Del 10

126 6 0
                                    

~Maya's perspektiv~

Allt var svart tills jag kom till ett vitt rum. Från ingenstans kom en tjej fram. Det var samma tjej som stod där utanför skolan. "Vem är du?" Frågade jag oroligt. "Vem tror du att jag är?". Jag ryckte på axlarna. "Jag är Fernanda och är en ängel". Hon tittade på mig. Jag kände på min vingar. " Du är här för att vi fick i uppdrag att göra en person till ängel". "Jag?" Sa jag snabbt. "Vi fick ett uppdrag att göra den personen ledare av vårt land. Vi fick uppdraget av vår ledare."Men varför jag?" Sa jag tyst." För vår ledare tycker att du är en ängel" sa hon och försvann. Allt vitt försvann och jag stod i skogen. Mitt hår hade ändrat färg och jag hade en silkes len klänning.

~Devin's perspektiv~

Plötsligt hördes något från Kira's säng."Kira" sa jag överlycklig. Hon svarade med ett glatt ja. Jag reste på mig och gick fram till hennes säng.

~En vecka senare~

Vi var hemma hos Kira och jag satt på hennes säng. Kira hade ett stygn i huvudet. Men man såg det inte. Vi skulle titta på film. "Vilken film vill du se?" Frågade hon glatt."Det spelar ingen roll" sa jag. Hon startade förr eller senare exploderar jag. Vi satte oss i soffan och började titta på filmen. Jag skulle sova hos henne. Klockan var tio på kvällen.

Helt plötsligt öppnades ytterdörren."Men hej på er!" Sa en röst. Kira's mamma såg glad ut. Vi tittade på ett par filmer innan vi gick och lade oss. Det var en jobbig natt för jag kunde inte somna."Kira" sa jag tyst.

AngelsDonde viven las historias. Descúbrelo ahora