigi mana ?" Saya tny dia membuatkn dia tekejut. "Eh bella, uish tekejut sa, saya mau jalan2 skejap ambi angin" nadine balas macam biasa saja. Maybe dia mau lari dari ke-awkwardan kami dalam ni hotel. Mau bilang ikut dia tp maybe she need some space too.

"Oh yalah, hati2 ah" dia senyum and angguk, terus dia keluar.

Hm, saya masuk bilik lagi, buka laptop saya and tengok kerja2 lama saya dulu waktu masi kerja di tempat ex fiance saya, matthew.

Hm apala ah dia buat skg ni ? Dia sihat juga ka ah disana ? Patut ka ah sy call dia.. aduh

Begegar tngn saya bila sy ada hati mau call dia tny khabar dia disana, jujur, saya rindu dia 😭

Saya tutup laptop and lompat pigi katil.
"Arghhhh aduhh mau call ka tida ah ee" sya tingu di atas siling and angkat tngn sy p atas, " you can do this" sy genggam tangan sy erat btul, yesh.

Sy ambi phone sy and cari nama matthew. Oky here is it.

Saya tarik nafas dalam-dalam and call dia.

Dalam 1 minit la begitu baru dia angkat.

"Hello who's there ?" Hah ? Dia padam da ka no.phone saya ? Or what ?

"It's me Isabella" saya cakap ringkas.
"Oh, you. How are you ?" Dia tanya, saya senyum dengar suara dia

"Good, you ?"

"I'm fine. So bella , why do u call me ?"Terus saya bngung2 ni tetau apa mau balas.

"Err, I'm bored" tu ja tekeluar dari mulut saya, aduhh apala ah yang dia pikir disana tu.

Silence.

"Hm bella, is it okay for you to call me ? I mean , i hurt you. I'm sorry." Dia sigh.

"Saya okay juga ba ni, I've move on already, im sorry dgn apa yg saya cakap sama kau haritu" sy mau menangis suda ni pun menahan berabis suda ni.

"It's okay isabella, i know how you feel, i just can't do anything about it, i just can't lied about how i feel" saya tarik nafas panjang-panjang and hembus perlahan.

"Yeah. Pa kau buat ni ?" Saya tnya macam biasa saja, padahal dalam hati, meronta-ronta ni mau kasi luah apa yg saya rasa sekrang. Saya mau kasi tau dia apa jadi sma saya lepas kmi tiada apa2 suda.

"Hm, are u sure ?" Aii

"Yeah haha why ?" Saya gelak pun yg inda ikhlas ja bah.

"I don't know if i should tell u this 😅" saya angkat kening saya kepelikan, apa yg dia takut sangat mau kasi tau saya ni.

"Oh my God matthew , it's me, bukan orang lain pun" saya gelak lagi kunun.

"Emmm okay, well right now, saya sedang pilih a ring ?" Dia kasi tanda tanya di belakang. Hm ?

Ring ?

"Ou, is it for ... Charlotte ?" Saya tanya dengan suara yang rendah sikit.

"Yeah. Im sorry" dia blg lagi, aih saya tida suka oh kalau dia balik-balik minta sorry sama saya.

"Nah it's okay bah. At least she's the one you love for a very long time. From the beginning. How is she now ?" Trus saya direct tanya pasal Charlotte, xmau tau juga yg dia making a move so fast utk his love one.

"Ou , we're expecting "

Ouch.

Sesak nafas saya terus, laju betul durang dua ni. Damn it bella, durang dua ni sudala saling mencintai, bukan macam kau ni bertepuk sebelah tangan saja.

"Oh wow, that's fast ?" I said.

"Yeah, hm i have to go now, just call me if you need anything okay ? Bye bella, see u soon, have a nice trip"

Yea.

If i need anything?

I only want you.

:(

Then he hung up my call.

Things can't be back like before.

Kan sia-sia saja bella kau call dia, yg mendapat sakit juga kan ? Saya pegang dada saya.

Am i not enough for him to love ?

Saya duduk di katil, termenung. Bolela 1jam saya di tempat posisi yang sama, saya fikir apa kurang nya saya , saya fikir kenapa saya jadi begini semua.

Then lamunan saya terhenti bila bilik hotel kami kena ketuk.

Saya bediri and pigi tengo siapa.

"Yes ? Who's there ?"

"Bella honey, it's mom and dad." Saya lega dorang datng.

Mom and dad spending an hour for me. I repeat just for me because my mom rasa tida sedap hati, mom instinct is so strong ya know. I mean, she know how to make me feel good eventho she didn't know what exactly i feel.

"Bell, jom g shopping with mom n dad" mom said. Saya tengok muka my mom. Yeah dia la perempuan paling tabah dan berani saya pernah jumpa and saya kenal dalam hidup saya.

"Yes, let's spend time more. I can get what you want isabella. Car ? House ? Bag or anything you want" aww i love my dad.

"Thank you guys. I love you two so much" saya peluk mom terus dad peluk kmi dua. I feel safe. In their arms.

Then i realize.

I have to take care of them two. Because dorang suda jadi macam my angels. Bila saya sedih, jatuh, dorang la yang sambut saya. Oh how ungrateful i am selama ini. And also i miss uncle keith. I know he watching over me up there.

So saya spend my day with my parents. Beli apa yng saya mau. Handphone baru, bag jalan baru, i mean, all is new haha i know im sorry.

"Honey ! Let's get a new jewelry!" Tebesar mata saya, saya telupa suda masalah yang saya pikir balik-balik.

Yes, we people. Sometimes need money to clear our problem. So who's said money can't buy happiness ? Oh ho yes it is if you only tergilakan duit and perangai kau macam setan, tus gaya paling sial memang orang sekeliling pun mau menjauh and membuat pandangan yg buruk terhadap kau. that habit and gaya buruk pn bole membuat kan relationship with family rosak. Jangan semata-mata banyak duit saja tus lupa dunia.

And most importantly , di dunia ni memang tiada yang terussss saja suka kau, there's someone out there menunggu kejatuhan kita and for sure they hate us for being us ! Correct me if im wrong.

Okay enough of that.

Shopping sakan la me and my mom nih sebelum balik malaysia.

Sedang-sedang saya pilih jewelry, tiba-tiba ada orang berdehem di sebelah saya.

Saya pusing tengok. Eh

"You ?!"

"Yes ! Hehe hai bella"

"Clinton, what are you doing here ??"

Tiba-tiba pintu ni kedai kena tutup then bnyk bodyguard di luar pintu kedai jaga. And banyak orang teriak2 ambi gmbr im sure some of them adalah wartawan ? i mean who the hell is clinton ??! Clinton snyum saja sama saya. Wew he's creepy yet so mysterious.

ISABELLA Where stories live. Discover now